Snyggvarning i första trailern för Yakuza 6

Robot
Snyggvarning i första trailern för Yakuza 6
Medlem
Snyggvarning i första trailern för Yakuza 6

Snyggt? Såg bara massa lågupplösta konsoltexturer.

Medlem

Ser fram mot att krossa kaxiga "gangsters" genom att slänga motorcyklar i ansiktet på dem.


signatur

// Bacon <3

Medlem

PC-exklusivt enligt FZs speldatabas. Perfekt!

Skribent
Skrivet av Bennii:

PC-exklusivt enligt FZs speldatabas. Perfekt!

Det är fel! Petar på redaktörerna så får de fixa imorgon.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Fan, hade hoppats på pc

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Snyggt? Såg bara massa lågupplösta konsoltexturer.

Väx upp.

Medlem
Skrivet av Tolla:
Skrivet av Tomtampong:

Snyggt? Såg bara massa lågupplösta konsoltexturer.

Väx upp.

Väx upp? Vad har graden av mognad med texturernas låga kvalitet att göra?

Medlem
Skrivet av Tolla:
Skrivet av Tomtampong:

Snyggt? Såg bara massa lågupplösta konsoltexturer.

Väx upp.

Nej, jag håller faktiskt med. Snyggt? knappast. fult? kanske inte direkt, men verkligen inget next gen eller något speciellt.

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av Tolla:
Skrivet av Tomtampong:

Snyggt? Såg bara massa lågupplösta konsoltexturer.

Väx upp.

Nej, jag håller faktiskt med. Snyggt? knappast. fult? kanske inte direkt, men verkligen inget next gen eller något speciellt.

När texturerna är så dåliga att de blir distraherarande är det fult.

Medlem

Då är det bara att börja hoppas på att Sega inte väntar flera år med att få för sig att översätta detta spel. De brukar ju vara lite sega med det.

Detta är en alldeles fantastisk spelserie. Jag hoppas att lite fler kan hitta den när Yakuza 0 kommer hit.

Medlem

Vilka plattformer kommer det till? kommer det till pc?

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Divion:
Skrivet av Tolla:
Skrivet av Tomtampong:

Snyggt? Såg bara massa lågupplösta konsoltexturer.

Väx upp.

Nej, jag håller faktiskt med. Snyggt? knappast. fult? kanske inte direkt, men verkligen inget next gen eller något speciellt.

När texturerna är så dåliga att de blir distraherarande är det fult.

I jämförelse med GTA V har spelet liknande texturer i butikerna men MYCKET bättre på karaktärerena och kläderna. Men inte är det många som klagar på GTA V och texturerna...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot

Tyckte de inte visade nåt speciellt egentligen , kändes mest som ett "jaha?"

Medlem

Helt otroligt att denna serie fortfarande håller igång, rätt kul spel faktiskt men känner typ ingen som spelar dom

Medlem

Tyckte det inte såg så bra ut, det är inte det fulaste men lätt inte det snyggaste heller.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Flakmonkey
Skrivet av Luftman:

Helt otroligt att denna serie fortfarande håller igång, rätt kul spel faktiskt men känner typ ingen som spelar dom

Nu vet jag inte hur stor bekantskapskrets du har eller hur den är rent geografiskt, men det här är ju en serie som är gigantisk i framförallt Japan. Inte särskilt förvånande då både berättandet och viss spelelement är typiskt japanska, sådana som många i Europa tyvärr ser som något rent negativt. Det är ju inte sådär (härligt) superknäppt som japanska spel kan vara, men det råder så att säga inget tvivel om var spelet utvecklas.

Jag är dock ett svenskt fan av serien

Medlem

De kunde ju valt mer intressanta gameplay bitar att visa om de ville sälja det som en teaser, nu var det en tjomme som sprang på hustak och klämde sig i mellan två byggnader..

Medlem

Folk klagar på texturerna, men ingen säger något om dom stela animationerna?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Konbinin såg nästan på pricken ut som de gör på riktigt, med varorna på rätt plats och så


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Tyckte inte det var något större fel på texturerna eller resten av grafiken. Men det kändes däremot väldigt konstigt och 'awkward' när han gick, sprang och hoppade.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Luftman:

Helt otroligt att denna serie fortfarande håller igång, rätt kul spel faktiskt men känner typ ingen som spelar dom

Nu vet jag inte hur stor bekantskapskrets du har eller hur den är rent geografiskt, men det här är ju en serie som är gigantisk i framförallt Japan. Inte särskilt förvånande då både berättandet och viss spelelement är typiskt japanska, sådana som många i Europa tyvärr ser som något rent negativt. Det är ju inte sådär (härligt) superknäppt som japanska spel kan vara, men det råder så att säga inget tvivel om var spelet utvecklas.

