Final Fantasy VII-remaken släpps i omgångar – Square Enix förklarar varför

Robot
Final Fantasy VII-remaken släpps i omgångar – Square Enix förklarar varför
Gnällkuk
Final Fantasy VII-remaken släpps i omgångar – Square Enix förklarar varför

Lögn, lögn och förbannad lögn. Mest troligt vill de bara mjölka konsumenten på pengar alternativt så hinner de inte klart med spelet tills planerat releasedatum och behöver/vill få in pengar medans de fortsätter att utveckla det.

Intresset gick precis från stort till jävligt svalt. Om vi väntar 19 år på en remake av spelet så spelar knappast några månder hit eller dit någon roll.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag tycker inte "storskaligt" och "episodbaserat" är två ord som passar bra ihop. Idén med episoder är att det ska ge en kortare upplevelse. Intensiv men kort. Det känns helt enkelt inte som ett format som passar episka, storskaliga rollspel.

Men vem vet. Det kanske blir jättebra.

Medlem

DLC och season pass confirmed

Medlem

Ja, jag säger då det...... En remake av FF7 vill man kunna spela igenom från början till slut, jag har ingen lust att vänta 6 månader i taget mellan släppen av episoder. Nä då väntar jag hellre 2 år och spelar igenom alla när jag vill!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Ushh dessa eländiga episodbaserade spel...hoppas de bara är en fluga.

Medlem

Varför inte, tycker det värkar ha funkat bra med FFXIII och om dom ska få någorlunda kvalitet på den mängden innehåll dom ger sig ann så kan dom behöva pengarna.

För övrigt inget fan av VII, men tycker ändå det verkar fullt rimligt.

Medlem

Tror inte att jag har något emot att de fördjupar sig i FF7 världen. Dock känns det lite som att det har med pengar att göra. Men så är allt i världen. Hur som helst ser jag fram emot detta!

Medlem

Pre purchase for exclusive episode and dlc, pink birds,

de är2015 ska dom göra ordentligt spel spelar de ingen roll för mig om spelet ligger på 150gb. Spelen kommer ändå nå den storleken så småningom.
Orka spela 20h för sen få en roadblock "wait for next episode in 1 year, however with pre purchase u get early acess 1 day early" stil.
Chansen att de gör det bra gick ner med 80%

Medlem

Allt handlar om pengar. Fråga FZ som har mer än 50% av skärmen dedikerad till reklam.

Medlem

Det kan vara nice med nytt, men jag hade nöjt mig med samma story fast med en remake =D

Gnällkuk
Skrivet av PsyX:

Allt handlar om pengar. Fråga FZ som har mer än 50% av skärmen dedikerad till reklam.

Mmm, dåligt. De borde jobba pro-bono istället, sen är det ju bara reklam som aldrig har minsta intresse för oss.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Synd. Hoppades på en "remaster", inte "remake".

Medlem
Skrivet av tricky:

Lögn, lögn och förbannad lögn. Mest troligt vill de bara mjölka konsumenten på pengar alternativt så hinner de inte klart med spelet tills planerat releasedatum och behöver/vill få in pengar medans de fortsätter att utveckla det.

Intresset gick precis från stort till jävligt svalt. Om vi väntar 19 år på en remake av spelet så spelar knappast några månder hit eller dit någon roll.

Håller med dig till fullo. Rent bs att det inte får plats. Släpp det då på 3-4 skivor och släpp dom samtidigt.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Allt handlar om pengar. Fråga FZ som har mer än 50% av skärmen dedikerad till reklam.

Ja, fy fan vad dåligt av alla FZ-redaktörer att de ska ha betalt för sitt jobb. Och varje månad ska de ha lön också, inte bara ibland!! De blev erbjudna varsin platta Jolt för sitt arbete men krävde tydligen att få betalt i pengar istället för *citat* de hade räkningar att betala *slut citat*. Vilka jädra översittare de är!

Medlem
Skrivet av Hexon:
Skrivet av tricky:

Lögn, lögn och förbannad lögn. Mest troligt vill de bara mjölka konsumenten på pengar alternativt så hinner de inte klart med spelet tills planerat releasedatum och behöver/vill få in pengar medans de fortsätter att utveckla det.

