Final Fantasy VII-remaken släpps i omgångar – Square Enix förklarar varför

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Hexon:
Skrivet av tricky:

Lögn, lögn och förbannad lögn. Mest troligt vill de bara mjölka konsumenten på pengar alternativt så hinner de inte klart med spelet tills planerat releasedatum och behöver/vill få in pengar medans de fortsätter att utveckla det.

Intresset gick precis från stort till jävligt svalt. Om vi väntar 19 år på en remake av spelet så spelar knappast några månder hit eller dit någon roll.

Håller med dig till fullo. Rent bs att det inte får plats. Släpp det då på 3-4 skivor och släpp dom samtidigt.

3-4 skivor? Bluray Dual layer har 50gb per skiva. Det här är verkligen endast för att Square-enix är ett pack med jävla idioter. Square-Enix försöker komma med i Konami klubben, jag menar de 3 senaste FF spelen de har släppt är några av de sämsta AAA spelen som har släppts så jag förväntar mig inte mer än att de kommer våldta FF7 remaken.

Oj så mycket okunskap där. Det är BRA mycket dyrare att göra spelet så stort som dem vill med endast en release än att släppa flera. Det är inga jävla goodwill utvecklare som satsar på förlust utan vill givetvis gå med vinst SAMT även locka spelare som aldrig någonsin har spelat FF7.

Det är klart som fan att det är dyrare, vad fan yrar du om? Är det någon som har sagt något om det. Det har ingenting med okunskap att göra. Detta är en remake på ett gammalt spel, den ENDA anledningen till att de släpper det i episoder är för att kunna sälja spelet om och om igen och folk är så korkade att de inte påpekar det och sväljer Square-enix jävla skit. Storyn är redan klar om de inte ska fylla det med onödiga fillers. Det är mer eller mindre endast en grafisk uppdatering som fansen vill ha. Square-enix är giriga som alla utvecklare och folk som du är så jävla naiva att du köper skiten ändå.

Medlem

Episoder = Fail
Expandera och ändra handlingen = Fail
Barret i solglasögon = Fail

Jag är faktiskt inte ett dugg sugen längre på den här remaken. Känns som att de ska försöka locka till sig nya spelare snarare än att tillfredsställa oss som spelat och älskat originalet.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av erson:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Hexon:
Skrivet av tricky:

Lögn, lögn och förbannad lögn. Mest troligt vill de bara mjölka konsumenten på pengar alternativt så hinner de inte klart med spelet tills planerat releasedatum och behöver/vill få in pengar medans de fortsätter att utveckla det.

Intresset gick precis från stort till jävligt svalt. Om vi väntar 19 år på en remake av spelet så spelar knappast några månder hit eller dit någon roll.

Håller med dig till fullo. Rent bs att det inte får plats. Släpp det då på 3-4 skivor och släpp dom samtidigt.

3-4 skivor? Bluray Dual layer har 50gb per skiva. Det här är verkligen endast för att Square-enix är ett pack med jävla idioter. Square-Enix försöker komma med i Konami klubben, jag menar de 3 senaste FF spelen de har släppt är några av de sämsta AAA spelen som har släppts så jag förväntar mig inte mer än att de kommer våldta FF7 remaken.

Oj så mycket okunskap där. Det är BRA mycket dyrare att göra spelet så stort som dem vill med endast en release än att släppa flera. Det är inga jävla goodwill utvecklare som satsar på förlust utan vill givetvis gå med vinst SAMT även locka spelare som aldrig någonsin har spelat FF7.

Det är klart som fan att det är dyrare, vad fan yrar du om? Är det någon som har sagt något om det. Det har ingenting med okunskap att göra. Detta är en remake på ett gammalt spel, den ENDA anledningen till att de släpper det i episoder är för att kunna sälja spelet om och om igen och folk är så korkade att de inte påpekar det och sväljer Square-enix jävla skit. Storyn är redan klar om de inte ska fylla det med onödiga fillers. Det är mer eller mindre endast en grafisk uppdatering som fansen vill ha. Square-enix är giriga som alla utvecklare och folk som du är så jävla naiva att du köper skiten ändå.

Du repeterar dig själv tänk om tänk rätt.

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av brandter:
Skrivet av erson:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Hexon:
Skrivet av tricky:

Lögn, lögn och förbannad lögn. Mest troligt vill de bara mjölka konsumenten på pengar alternativt så hinner de inte klart med spelet tills planerat releasedatum och behöver/vill få in pengar medans de fortsätter att utveckla det.

Intresset gick precis från stort till jävligt svalt. Om vi väntar 19 år på en remake av spelet så spelar knappast några månder hit eller dit någon roll.

Håller med dig till fullo. Rent bs att det inte får plats. Släpp det då på 3-4 skivor och släpp dom samtidigt.

3-4 skivor? Bluray Dual layer har 50gb per skiva. Det här är verkligen endast för att Square-enix är ett pack med jävla idioter. Square-Enix försöker komma med i Konami klubben, jag menar de 3 senaste FF spelen de har släppt är några av de sämsta AAA spelen som har släppts så jag förväntar mig inte mer än att de kommer våldta FF7 remaken.

Oj så mycket okunskap där. Det är BRA mycket dyrare att göra spelet så stort som dem vill med endast en release än att släppa flera. Det är inga jävla goodwill utvecklare som satsar på förlust utan vill givetvis gå med vinst SAMT även locka spelare som aldrig någonsin har spelat FF7.

Det är klart som fan att det är dyrare, vad fan yrar du om? Är det någon som har sagt något om det. Det har ingenting med okunskap att göra. Detta är en remake på ett gammalt spel, den ENDA anledningen till att de släpper det i episoder är för att kunna sälja spelet om och om igen och folk är så korkade att de inte påpekar det och sväljer Square-enix jävla skit. Storyn är redan klar om de inte ska fylla det med onödiga fillers. Det är mer eller mindre endast en grafisk uppdatering som fansen vill ha. Square-enix är giriga som alla utvecklare och folk som du är så jävla naiva att du köper skiten ändå.

Du repeterar dig själv tänk om tänk rätt.

Du har inga argument, kom tillbaka när du har något vettigt att säga.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Först bara en allmän reflektion. Måste vara rent förjävligt att vara spelutvecklare nuförtiden när det är en hel annan transparens och "fans" som tror att de vet mer om inte bara spelutveckling utan även som ifrågasätter deras "kärlek" till spelet. Om det är några som borde tycka att spelvärlden var bättre förr så är det spelutvecklare. Då fick de nog i en betydligt högre utsträckning skapa det spel som de ville ha utan att få en massa skit från personer som tror att de vet bättre.

Men men, gällande episodbaserat så kan man ju tycka vad som om deras motivering till det men oavsett så förstår jag inte den stora grejjen? Vill du inte spela det i episoder är det väl bara att vänta tills dess att alla är släppta och sen köper du hela kalaset? Jag tror inte jag har varit ensam om att göra det med Telltale Games episodbaserade spel och det var faktiskt inte så jävla jobbigt att vänta. Det är inte som att inte finns andra spel att lira under tiden.

Sen är väl det här en typisk damned if you do, damned if you don't situation. Säg att de valt att gå samma väg de går nu med ambitionen om att göra något mer än FFVII (om man nu inte avfärdar det argumentet som skitsnack eftersom man "vet hur det verkligen ligger till") fast släppa det först när det var klar. Då hade de fått en massa skit för att utvecklingen tog för lång tid. Om de inte valt att göra så utan "bara" göra en enkel remaster med lite mer högupplösta texturer så skulle de fått skit för att de inte är ambitiösa utan bara vill mjölka. Eller så hade de ju bara kunnat hålla käften och inte säga någonting men då hade de väl fått skit för att de inte är transparenta nog....

Dessutom så finns det ju inget som säger att det kommer att bli ett episodbaserat av Telltale-typ. De säger ju att de vill expandera original-FFVII, så det är ju fullt möjligt att de först släpper ett komplett VII och sedan släpper två-tre expansioner som bygger vidare.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av erson:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Hexon:
Skrivet av tricky:

Lögn, lögn och förbannad lögn. Mest troligt vill de bara mjölka konsumenten på pengar alternativt så hinner de inte klart med spelet tills planerat releasedatum och behöver/vill få in pengar medans de fortsätter att utveckla det.

Intresset gick precis från stort till jävligt svalt. Om vi väntar 19 år på en remake av spelet så spelar knappast några månder hit eller dit någon roll.

Håller med dig till fullo. Rent bs att det inte får plats. Släpp det då på 3-4 skivor och släpp dom samtidigt.

3-4 skivor? Bluray Dual layer har 50gb per skiva. Det här är verkligen endast för att Square-enix är ett pack med jävla idioter. Square-Enix försöker komma med i Konami klubben, jag menar de 3 senaste FF spelen de har släppt är några av de sämsta AAA spelen som har släppts så jag förväntar mig inte mer än att de kommer våldta FF7 remaken.

Oj så mycket okunskap där. Det är BRA mycket dyrare att göra spelet så stort som dem vill med endast en release än att släppa flera. Det är inga jävla goodwill utvecklare som satsar på förlust utan vill givetvis gå med vinst SAMT även locka spelare som aldrig någonsin har spelat FF7.

Det är klart som fan att det är dyrare, vad fan yrar du om? Är det någon som har sagt något om det. Det har ingenting med okunskap att göra. Detta är en remake på ett gammalt spel, den ENDA anledningen till att de släpper det i episoder är för att kunna sälja spelet om och om igen och folk är så korkade att de inte påpekar det och sväljer Square-enix jävla skit. Storyn är redan klar om de inte ska fylla det med onödiga fillers. Det är mer eller mindre endast en grafisk uppdatering som fansen vill ha. Square-enix är giriga som alla utvecklare och folk som du är så jävla naiva att du köper skiten ändå.

Läs HELA artikeln innan du skriver så ser du mindre korkad ut.

Medlem

/huvudvärk. Nej, detta stödjer man inte personligen iaf, det blir att hålla sig till det gamla.

Medlem

Jäklar vad folk blir griniga... Gör inte mig något. Vet inte om jag kör på det med direkten eller avvaktar ännu men nu är det bara upp till bevis att det lönar sig att de kör med episoder istället. (En episod per skiva?)

Inaktiv

Någon som har läst något om att det kan komma till PC också? Eller är det bara exclusive till PS4?

Medlem
Citat:

Och när de ändå håller på är det ju lika bra att uppgradera spelsystem och gameplay till dagens standard..

Dagens standard är i många fall sämre än vad den var förr..

Medlem

Låt det bara släppas på pc så är jag nöjd. Sen får dom dela upp det i hur många episoder dom vill. Jag väntar tills alla har släppts sen spelar jag det.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av PsyX:

Allt handlar om pengar. Fråga FZ som har mer än 50% av skärmen dedikerad till reklam.

Ja, fy fan vad dåligt av alla FZ-redaktörer att de ska ha betalt för sitt jobb. Och varje månad ska de ha lön också, inte bara ibland!! De blev erbjudna varsin platta Jolt för sitt arbete men krävde tydligen att få betalt i pengar istället för *citat* de hade räkningar att betala *slut citat*. Vilka jädra översittare de är!

Du kan kliva av din vita häst snälla.

Jag säger inte att det är dåligt eller bra, säger bara att allt handlar om pengar.
Vissa företag släpper spel i avsnitt, andra använder mer än halva ytan på sidan för reklam.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Någon som har läst något om att det kan komma till PC också? Eller är det bara exclusive till PS4?

Tidsexklusivt till PS4, släpps till PC och XBone senare.

Jag tänker definitivt köpa fetaste specialutgåvan, gärna med en PS4 med FFVII-tema.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Först bara en allmän reflektion. Måste vara rent förjävligt att vara spelutvecklare nuförtiden när det är en hel annan transparens och "fans" som tror att de vet mer om inte bara spelutveckling utan även som ifrågasätter deras "kärlek" till spelet. Om det är några som borde tycka att spelvärlden var bättre förr så är det spelutvecklare. Då fick de nog i en betydligt högre utsträckning skapa det spel som de ville ha utan att få en massa skit från personer som tror att de vet bättre.

