Säkra ditt Steam-konto, 77 000 hackas – varje månad

Robot
Säkra ditt Steam-konto, 77 000 hackas – varje månad

Gör Gabe glad, använd Steam Guard.


MEG
Medlem
Säkra ditt Steam-konto, 77 000 hackas – varje månad

Varför en bild som förknippas med anonymous?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Annars kan Valve stänga av Ryssland från tjänsten så går nog hackandet ner till cirka fem ärenden per månad.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Citat:

Hackare kan realtivt enkelt komma över uppgifter i din mej

Baserat på vad? Både lösenordet till Steam samt min epost är 50 tecken långa. Hur relativt enkelt är det att komma över mina uppgifter?

Om något borde det kanske formuleras som "det är relativt vanligt att människor har epostlösenord som är möjliga att knäcka på rimlig tid".

Medlem
Skrivet av redruM:

Annars kan Valve stänga av Ryssland från tjänsten så går nog hackandet ner till cirka fem ärenden per månad.

Japp, för i Ryssland har ingen hört talas om VPN/Proxy, särskilt inte de hackers som finns där...

Medlem

Ge mig en WP app så använder jag den gärna.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av MEG:

Varför en bild som förknippas med anonymous?

Eller hur, det är säkert hackern 4chan som är i farten.

Redaktör
Skrivet av MEG:

Varför en bild som förknippas med anonymous?

Trög fantasi vid bildskapandet.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Sebbepojken:
Citat:

Hackare kan realtivt enkelt komma över uppgifter i din mej

Baserat på vad? Både lösenordet till Steam samt min epost är 50 tecken långa. Hur relativt enkelt är det att komma över mina uppgifter?

Om något borde det kanske formuleras som "det är relativt vanligt att människor har epostlösenord som är möjliga att knäcka på rimlig tid".

Vad menas med "epostlösenord"?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

D.K
Medlem

Om en kunde utnyttja Google Authenticator hade jag börjat använda det. Men har tvåstegsautentisiering på mailen, som en måste ha tillgång till för att aktivera inloggningen från en ny maskin, och ett steam-lösenord som jag inte ens kan själv. Så jag känner mig ändå relativt trygg.

Medlem
Skrivet av MEG:

Varför en bild som förknippas med anonymous?

Jag förknippar det med V for Vendetta.

Redaktör
Skrivet av Sebbepojken:
Citat:

Hackare kan realtivt enkelt komma över uppgifter i din mej

Baserat på vad? Både lösenordet till Steam samt min epost är 50 tecken långa. Hur relativt enkelt är det att komma över mina uppgifter?

Om något borde det kanske formuleras som "det är relativt vanligt att människor har epostlösenord som är möjliga att knäcka på rimlig tid".

Omformulerat. Tack för feedback.


signatur
Medlem
Skrivet av loafen:
Skrivet av redruM:

Annars kan Valve stänga av Ryssland från tjänsten så går nog hackandet ner till cirka fem ärenden per månad.

Japp, för i Ryssland har ingen hört talas om VPN/Proxy, särskilt inte de hackers som finns där...

Du förstod inte att syftet var att påvisa hur stor del av sådan skit som kommer från Ryssland utan du trodde alltså att jag gjorde ett seriöst förslag. Fint av dig.


signatur

Burn in the light.

D.K
Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av loafen:
Skrivet av redruM:

Annars kan Valve stänga av Ryssland från tjänsten så går nog hackandet ner till cirka fem ärenden per månad.

Japp, för i Ryssland har ingen hört talas om VPN/Proxy, särskilt inte de hackers som finns där...

Du förstod inte att syftet var att påvisa hur stor del av sådan skit som kommer från Ryssland utan du trodde alltså att jag gjorde ett seriöst förslag. Fint av dig.

Det var dock tämligen låg substans i ditt påstående eller hur? Du skulle ju likagärna kunna hävda att de skulle börja köra med sina servrar offline för att minska kapningarna. Inlägget hade varken ökat eller minskat i värde oavsett, det hade förblivit null.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av loafen:
Skrivet av redruM:

Annars kan Valve stänga av Ryssland från tjänsten så går nog hackandet ner till cirka fem ärenden per månad.

Japp, för i Ryssland har ingen hört talas om VPN/Proxy, särskilt inte de hackers som finns där...

Du förstod inte att syftet var att påvisa hur stor del av sådan skit som kommer från Ryssland utan du trodde alltså att jag gjorde ett seriöst förslag. Fint av dig.

Jag har sett betydligt mer ointelligenta förslag på internet som varit seriöst menade så varför inte?

Visst så är antagligen en stor del från Ryssland men en stor del finns även i Sydamerika, vissa delar av Asien och (öst)Europa primärt.

MEG
Medlem
Skrivet av enborn:
Skrivet av MEG:

Varför en bild som förknippas med anonymous?

Jag förknippar det med V for Vendetta.

Tja V i serietidningen eller filmen hackade inte så mycket datorer, inte vad jag minns iaf, jag ser inte heller vad V for Vendetta har med saken att göra.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MEG:

Varför en bild som förknippas med anonymous?

Trög fantasi vid bildskapandet.

Det kan jag "köpa"


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Borde inte mejl-autentisering vara mer än nog så länge din mejl är rejält säkrad? Att blanda in telefonen känns onödigt trassligt.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Ge mig en WP app så använder jag den gärna.

Samma här, fixa en WP-lösning så är jag på. Men så länge kubhuvudet Newell envisas med att försöka konkurrera med Microsoft lär det ju aldrig inträffa. En eloge till Electronic Arts som i stället för att tramsa med egenutvecklade lösningar använder färdiga säkerhetslösningar.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

77000 av 125 miljoner är en på 1623

Om vi antar att ration kvarstår, Chans att bli drabbad på:
1 år: 0.7%
2 år: 1.5%
3 år: 2.2%

Medlem

Bra med mer säkerhet men hade varit nice om inte alla gjorde sina egna appar. Blir den tredje att hålla kolla på vid telefonbyte nu med Google- och Batlle.net Authenticator redan installerade

Medlem
Skrivet av MEG:

Tja V i serietidningen eller filmen hackade inte så mycket datorer, inte vad jag minns iaf, jag ser inte heller vad V for Vendetta har med saken att göra.

Men han bar Guy Fawkes mask precis som på bilden.

Medlem

Jag säger så här. Skriv inte i forumet om du verkligen inte måste. Ha privat profil. Ha inget eller så litet saldo i din Steam Wallet som möjligt. Använd Steam Guard. Hackare ger sig först och främst på de som har öppen profil, och gärna de med en massa items som går att sälja.

Ett hackat konto är lätt att få tillbaka. Bara du köpt något och har ett kvitto på ditt köp så kan du enkelt maila supporten så återställer de kontot till mailadressen du använde när du registrerade kontot. Items som hackaren kommit över ersätts däremot inte, och därför är en privat profil ett väldigt effektivt skydd.

Steam är ett vattenhål som drar till sig många kriminella. Vissa lurar till sig lösenord, andra hackar eller använder tjänsten för att tvätta pengar. Lita fan inte på någon på Steam. Jag vet att det skojas en hel del om Steam, hur jävla master race det är och steamreor hit och dit osv, men du är lika säker på Steam som du är om du vandrar ensam genom San Pedro Sula på natten. Shit will happen om du inte är försiktig.

Medlem

Har inte fått steam hackat än (knock on wood)
Använder tvåstegsautenciering.
Vad jag dock funderar över är varför inte Origin har något liknande? Eller har jag missat det?
Är därför mer orolig över att få Origin hackat än Steam..


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Jag är all for security men när jag läste om Steam Guard Mobile Authenticator så verkade det som att man skulle behöva slå in en kod typ varje gång man loggar in på Steam. Låter säkert men också lite lätt jobbigt att göra det varje dag.

Någon som vet hur det ligger till? Eller det kanske enbart gäller när man loggar in från nytt ip osv, som med e-post autentiseringen?


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Jag är all for security men när jag läste om Steam Guard Mobile Authenticator så verkade det som att man skulle behöva slå in en kod typ varje gång man loggar in på Steam. Låter säkert men också lite lätt jobbigt att göra det varje dag.

Någon som vet hur det ligger till? Eller det kanske enbart gäller när man loggar in från nytt ip osv, som med e-post autentiseringen?

Ja lite så. Men av någon anledning så vet STEAM vilken min primära station är hemma och andra gånger jag loggar in via hemsidan på jobbet osv så frågar den alltid efter Security code i appen. Det är alltså inget stort problem.

Medlem
Skrivet av Zerp:

77000 av 125 miljoner är en på 1623

Om vi antar att ration kvarstår, Chans att bli drabbad på:
1 år: 0.7%
2 år: 1.5%
3 år: 2.2%

haha, satt precis och skulle posta samma sak

Medlem

Aldrig blivit hackad, känns som de som blir det är samma muppar som trycker på diverse länkar som de får skickat till sig på steam eller sin epost.

Mycket är självförvållat, efter ha lyssnat på folk som jobbar inom IT med bland annat support så stärks min övertygelse.

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Har inte fått steam hackat än (knock on wood)
Använder tvåstegsautenciering.
Vad jag dock funderar över är varför inte Origin har något liknande? Eller har jag missat det?
Är därför mer orolig över att få Origin hackat än Steam..

Det är du som har missat det, det går att lägga till i klienten. De använder dessutom samma säkerhetslösning som Microsoft så du kan använda samma app för Origin och Microsoft-tjänster. Där har både Steam och Blizzard något att lära sig.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av gurkoz:

Jag är all for security men när jag läste om Steam Guard Mobile Authenticator så verkade det som att man skulle behöva slå in en kod typ varje gång man loggar in på Steam. Låter säkert men också lite lätt jobbigt att göra det varje dag.

Någon som vet hur det ligger till? Eller det kanske enbart gäller när man loggar in från nytt ip osv, som med e-post autentiseringen?

Ja lite så. Men av någon anledning så vet STEAM vilken min primära station är hemma och andra gånger jag loggar in via hemsidan på jobbet osv så frågar den alltid efter Security code i appen. Det är alltså inget stort problem.

Så man måste inte mata in en extra kod varje gång man startar klienten hemma alltså?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar