Jag kommer att åka till Bremen

Medlem
Jag kommer att åka till Bremen

Japp. Jag är klar med alla papperna och har fått bekräftelse att jag kommer att åka till Bremen nästa pr. Jag är väldigt nöjd med att jag har genom hårt arbete och rent envishet, lyckas komma igenom det här. Nu ska jag bara fixa visum, och sen är allting klart för mig att åka.
Är jag lite nervös över det här? Ja, det är jag, men vem skulle inte vara nervös över att åka till ett annat land och bo där i flera månader?
Det kommer nog inte bli lätt, men det mesta i livet är ju inte lätt.

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Jag kommer att åka till Bremen

Aldrig varit i Bremen men vill gärna åka dit. Du har tur som får besöka en så vacker stad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"vem skulle inte vara nervös över att åka till ett annat land och bo där i flera månader? "

Det är inget land i krig eller som har andra stora problem.

Ska du ditt och jobba eller plugga? kan du lite av språket?

"Det kommer nog inte bli lätt, men det mesta i livet är ju inte lätt." Du anar inte hur lätt det är att komma med i samhället, såvida du inte isolerar dig med massa landsmän.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

"vem skulle inte vara nervös över att åka till ett annat land och bo där i flera månader? "

Det är inget land i krig eller som har andra stora problem.

Ska du ditt och jobba eller plugga? kan du lite av språket?

"Det kommer nog inte bli lätt, men det mesta i livet är ju inte lätt." Du anar inte hur lätt det är att komma med i samhället, såvida du inte isolerar dig med massa landsmän.

Jag kommer att plugga där. Jag kan lite tyska (mest ifrån högstadiet), men jag kommer också plugga tyska där.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Vad sotis jag blir. Jag spenderade några dagar i Eime, en liten mysig småstad i Hildesheim, för fyra år sen. Dåvarande arbetsgivaren betalade hela kalaset. Det var nog det trevligaste och mest pittoreska stället jag någonsin har sett. Det såg nästan precis ut som bilden som är länkad här ovanför. Det var en kavalkad av 1700-talshus, kullerstensgator, trevligt folk, samt god mat och dryck. Tydligen var det en av ytterst få tyska orter som inte blev bombade alls under kriget.

Lycka till, du är på väg till ett fantastiskt land!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av cybo:

"vem skulle inte vara nervös över att åka till ett annat land och bo där i flera månader? "

Det är inget land i krig eller som har andra stora problem.

Konstigt skrivet. Det måste väl inte vara krig eller dylikt i landet man flyttar till, för att göra en lite nervös över flytten?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar