Brütal Legend 2 kan bli verklighet – om det går bra för Psychonauts 2

Robot
Brütal Legend 2 kan bli verklighet – om det går bra för Psychonauts 2
MFZ
Medlem
Brütal Legend 2 kan bli verklighet – om det går bra för Psychonauts 2

kan vara intressant om dom byter mekaniken helt på BL, första hade riktigt rolig setting medans gameplayet var sjukt tråkigt.

mer äventyr/exploration, mindre larv med rock-arméer.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Om Psychonauts 2 blir ett bra spel och dom kan hålla sig till budgeten så kanske jag vågar tro på det, som det är nu får Tim Schafer klara sig utan min hjälp, jag kan inte komma på någon annan utvecklare jag känner mindre sympati för just nu, eller jo, #FuckKonami, ligger väl på samma nivå i min bok.

Medlem

Dessvärre led BL av att ha en bra och intressant idé. Men ett taffligt och framförallt tråkigt gameplay.
Jag hoppas de sätter energin på andra projekt istället ärligt talat.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Älskade Brütal Legend.
I alla fall humorn och att köra runt och upptäcka saker.
Musiken satte stämningen men spelet tappade i strategi delen. och inte så lite heller...

Så till en tänkbar tvåa:
Skippa RTS delen
Mer vapen och lite mer arcadracing.
Mer action och lite rpg inslag.
Fler och framför allt större monster.
Och ännu mera Hårdrock och Metal!

Kommer nog köpa spelet i vilket fall dock. :-/

Medlem

Brütal var härligt, men bara story, musik och bilmässigt. Striderna var ganska trista =(

Kommer inte backa P2. De behöver någon som håller i pengarna där borta, Schafer klarar uppenbarligen inte av det och behöver hjälp med det. Tills de visar en realistisk plan så får de inge mer pengar av mig.

Medlem

Hoppas det blir en dokumentärserie också. Det var för mig det mest intressanta med Broken Age. Jag hade betalat 300kr bara för tillgång till dessa.

Skrivet av deezel:

Kommer inte backa P2. De behöver någon som håller i pengarna där borta, Schafer klarar uppenbarligen inte av det och behöver hjälp med det. Tills de visar en realistisk plan så får de inge mer pengar av mig.

Han som var ansvarig för pengarna hos Double Fine, Justin Bailey, är nu den som nu är CEO för Fig, som ligger bakom crowdfundingen för Psychonauts 2. Make of it as you will

Medlem
Skrivet av deezel:

Brütal var härligt, men bara story, musik och bilmässigt. Striderna var ganska trista

Jag håller med. Och världen man åkte runt i kändes ganska deprimerande en bit in i spelet. Det är inte riktigt rätt när man gör allt man kan för att undvika monster för att undvika fastna i en trist, meningslös fight.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Hoppas det blir en dokumentärserie också. Det var för mig det mest intressanta med Broken Age. Jag hade betalat 300kr bara för tillgång till dessa.

Psychonauts 2 kommer ju iallafall få en dokumentärserie så det verkar ju lite vara deras grej, de har faktiskt redan släppt avsnitt ett av en miniserie om 1:an: https://www.youtube.com/watch?v=oVizZG0QL9Y

En av anledningarna till att jag backade Phychonauts 2, går det åt helvete får man i alla fall se dokumentären hur det går åt helvete

Medlem

Hoppas i så fall att det blir mindre RTS och mer action-RPG av BL2. Tänk någonting liknande en metal-version av Kingdoms of Amalur: Reckoning.

Medlem

Ge oss hellre Grim Fandango 2.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Om Psychonauts 2 blir ett bra spel och dom kan hålla sig till budgeten så kanske jag vågar tro på det, som det är nu får Tim Schafer klara sig utan min hjälp, jag kan inte komma på någon annan utvecklare jag känner mindre sympati för just nu, eller jo, #FuckKonami, ligger väl på samma nivå i min bok.

Säga vad man man vill om Tim Schafer och hur han sköter Double Fine Productions. Senast han gjorde en kickstarter fick vi ett fantastiskt spel och en fantastisk dokumentär om utvecklingen och svårigheterna av det som blev Broken Age.
Tror dock inte att du har någon fakta bakom det du tycker ang.Tim Schafer och möjligtvis hans första kickstarter om det är det du syftar på. Han har gjort många bra saker de senaste åren och vill du se lite hur de jobbar på Double Fine så finns alla dokumentär delarna på deras >YouTube-sida<

Att du jämför honom med Konami borde vara bevis nog för hur dåligt påläst du är. Dessutom väldigt skrattretande liknelse.

Citat:

"Tim Schafer"... "jag kan inte komma på någon annan utvecklare jag känner mindre sympati för just nu, eller jo, #FuckKonami, ligger väl på samma nivå i min bok."

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Rurounin:

Om Psychonauts 2 blir ett bra spel och dom kan hålla sig till budgeten så kanske jag vågar tro på det, som det är nu får Tim Schafer klara sig utan min hjälp, jag kan inte komma på någon annan utvecklare jag känner mindre sympati för just nu, eller jo, #FuckKonami, ligger väl på samma nivå i min bok.

Säga vad man man vill om Tim Schafer och hur han sköter Double Fine Productions. Senast han gjorde en kickstarter fick vi ett fantastiskt spel och en fantastisk dokumentär om utvecklingen och svårigheterna av det som blev Broken Age.
Tror dock inte att du har någon fakta bakom det du tycker ang.Tim Schafer och möjligtvis hans första kickstarter om det är det du syftar på. Han har gjort många bra saker de senaste åren och vill du se lite hur de jobbar på Double Fine så finns alla dokumentär delarna på deras &gt;YouTube-sida&lt;

Att du jämför honom med Konami borde vara bevis nog för hur dåligt påläst du är. Dessutom väldigt skrattretande liknelse.

Citat:

"Tim Schafer"... "jag kan inte komma på någon annan utvecklare jag känner mindre sympati för just nu, eller jo, #FuckKonami, ligger väl på samma nivå i min bok."

http://media.creativebloq.futurecdn.net/sites/creativebloq.co...

Jag baserar inte det inte bara på hur han är som spelutvecklare utan även hur han har betett sig över det senaste åren, lika äcklig attityd som Konami.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Om Psychonauts 2 blir ett bra spel och dom kan hålla sig till budgeten så kanske jag vågar tro på det, som det är nu får Tim Schafer klara sig utan min hjälp, jag kan inte komma på någon annan utvecklare jag känner mindre sympati för just nu, eller jo, #FuckKonami, ligger väl på samma nivå i min bok.

....Peter Molyneux?

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av ifeelnothing:

[b]Att du jämför honom med Konami borde vara bevis nog för hur dåligt påläst du är. Dessutom väldigt skrattretande liknelse. [/b]

Citat:

"Tim Schafer"... "jag kan inte komma på någon annan utvecklare jag känner mindre sympati för just nu, eller jo, #FuckKonami, ligger väl på samma nivå i min bok."

http://media.creativebloq.futurecdn.net/sites/creativebloq.co...

Jag baserar inte det inte bara på hur han är som spelutvecklare utan även hur han har betett sig över det senaste åren, lika äcklig attityd som Konami.

Oj, då måste han ha varit ett riktigt praktsvin de senaste åren! Vad har han gjort eller hur har han betett sig? Fyll gärna på med lite fakta för jag har inget på den punkten men jag vill gärna veta vart du har fått dina betraktelser ifrån.

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av ifeelnothing:

[b]Att du jämför honom med Konami borde vara bevis nog för hur dåligt påläst du är. Dessutom väldigt skrattretande liknelse. [/b]

Citat:

"Tim Schafer"... "jag kan inte komma på någon annan utvecklare jag känner mindre sympati för just nu, eller jo, #FuckKonami, ligger väl på samma nivå i min bok."

http://media.creativebloq.futurecdn.net/sites/creativebloq.co...

Jag baserar inte det inte bara på hur han är som spelutvecklare utan även hur han har betett sig över det senaste åren, lika äcklig attityd som Konami.

Oj, då måste han ha varit ett riktigt praktsvin de senaste åren! Vad har han gjort eller hur har han betett sig? Fyll gärna på med lite fakta för jag har inget på den punkten men jag vill gärna veta vart du har fått dina betraktelser ifrån.

Först hoppade han på hela "Gamers are dead"-tåget, men nu när han vill ha mer pengar från oss gamers så är vi såklart dem han bryr sig mest om, vi är sååå viktiga för honom. Tim Schafer är ett jävla lögnaktigt svin, må han brinna i helvetet.

1
Skriv svar