Dirt Rally är här! Se lanseringstrailern

Medlem

Denna grafik är urkass för ett Rallyspel nästintill 2016? Kom igen nu...

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av PcKaffe:

Folk här är näst intill religiöst besatta av att hacka på konsoler och 30fps här.

Anledningen till det är för att dagens konsollmarknad är ett skämt. 30 FPS ÄR sjukt kass och är långt ifrån vad som krävs för en vettig spelupplevelse. Den som påstår nåt annat är antingen helt ovetandes om vad bra flyt i spel innebär, eller så intalar man sig själv att det är okej.

Egentligen ligger bollen hos spelutvecklarna, som envisas med att köra på med låg upplösning (XB1) och pinsamt låg bilduppdateringsfrekvens, istället för att utveckla spel som hårdvaran orkar med.

Tack för att du bevisade min poäng
Som mestadels pc spelare så tycker jag att 30fps duger fint. För det mesta, undantag finns. 60fps är objektivt sett bättre på alla sätt och vis och det ser mer flytande ut, men jag tar hellre finare grafik över 60fps. Sedan kan du skrika sönder dina lungor om hur ovetande och okunnig jag är, jag ska gå och njuta av det nyligen släppta Yakuza 5 på mitt 8 år gamla Ps3 i 720p och 30fps fantastisk spelserie, väldigt underskattad.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Denna grafik är urkass för ett Rallyspel nästintill 2016? Kom igen nu...

Man kan ju gå enbart efter det visuella, men detta spelets styrka är helt klart känslan du får genom ratten och dess svårighetsgrad jämt emot de andra spelen på marknaden.

Grafiken kan alltid förbättras, men det är bara det estetiska, inte lika viktigt som ljudet eller körkänslan IMO..


signatur

Sim-Racing

Medlem
Skrivet av KennyBarroz:
Skrivet av Megagurra:

Denna grafik är urkass för ett Rallyspel nästintill 2016? Kom igen nu...

Man kan ju gå enbart efter det visuella, men detta spelets styrka är helt klart känslan du får genom ratten och dess svårighetsgrad jämt emot de andra spelen på marknaden.

Grafiken kan alltid förbättras, men det är bara det estetiska, inte lika viktigt som ljudet eller körkänslan IMO..

Dessutom är ju grafiken makalös enligt mig, svårt att skilja mot verkligheten när man blåser fram mellan träden.

12
Skriv svar