Intresset gick precis från stort till jävligt svalt. Om vi väntar 19 år på en remake av spelet så spelar knappast några månder hit eller dit någon roll.

Håller med dig till fullo. Rent bs att det inte får plats. Släpp det då på 3-4 skivor och släpp dom samtidigt.

3-4 skivor? Bluray Dual layer har 50gb per skiva. Det här är verkligen endast för att Square-enix är ett pack med jävla idioter. Square-Enix försöker komma med i Konami klubben, jag menar de 3 senaste FF spelen de har släppt är några av de sämsta AAA spelen som har släppts så jag förväntar mig inte mer än att de kommer våldta FF7 remaken.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Varför inte, tycker det värkar ha funkat bra med FFXIII och om dom ska få någorlunda kvalitet på den mängden innehåll dom ger sig ann så kan dom behöva pengarna.

För övrigt inget fan av VII, men tycker ändå det verkar fullt rimligt.

Tycker inte det är samma sak. FFXIII-delarna var ju verkligen helt olika spel, med varsin början och varsitt slut - egna stridssystem, egna levelling-systems etc. Ur varje del kunde man dessutom pressa ut 50+ speltimmar var... nej jag tvivlar på att hela sektionen i Midgar t.ex. kan bli en enda stor episod som skulle ha lika mycket material som en del i FFXIII.
Dessutom för att vara kritisk (jag tycker om FFXIII-spelen dock) så återanvände de mycket samma modeller och det var otroligt tråkigt.

Medlem

Tycker det är tråkigt, men förståeligt.
Kostnaden för att producera alla modeller, animationer, effekter, texturer, musik, osv. för hela spelet är förmodligen så stor att det inte är finansiellt gångbart att släppa alltihop som ett enda spel.

Genom att utöka varje område kan de ju återanvända mycket material, något som blir en win både för dem och för oss (vem har inte velat utforska mer av Midgar?)

Flakmonkey

Först bara en allmän reflektion. Måste vara rent förjävligt att vara spelutvecklare nuförtiden när det är en hel annan transparens och "fans" som tror att de vet mer om inte bara spelutveckling utan även som ifrågasätter deras "kärlek" till spelet. Om det är några som borde tycka att spelvärlden var bättre förr så är det spelutvecklare. Då fick de nog i en betydligt högre utsträckning skapa det spel som de ville ha utan att få en massa skit från personer som tror att de vet bättre.

Men men, gällande episodbaserat så kan man ju tycka vad som om deras motivering till det men oavsett så förstår jag inte den stora grejjen? Vill du inte spela det i episoder är det väl bara att vänta tills dess att alla är släppta och sen köper du hela kalaset? Jag tror inte jag har varit ensam om att göra det med Telltale Games episodbaserade spel och det var faktiskt inte så jävla jobbigt att vänta. Det är inte som att inte finns andra spel att lira under tiden.

Sen är väl det här en typisk damned if you do, damned if you don't situation. Säg att de valt att gå samma väg de går nu med ambitionen om att göra något mer än FFVII (om man nu inte avfärdar det argumentet som skitsnack eftersom man "vet hur det verkligen ligger till") fast släppa det först när det var klar. Då hade de fått en massa skit för att utvecklingen tog för lång tid. Om de inte valt att göra så utan "bara" göra en enkel remaster med lite mer högupplösta texturer så skulle de fått skit för att de inte är ambitiösa utan bara vill mjölka. Eller så hade de ju bara kunnat hålla käften och inte säga någonting men då hade de väl fått skit för att de inte är transparenta nog....

Medlem
Skrivet av tricky:

Om vi väntar 19 år på en remake av spelet så spelar knappast några månder hit eller dit någon roll.

Så du förväntade dig en remake så fort spelet släpptes? wat.

Medlem

Det gör man absolut ingenting att FF 7 blir episodbaserat och man kan få mer story.. Det som irriterar mig är att man går ifrån turbaseringen till nått så kopiöst dåligt som dom senaste spelen (FFX-FF13-2).
FF är turbaserat, när det byttes ut förstörde dom deras varumärke.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Det gör man absolut ingenting att FF 7 blir episodbaserat och man kan få mer story.. Det som irriterar mig är att man går ifrån turbaseringen till nått så kopiöst dåligt som dom senaste spelen (FFX-FF13-2).
FF är turbaserat, när det byttes ut förstörde dom deras varumärke.

Sen dom gick från Squaresoft till Square Enix så har det mesta varit dåligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ambassadör
Xbox

Här skall mjölkas! Alla får ställer sig i kö.


signatur

Jump in.

Medlem

Väntar nog på GOTY/Fullgame -edition 1 år senare om jag ska köpa spelet och då ska allt vara på skivan oxå...

Medlem
Skrivet av Zainter:

Det gör man absolut ingenting att FF 7 blir episodbaserat och man kan få mer story.. Det som irriterar mig är att man går ifrån turbaseringen till nått så kopiöst dåligt som dom senaste spelen (FFX-FF13-2).
FF är turbaserat, när det byttes ut förstörde dom deras varumärke.

Det bästa var FF10 när det gäller combat, storyn sög och spelet var åt helvete för linjärt men combaten var grym. Men nu är det som du säger, sämsta systemet någonsin du behöver inte göra något, spelet spelar sig själv.

Medlem

Man kan aldrig få för mycket av FF7.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Hexon:
Skrivet av tricky:

Lögn, lögn och förbannad lögn. Mest troligt vill de bara mjölka konsumenten på pengar alternativt så hinner de inte klart med spelet tills planerat releasedatum och behöver/vill få in pengar medans de fortsätter att utveckla det.

Intresset gick precis från stort till jävligt svalt. Om vi väntar 19 år på en remake av spelet så spelar knappast några månder hit eller dit någon roll.

Håller med dig till fullo. Rent bs att det inte får plats. Släpp det då på 3-4 skivor och släpp dom samtidigt.

3-4 skivor? Bluray Dual layer har 50gb per skiva. Det här är verkligen endast för att Square-enix är ett pack med jävla idioter. Square-Enix försöker komma med i Konami klubben, jag menar de 3 senaste FF spelen de har släppt är några av de sämsta AAA spelen som har släppts så jag förväntar mig inte mer än att de kommer våldta FF7 remaken.

Oj så mycket okunskap där. Det är BRA mycket dyrare att göra spelet så stort som dem vill med endast en release än att släppa flera. Det är inga jävla goodwill utvecklare som satsar på förlust utan vill givetvis gå med vinst SAMT även locka spelare som aldrig någonsin har spelat FF7.

Medlem

Tidus laugh gif.
Vill se hela FFVII på nytt från början till slut. Episoder? Inte för mig. Köper det när allt är ute och hade även gjort det om alla episoder släppts på samma gång och kostat därefter också.

Säger inte att jag kan något om spelutveckling eller kostnader eller w/e men är spelet bra (i min åsikt) efter jag luffat runt och läst vad.. likasinnade verkar tycka om det så köper jag det. Är inte hela världen för mig att inte köpa ett FF. Sista jag köpte tror jag var FFX-2 (eller, jo köpte IV också men det är ju inte en "ny" titel mkay?), bara lånat och raskt lämnat igen titlar efter det.

FFVII kommer inte bli mindre bra även om remaken blir total sandlåda.

Barret overflow glitch. Rykten om att han kunde börja göra .. boll # 3 3 i skada och oneshotta allt om han mumsade nog många drinks.. Jag trodde inte på det först men en polare hade "hört " hur så, efter två dagar och lite drygt 22 snusdosor och 0 duschar senare så fick vi fan till det.

Ingen press på Square alls.

Medlem

Jag håller tummarna att det blir bra ändå.. Hoppet är det sista som dör.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Herre gud va bittra många av er är. Ta ut buttpluggen och slappna av lite. Vi vet inte mycket om spelet över huvud taget och är det så i slutändan att ni fortfarande har samma känsla, men köp inte skiten då.

12
Skriv svar