"Heavy Rain-fansen kommer bli överraskade"

Robot
Medlem
"Heavy Rain-fansen kommer bli överraskade"

Måste säga efter att ha testat demon att jag inte tyckte det var speciellt fängslande att skaka handkontrollen för att komma vidare i berättelsen. Det gjorde att inlevelsen bröts.
Rätt mysig stämning i spelet dock. Mellan skakpauserna alltså.

Fast som det står i artikeln, "interaktivt drama", så jag hade kanske fel förväntingar. Men jag ser hellre film än att skaka på handkontroll. :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Fortfarande inte spelat Heavy Rain - har ingen ps3:a - men Fahrenheit var skitbra och om dessa nya spel släpps till PC är jag idel öra.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Måste säga efter att ha testat demon att jag inte tyckte det var speciellt fängslande att skaka handkontrollen för att komma vidare i berättelsen. Det gjorde att inlevelsen bröts.
Rätt mysig stämning i spelet dock. Mellan skakpauserna alltså.

Fast som det står i artikeln, "interaktivt drama", så jag hade kanske fel förväntingar. Men jag ser hellre film än att skaka på handkontroll. :/

Skillnaden blir ju att du kan påverka storyn till skillnad från en film som bara kör på från början till slut. Men jag förstår att spelmekaniken inte passar alla.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Tybalt:

Måste säga efter att ha testat demon att jag inte tyckte det var speciellt fängslande att skaka handkontrollen för att komma vidare i berättelsen. Det gjorde att inlevelsen bröts.
Rätt mysig stämning i spelet dock. Mellan skakpauserna alltså.

Fast som det står i artikeln, "interaktivt drama", så jag hade kanske fel förväntingar. Men jag ser hellre film än att skaka på handkontroll. :/

Skillnaden blir ju att du kan påverka storyn till skillnad från en film som bara kör på från början till slut. Men jag förstår att spelmekaniken inte passar alla.

Ja, du har helt rätt, jag instämmer med dig.

Fast man har en del interaktivitet när man ser på film också. Det går att påverka genom att pausa och spola filmen. T.ex. blir "Enemy at the gates" bättre om man spolar förbi pusskalaset och bara ser krypskytteduellerna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Måste säga efter att ha testat demon att jag inte tyckte det var speciellt fängslande att skaka handkontrollen för att komma vidare i berättelsen. Det gjorde att inlevelsen bröts.
Rätt mysig stämning i spelet dock. Mellan skakpauserna alltså.

Fast som det står i artikeln, "interaktivt drama", så jag hade kanske fel förväntingar. Men jag ser hellre film än att skaka på handkontroll. :/

du har rätt i att demot kändes lite sådär, men efter att ha spelat hela spelet kände jag att det faktiskt fungerade. mestadels i varje fall. vissa bitar var kanske lite mindre intressanta och mindre motiverande att göra, själv tyckte jag början var sämre än resten av slutet, men som helhet var det mer intressant att spela heavy rain än lira cod nummer 22, även om cod har sin charm.

att premiera nyskapande spel känns viktigt, i en tid då industrin hellre satsat på säkra kort än på något nytt (och farligt). kanske träffar quantic helt rätt nästa gång?


signatur
Medlem

Heavy Rain är ett av dom tyngsta spelen jag haft nöje att spela igenom, jag håller tummarna att Cage lyckas i framtiden


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag skulle gärna se att de gör ett scifi-spel med klass, det finns alldeles för få bra spel i den genren...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Jag skulle gärna se att de gör ett scifi-spel med klass, det finns alldeles för få bra spel i den genren...

Håller med.

Medlem

Ska nog ta och köpa det och spela igenom det.

Medlem

Jag gillade demot, testade den precis. Jag lär nog göra som Cyberz och köpa/spela det. Jag kan se hur bra spelet är när man sitter och spelar (helst) igenom det i en sittning? Om möjligt, jag vet inte hur långt det är, men det skulle vara grymt. En film man styr. Ni som klarat av det redan, hur långt är spelet?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag gillade demot, testade den precis. Jag lär nog göra som Cyberz och köpa/spela det. Jag kan se hur bra spelet är när man sitter och spelar (helst) igenom det i en sittning? Om möjligt, jag vet inte hur långt det är, men det skulle vara grymt. En film man styr. Ni som klarat av det redan, hur långt är spelet?

Alla jag känner har spelat igenom det i en sittning, inklusive mig själv. Inte för att spelet är kort (10h?) utan för att man blir så jävla fast så man inte vill sluta.

Var en jobbig dag på jobbet efter den natten


signatur

En styck signatur.

Medlem

Överraskningen, en kontroll som funkar "Titta! Jag kan röra mig runt det här bordet utan att studsa in i det! Helt fantastiskt! PS3an revolutionerar spel igen!".


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

1
Skriv svar