Säkra ditt Steam-konto, 77 000 hackas – varje månad

Medlem

Folk i Ryssland och Holland har försökt haxa mitt Steam konto men inte lyckats. Inte för att det finns så jävla mycket att hämta på det kontot. =P


signatur
Medlem
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av Araxnoid:

Har inte fått steam hackat än (knock on wood)
Använder tvåstegsautenciering.
Vad jag dock funderar över är varför inte Origin har något liknande? Eller har jag missat det?
Är därför mer orolig över att få Origin hackat än Steam..

Det är du som har missat det, det går att lägga till i klienten. De använder dessutom samma säkerhetslösning som Microsoft så du kan använda samma app för Origin och Microsoft-tjänster. Där har både Steam och Blizzard något att lära sig.

Whoops! Jo, jag hittade den funktionen nu och aktiverade den. Tack för att du upplyste mig


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Har kört med detta ett tag, i stort sett sen det blev tillagt.

Funkar helt okej, ser inte varför man inte vill använda såna här saker för att ha högre säkerhet på sitt konto.

Men jag behöver inte skriva in en kod varje gång jag loggar in. Loggar jag in via en webbläsare så vill den gärna att jag matar in en kod varje gång, oavsett om det skiljer 2 sekunder från min utloggning och inloggning - det är rätt irriterande men man får väl vara glad att kontot är säkert.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

http://steamcommunity.com/id/ankhman/

hade varit mindre kul att få stulet...MEN som tur är så använder jag deras säkerhet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag fattar de som om man blir av med sin mobil så kan man göra en "fall back" till att låsa upp allt med kod via mail.

Faller inte hela funktionen med att ha en authenticator via mobil då?

Medlem

Jag har aldrig fått något konto hackat. Så länge man har tvåstegsverifiering och inte aktivt laddar ner spionprogram klarar man sig bra.

Sen lönar det sig att ha ett långt lösenord på sin e-postadress som inte liknar något man har på andra sajter. Ifall medlemssregistret hos någon tjänst hackas och ditt lösenord kopplas samman med din e-postadress blir det svårare att gissa sig till e-postlösenordet (och ditt e-postkonto är den verkliga guldgruvan, därifrån kan man ta kontroll över de flesta tjänster du är medlem på).


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Vi vet ju alla vems fel det är...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

emj
Medlem

Om man inte kan använda Google Authenticator eller FreeOTP så har de gjort ett stort misstag. Det finns en anledning till varför det finns standarder inom kryptografi.

Använd inte detta.

Medlem

Inte steam men väl uPlay, bytat språk till ryska å whatnot, inte svårare än att byta lösenord i mitt fall då han inte hade bytat det av någon anledning, hade helst sluppit skiten men Ubisoft ska tvunget envisas med att pracka på oss onödig extra mjukvara, hade det inte varit för smärre mirakel som Rayman så hade jag gladeligen bojkottat alla deras spel på grund av uPlay.

Har ett par hundra spel på Steam så jag kör med tvåstegsautentisering och har gjort det sedan det lanserades för inte så längesedan.

12
Skriv svar