Final Fantasy VI (seriens bästa?) på Steam inom kort

Robot
Final Fantasy VI (seriens bästa?) på Steam inom kort

Klassiskt Final Fantasy äntligen till pc.

#final-fantasy, #final-fantasy-vi


Medlem
Final Fantasy VI (seriens bästa?) på Steam inom kort

Måste säga att jag gillar den gamla Snes-grafiken bättre....

Medlem

OO YES hoppas bara att man inte behöver köra på full screen.

Medlem

Grafiken ser lite... smetig ut

Medlem

Grafiken spelar ingen roll utan det är gameplay och story som 'r det som gör spelet bra. Och med det sagt vill jag säga att jag föredrar orginal grafiken mot den lite mer polished versionen.

Releasehästryttare

Uhm, är inte 7 bättre än 6 ?

Medlem
Skrivet av Corewin:

Grafiken spelar ingen roll utan det är gameplay och story som 'r det som gör spelet bra. Och med det sagt vill jag säga att jag föredrar orginal grafiken mot den lite mer polished versionen.

jag säger både ja och nej där, en del av mig vill ha det klassiska pixlade grafiken, och min moderna sida säger nä fy fan ge mig mer AA

Medlem
Skrivet av Devan:

Uhm, är inte 7 bättre än 6 ?

svår fråga det där, fick jag personligen välja så är nog 7an bästa ff genom tiderna, dock så är 6an extremt nära 2. båda är så sjukt kung rpg spel med story och allt därtill.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Devan:

Uhm, är inte 7 bättre än 6 ?

svår fråga det där, fick jag personligen välja så är nog 7an bästa ff genom tiderna, dock så är 6an extremt nära 2. båda är så sjukt kung rpg spel med story och allt därtill.

´
Personligen är FF9 favoriten, osäker om jag gillar 6an eller 7an bäst dock

Medlem

Kör nog originalet istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vilken troll titel på tråden.

Medlem

Föredrar faktiskt att spela det original då jag faktiskt innehar det, dock utan kartong, den vette fasiken var den tagit vägen.
Men kul för de som inte har möjlighet att köra original på tjock-TV och inte heller vill ta till emulator.
Ni har ett episkt äventyr att vänta!

För övrigt så är Final Fantasy VII det bästa i FF-serien (samt bästa spel någonsin!)

Medlem

Älskar melodin i trailern, brukar köra den på keyboarden


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Gamla goda tiden då Square kunde göra bra FF spel, ja det va bättre förr:P

Det har ska inhandlas snarast, får gåshud av musiken i trailern:P

Medlem

Kommer såklart att bli världens sämsta portning, eftersom Square skiter totalt i PC-gamers.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Devan:

Uhm, är inte 7 bättre än 6 ?

svår fråga det där, fick jag personligen välja så är nog 7an bästa ff genom tiderna, dock så är 6an extremt nära 2. båda är så sjukt kung rpg spel med story och allt därtill.

´
Personligen är FF9 favoriten, osäker om jag gillar 6an eller 7an bäst dock

FF9 var sjukt grymt ff spel också faktist, Vivi's historia är så jävla bra gjord i spelet, och hela storyn i allmänhet, Steiner var rolig som fan också.

Medlem

FF6 och FF9 är mina favboriter


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Jag försökte på mig 6:an men fastnade verkligen inte och då la jag ändå ner 20+ timmar på det. Tyckte dialogen var dum och ploten rätt tråkig.

Näää 5:an var mycket roligare! Fast ska man ranka top 3 så äre nog 7:an först, 5:an och sen 9:an.

Bästa spelet i serien! Eller bland de bästa. Jag har svårt att välja mellan del VI, VII och VIII. Men grafiken ser helt bedrövlig ut, skulle inte rekommendera denna version till någon om det finns minsta möjlighet att spela någon av alla äldre versioner med originalgrafiken. Karaktärerna ser helt... förstörda ut! :S

Medlem

http://kotaku.com/the-ugliest-version-of-final-fantasy-vi-is-...

Jag och Kotaku håller med om att spelet är fantastiskt, men den här versionen är den minst fantastiska.

Medlem

FF7 kan gå och lägga sig, tacka vetja detta! FF6 ftw!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Devan:

Uhm, är inte 7 bättre än 6 ?

Nej =P

Skämt och personliga åsikter åsido. FF 6 var helt magiskt när det kom, men det har åldrats lite. Det jag upplevde som galet stark story blir lite korthuggen när man spelar igenom den i vuxen ålder. Kan också ha att göra med att översättningen tydligen, pga hårdvarubegränsningar, var tvungen kapa textmassa från den japanska versionen. FF7 och uppåt är ju mastigare spel och kan erbjuda lite mer djup bara pga ren spellängd. Dock fortfarande GOAT på SNES.

Sen håller jag med många. Den i princip pixelperfekta grafiken i originalet var bättre. Kanske om man kan enkelt byta mellan dom?

För att ge min egen lista. Börjar med de bästa.
FF6>FF-tactics> FF9>FF5>FF7 är de riktigt bra. Följt av de dugliga
FF10>FF4>FF12>FF8
Följt av "vi har åldrats illa"
FF2>FF1

Medlem

Trist att de försämrat det grafiska, skönt att musiken verkar vara intakt?

1
Skriv svar