EA storsatsar på e-sport med ny avdelning

Robot
EA storsatsar på e-sport med ny avdelning

Battlefield skulle vara nice för klanstrider, just för att slagfälten förhoppningsvis skulle vara större än andra Esportstitlar.

Medlem

Vad jag än tycker om EA som företag, så tro jag att detta gynnar E-sporten mycket.... undrar hur the sims skulle se ut på E-sport arenan?

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Vad jag än tycker om EA som företag, så tro jag att detta gynnar E-sporten mycket.... undrar hur the sims skulle se ut på E-sport arenan?

Typ Paradise Hotel?

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Moltoy:

Vad jag än tycker om EA som företag, så tro jag att detta gynnar E-sporten mycket.... undrar hur the sims skulle se ut på E-sport arenan?

Typ Paradise Hotel?

...kanske

Medlem

Blir bara orolig när dom säger EA och Battlefield i samma mening. Visst, dom har samarbetat tidigare. Men hade fått en annan känsla om det stod att DICE ska försöka få Battlefield att komma in i e-sporten.

Medlem

EA behöver göra rejäla ändringar om t.ex. BF ska bli esport-vänligt. Samma sak sades innan BF4 och det är absolut inget tävlingsspel.

Medlem

Låter väldigt lovande, men kan de leverera ?
Som någon sa så är BF långt ifrån någorlunda e-sport-vänligt, man får nog backa till 2142 / bf2 för att hitta ett spel i serien som gick att använda till e-sport.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Låter väldigt lovande, men kan de leverera ?
Som någon sa så är BF långt ifrån någorlunda e-sport-vänligt, man får nog backa till 2142 / bf2 för att hitta ett spel i serien som gick att använda till e-sport.

Project Reality skulle nog vara roligt att kolla på som e-sport


signatur

Game long and prosper

Medlem

Battlefield som det är idag passar inte för nå e-sport.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tyvärr kommer vi aldrig få se spel som vi hade uppskattat inom e-sport. För att det skall slå som e-sport så behöver det i nuläget vara t ex:

* Action i intervaller. CS, korta sessioner med mycket pangpang. Dota/LoL, lite segare men smäller till med jämna mellanrum.

* Inte mer än 5 spelare i varje lag. Sett detta tydligt on-hand när mina goda vänner spelat World of Tanks, som iof börjar få en publik nu när dom dragit ner på matchtiden och gjort det mer actionorienterat, där man sitter 14 st på en scen (7v7).

* Den stora massan. The sheeps, bobtards, muppets, drönarna. Just nu 4 spel som massa uppskattar. LoL, Dota2, CS och Hearthstone. Spel som är byggda för e-sport. Publikfriare som är lätta att sätta sig in i och uppskatta.

Bubblare? Har SC2 tappat på senaste åren, jag läser inte lika mycket nyheter om det nu som förr? HoTS försöker, blizzard vill verkligen. Det kan gå då man fått över en del gamla LoL/Dota spelare i lagen. Console of Duty. Black Cocks 43, jänkar...

Uppstickare som jag verkligen hoppas slår. Rocket League!

Vad hade jag velat se?
Arma 3 Battle Royale [INSERT BIG FUCKING GRIN HERE].

Det är väl iallafall vad jag anser. Nu är det bara att vänta på att någon trattkantarell dyker upp och berättar hur jävla fel jag har med en ton som hade fått 80-talets Siewert Öholm att låta sympatisk.


signatur

"You look like you need a monkey."

1
Skriv svar