Jag är dock ett svenskt fan av serien

Jo Japan vet jag att det säljer i, jag tror jag egentligen menade om det var lönsamt att ta dom till Europa och USA.

Flakmonkey
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Luftman:

Helt otroligt att denna serie fortfarande håller igång, rätt kul spel faktiskt men känner typ ingen som spelar dom

Nu vet jag inte hur stor bekantskapskrets du har eller hur den är rent geografiskt, men det här är ju en serie som är gigantisk i framförallt Japan. Inte särskilt förvånande då både berättandet och viss spelelement är typiskt japanska, sådana som många i Europa tyvärr ser som något rent negativt. Det är ju inte sådär (härligt) superknäppt som japanska spel kan vara, men det råder så att säga inget tvivel om var spelet utvecklas.

Jag är dock ett svenskt fan av serien

Jo Japan vet jag att det säljer i, jag tror jag egentligen menade om det var lönsamt att ta dom till Europa och USA.

Tror tyvärr inte det. Sega har ju inte släppt alla delar här och när de släppt det så har det oftast varit bra länge efter originalsläppet. Och som alla (eller iaf väldigt många) är kvicka med att påpeka så handlar ju spelbranschen enbart om pengar så om en lokalisering av Yakuza skulle ge enkla pengar hade vi nog sett det här.

Skulle för övrigt vara lite intressant att höra hur japaner ser på det här problemet från andra sidan. Att de inte får spelen öht eller får vänta väldigt länge på västerländska stortitlar som Halo, Uncharted, etc etc.

Medlem
Skrivet av Margy:

Då är det bara att börja hoppas på att Sega inte väntar flera år med att få för sig att översätta detta spel. De brukar ju vara lite sega med det.

Detta är en alldeles fantastisk spelserie. Jag hoppas att lite fler kan hitta den när Yakuza 0 kommer hit.

Yakuza 0 kommer inte hit. Det kommer till USA, men inte hit. Totalt jävla efterblivet.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag ligger redan två spel efter, jag har inte klarat Yakuza 4 än, och inte fått 100% i trean (vilket jag säkerligen aldrig kommer att få). :c

Medlem

Ett till fan av serien checkar in här. Ypperliga spel, om man ger sig tid att sätta sig in i dom.

Det ska ju absolut inte stickas under stol med att dom inte är några grafiska mästerverk, och gameplayet i sig är något daterat även det. Men storyn, atmosfären och miljöerna är fascinerande. Som sagts ovan så känns det extremt japanskt, på ett sätt vi i väst sällan får inblick i, eftersom de nästan exklusivt utvecklats för en hemmapublik.

Yakuza 5 kom förra veckan som download på PSN, och jag reparerade min gamla PS3 bara för detta Hittills har jag inte blivit besviken!

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Yakuza 0 kommer inte hit. Det kommer till USA, men inte hit. Totalt jävla efterblivet.

Om de väl bemödat sig med att översätta allt så ser jag ingen anledning till varför de inte skulle släppa det i Europa - även om det kanske bara blir digitalt.

Skulle det inte leta sig hit så går det i alla fall att importera.

Spelen är som sagt lite ojämna grafiskt. En del partier kan se alldeles fantastiska ut medan andra ser ut som PS2-spel. Man får ha i åtanke att dessa spel har väldigt mycket innehåll men görs på en ganska låg budget och det kommer ett nytt spel nästan årligen.

Den här trailern verkar mest vara för att visa hur man har öppnat upp var och hur man kan röra sig. I tidigare spel kan man inte hoppa över räcken och dylikt och man stöter ofta på osynliga väggar.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av PcKaffe:

Yakuza 0 kommer inte hit. Det kommer till USA, men inte hit. Totalt jävla efterblivet.

Om de väl bemödat sig med att översätta allt så ser jag ingen anledning till varför de inte skulle släppa det i Europa - även om det kanske bara blir digitalt.

Skulle det inte leta sig hit så går det i alla fall att importera.

Spelen är som sagt lite ojämna grafiskt. En del partier kan se alldeles fantastiska ut medan andra ser ut som PS2-spel. Man får ha i åtanke att dessa spel har väldigt mycket innehåll men görs på en ganska låg budget och det kommer ett nytt spel nästan årligen.

Den här trailern verkar mest vara för att visa hur man har öppnat upp var och hur man kan röra sig. I tidigare spel kan man inte hoppa över räcken och dylikt och man stöter ofta på osynliga väggar.

"We know the Yakuza series is loved by all its fans in Europe but unfortunately at this time we're not able to confirm a Yakuza 0 EU release." Från Segas Twitter. https://twitter.com/SEGA/status/673232982505746432

De kanske ändrar sig i framtiden och det går absolut att importera, men som det ser ut nu så kommer inte Yakuza 0 till europa. Vet inte om resten av din post var riktad till mig eller bara allmänt men jag har spelat serien sedan första spelet och har väldig koll på dem.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar