Musik-Kalender [3rd] - #11

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #11

Dagens Lucka:

- KOMPOSITÖR -

Kirill Pokrovsky

Vem fasen är det här kan jag tänka mig att ni undrar? Kirill Pokrovsky är mannen bakom musiken i Divinity Spelen, han dog tyvärr i början på sommaren i år och det är därför jag vill hedra honom lite extra idag, tänka sig att jag satt här (iallafall vid samma dator) och skrev om Divinity Dragon Commander, då han fortfarande var vid liv. Man får massa jobbiga existentiella tankar av sånt här, moving on.

(Varning för eventuella faktafel, det var svårt att hitta konkreta grejer om den här mannen.)

Kirill föddes 1962 i Moskva, han studerade musikteori och komposition i sin ungdom. Han var delaktig i två större band, "Aria" och senare "Master" som han var med i fram till 1989. Ett år senare flyttade han till Belgien där han släppte ett solo-abum vid namn "Brugge"

Han tuffade på med solokarriären fram till senare delen av 90-talet då han jobbade med Larian Studios på spelet " The L.E.D. Wars"

2002 så släpptes spelet "Divine Divinity" och det startade ett starkt samarbete mellan Larian Studios och Kirill, eftersom han gjorde musiken till alla spel i serien fram till Divinity: Original Sin. Här är mina personliga favoriter ur alla spelen:

1:a Juni 2015 så dog han 53 år gammal, han sägs ha lidit av någon sjukdom under utveckligen av Original Sin, men jag kan inte hitta specifika fakta.
Vila i frid Kirill, du gjorde Dragon Commander till en fantastisk upplevelse för mig med spelets underbara soundrack.

#blogg

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #11

Divine har mycket bra musik,. The Flags Of Freedom Fly High sticker ju så klart ut, riktigt sjysst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Divine har mycket bra musik,. The Flags Of Freedom Fly High sticker ju så klart ut, riktigt sjysst.

https://www.youtube.com/embed/HpyMiowuR_E

Den var riktigt bra! Har säkert missat massor, skummade snabbt igenom låtarna tills jag hittade nått som jag gillade, blir så när man skriver dom här inläggen sent på kvällen innan, på tal om det nu måste jag skriva lucka 12 !

1
Skriv svar