Det teasas om System Shock 3!

Medlem
Det teasas om System Shock 3!

Jag tar och länkar till ett av världens bästa spel-soundtrack här, bara för att!
https://www.youtube.com/watch?v=kvrdtlyUXPg


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

För att citera Gert Fylking: ÄNTLIGEN!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Låt det vara pc-exklusivt och ni kan ta mina pengar...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tar och länkar till ett av världens bästa spel-soundtrack här, bara för att!
https://www.youtube.com/watch?v=kvrdtlyUXPg

En av de bästa låtarna i spelet, helt klart. Men favoriten är ändå engineering.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Geeks Gaming

Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack.

Men hoppas på fan att dom inte dummar ner spelet och gör en kort CoD klon med lite rpg saker.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tar och länkar till ett av världens bästa spel-soundtrack här, bara för att!
https://www.youtube.com/watch?v=kvrdtlyUXPg

Fantastiskt soundtrack. Sjukt taggad, hoppas Otherside fixar det här!

Medlem

System Shock Enhanced Edition hette CD-versionen som släpptes 1994, några månader efter diskett-versionen.
Det som släppts via GoG är, så vitt jag vet, ingen remake, utan bara "vanliga" Enhanced Edition.

Naturligtvis vore det kul med mer System Shock, men jag är nästan övertygad över att det bara kommer bli skit.

Medlem

DETTA är ett av de bästa soundtracks som gjorts
https://www.youtube.com/watch?v=ZJl8t55yFbw
(Deus Ex 1)

Medlem

Daaamn, trodde ni räknat fel när ni skrev att det var 16 år sedan tvåan, men jävlar anamma ni har rätt. Fan vad gammal jag blev <3
Ser fram emot en trea

Jag har bara hört att det är en remake av det första spelet, men vette tusan. Man ska inte lita på någon rykte egentligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

JAAAAAAAAAAAAA! GE MIG! se dock fan till att göra det äckligt!

Medlem

När man i sin ungdom fick en engelsk PC gamer med Systemshock demot på en diskett.. man var för ung


signatur
Medlem

kollar ni in på denna sida kan ni se klart och tydligt att system shock är i utveckling http://www.othersidetease.com/strawberry.php

Ase
Medlem

Äntligen!
hoppas på pc exlusivt så blir det ett köp. nja detta blir köp i vilket fall som helst.
Precis som det var med Underworld ascendant.
SS 2 Enligt mig ett av de bästa spelen genom tiderna. Så en 3a blir ett givet köp.

Medlem

Det känns nästan overkligt detta! Försöker dock hålla mig lugn innan vi fått mer info. Terri Brosius måste t ex återvända som Shodan. Fokus på PC som seriös plattform, och ingen konsolifierad dussinpangare som bara glider på namnets dragkraft.

Hoppas, hoppas!

Skrivet av magma:
Skrivet av Puscifer:

Jag tar och länkar till ett av världens bästa spel-soundtrack här, bara för att!
https://www.youtube.com/watch?v=kvrdtlyUXPg

En av de bästa låtarna i spelet, helt klart. Men favoriten är ändå engineering.

Det där är ju hela soundtracket, "Engineering" börjar vid 7:22.

Min personliga favorit är dock "Command 3".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack Ja tack ja tack.

Men hoppas på fan att dom inte dummar ner spelet och gör en kort CoD klon med lite rpg saker.

Tycker det börjar bli lite uttjatat att säga allt som görs på ett visst sätt är en cod klon. Bättre att bara säga att man hoppas dom inte förenklar spelet så yngre generationer ska orka spela igenom, vilket företag gjort med många spel nu för tiden och då är även spelen långt ifrån vad cod är på många fronter.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har bara hört att det är en remake av det första spelet, men vette tusan. Man ska inte lita på någon rykte egentligen.

Remake av originalet sköts av Night Dive Studios, som köpte rättigheterna till ettan och tvåan, och stod för nysläppet av dessa spel till GoG och Steam.
http://www.polygon.com/2015/11/25/9801434/system-shock-remake...

Medlem

Jag räknar med att bli besviken, men oj vad bra SS2 var!

Medlem

JAMEN DET VAR VÄL FAN PÅ TIDEN!!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det skulle vara lite julafton för mig som avskydde Bioshock och såg det som ett billigt försök att sälja en vanlig shooter med System Shocks goda namn.

Hoppas de inte fuckar upp denna som de gjorde med Thief dock.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det skulle vara lite julafton för mig som avskydde Bioshock och såg det som ett billigt försök att sälja en vanlig shooter med System Shocks goda namn.

Hoppas de inte fuckar upp denna som de gjorde med Thief dock.

Fast vad har bioshock och systemshock gemensamt förutom att det har shock i namnet? Så vitt jag vet ingenting alls så förstår inte alls vad du menar med det du skrev

Medlem
Skrivet av Ahris:

Hoppas de inte fuckar upp denna som de gjorde med Thief dock.

Ja, det nya thief blev jag riktigt besviken på. Fördummat på i princip alla plan. Hade lika gärna kunnat vara en syntetisk benchmark, inte ett spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ahris:

Det skulle vara lite julafton för mig som avskydde Bioshock och såg det som ett billigt försök att sälja en vanlig shooter med System Shocks goda namn.

Hoppas de inte fuckar upp denna som de gjorde med Thief dock.

Fast vad har bioshock och systemshock gemensamt förutom att det har shock i namnet? Så vitt jag vet ingenting alls så förstår inte alls vad du menar med det du skrev

Precis, du kanske inte minns att Bioshock innan det släpptes hypades och annonserades som den spirituella uppföljaren till System Shock?
Namnet är en direkt referens till System Shock och utvecklades av samma företag (Irrational) som gjorde System Shock 2 efter att 2K games köpt upp dem. Alla trodde att det skulle bli ett 'System Shock 3' tills kort innan releasen när man började avslöja vad det egentligen handlade om.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ahris:

Det skulle vara lite julafton för mig som avskydde Bioshock och såg det som ett billigt försök att sälja en vanlig shooter med System Shocks goda namn.

Hoppas de inte fuckar upp denna som de gjorde med Thief dock.

Fast vad har bioshock och systemshock gemensamt förutom att det har shock i namnet? Så vitt jag vet ingenting alls så förstår inte alls vad du menar med det du skrev

Precis, du kanske inte minns att Bioshock innan det släpptes hypades och annonserades som den spirituella uppföljaren till System Shock?
Namnet är en direkt referens till System Shock och utvecklades av samma företag (Irrational) som gjorde System Shock 2 efter att 2K games köpt upp dem. Alla trodde att det skulle bli ett 'System Shock 3' tills kort innan releasen när man började avslöja vad det egentligen handlade om.

Precis.

Som en parentes bör nämnas hur smärtsamt det kändes när de kreativa eldsjälarna bakom ett av de bästa spelen någonsin (faktum!) inte har tillgång till rätten att röra en spelserie. Tänk om samma sak skulle hända i bokbranschen? Men i spelbranschen är namnet allt, och folk springer som yra höns för att förboka en "uppföljare" trots att det är totalt nya människor som ärvt rätten att skapa inom ett specifikt universum.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag är inte helt hundra på om jag verkligen vill ha SS3. Ja, jag blir sjukt taggad, pulsen ökar när jag ser countdown-timern, men samtidigt så tror jag inte att något företag någonsin kommer kunna leva upp till förväntningarna jag har på en eventuell trea. Håller tummarna, och det är ju en väldigt positiv sak att otherside har åtminstone tre anställda som var inblandade i orginalet, varav en är gammal level designer (om man ska tro artikeln här: http://www.cinemablend.com/games/System-Shock-3-Happening-104...

Medlem

jag är jävligt säker på att det är system shock 3, nu har jag inte kört ettan och inte kört helt och hållet tvåan utan bara lite granna, ska väl ta tag i det här någon dag. Men jag ser ändå lite fram emot en ny del ändå

Medlem
Skrivet av zliddret:

jag är jävligt säker på att det är system shock 3, nu har jag inte kört ettan och inte kört helt och hållet tvåan utan bara lite granna, ska väl ta tag i det här någon dag. Men jag ser ändå lite fram emot en ny del ändå

Ok...

Medlem
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av zliddret:

jag är jävligt säker på att det är system shock 3, nu har jag inte kört ettan och inte kört helt och hållet tvåan utan bara lite granna, ska väl ta tag i det här någon dag. Men jag ser ändå lite fram emot en ny del ändå

Ok...

och du menar vad?

1
Skriv svar