Men men, gällande episodbaserat så kan man ju tycka vad som om deras motivering till det men oavsett så förstår jag inte den stora grejjen? Vill du inte spela det i episoder är det väl bara att vänta tills dess att alla är släppta och sen köper du hela kalaset? Jag tror inte jag har varit ensam om att göra det med Telltale Games episodbaserade spel och det var faktiskt inte så jävla jobbigt att vänta. Det är inte som att inte finns andra spel att lira under tiden.

Sen är väl det här en typisk damned if you do, damned if you don't situation. Säg att de valt att gå samma väg de går nu med ambitionen om att göra något mer än FFVII (om man nu inte avfärdar det argumentet som skitsnack eftersom man "vet hur det verkligen ligger till") fast släppa det först när det var klar. Då hade de fått en massa skit för att utvecklingen tog för lång tid. Om de inte valt att göra så utan "bara" göra en enkel remaster med lite mer högupplösta texturer så skulle de fått skit för att de inte är ambitiösa utan bara vill mjölka. Eller så hade de ju bara kunnat hålla käften och inte säga någonting men då hade de väl fått skit för att de inte är transparenta nog....

Håller starkt med dig, får en extremt äcklig smak i munnen av att läsa kommentarerna...

NuZ
Testpilot

>Kollade filmen för nu jävlar e det dags att spoila för mig själv

>Gick och la mig i fosterställning

>Mumlade maniskt "Vad har dom gjort? Vad har dom gjort med mitt favoritspel.

>Tänker inte köpa spelet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Citat:

Och när de ändå håller på är det ju lika bra att uppgradera spelsystem och gameplay till dagens standard..

Dagens standard är i många fall sämre än vad den var förr..

Jovisst, dock betydligt svårare och mer tidskrävande att göra spel nuförtiden.

Medlem

Jag har alltid hoopats att remaken skall vara något "utöver" FF7 annars hade det ju varit smått meningslöst.

Om de måste köra episodiskt content för att ro hem det, eller om de bara tror att de kan tjäna mer pengar på det är egentligen lite sak samma.

Man kan vänta tills det är klart och läsa recensioner, eller så kan man hoppa på från dag ett, det är erat egna val.


signatur

P.L.U.R

Jag har noll förtroende för att dagens Square Enix ska expandera FF VII på ett bra sätt. Att ändra och lägga till saker i ett legendariskt spel är skitsvårt att göra rätt och med tanke på hur uselt Square Enix hanterat FF-varumärket de senaste... sisådär 15 åren (med vissa finfina undantag) så hade jag helst sett att de gett fasen i att ändra på för mycket.

Min dröm-remake av FF VII hade varit samma spel men med helt ny grafik, lite tweakat och förbättrat stridssystem (men fortf. ATB) och en nyöversättning som fixar alla lokaliseringsmissar i originalet. Några extra små bonusgrejer lite här och där hade inte heller skadat, men gillar inte ifall remaken kommer innehålla helt nya scenarion.

Oh well, vi får väl se hur det blir. Kanske skippar nyversionen helt. Som tur är finns ju alltid originalet kvar.

Medlem

"Hade de varit tvungna att släppa allt material på samma gång så hade de tvingats korta ner spelet och göra en "kondenserad upplevelse""

Det är sån jävla bullshit. Varför i hela H-ete är de "tvingade" korta ner spelet om de skulle släppa allt material på en och samma gång?
Det är ren och skär jävla moneygrab bara.

Kunde de för böveln inte bara släppt spelet så som fansen vill ha det? Hotta upp grafiken till riktig 3D, kör bra voice actors istället för (enbart) text, ny hd-kvallite på texturer och 3dmodeller och liknande och bättre ljud. Men utöver det ge fan i att talla på något annat. FF7 är FF7 för att det är just FF7! Ge fan i att släppa ett nytt spel av era nya skitmodeller (Hur bra är FF efter FFx jämfört med tidigare spel?) och ha mage att kalla det Final Fantasy 7. Kalla det FF-i-dont-give-a-fuck for all i care, det är inte FF7.

OM ni nu vill gå vidare och expandera FF7 universumet och man ska kunna besöka hittan och dittan platser, släpp då det EFTER ni gjort en true-to-the-game remake på 7an i form av "ett nytt spel" som heter FF7-the aftertstories eller vad tusan som helst. Men släpp först ett spel som är troget originalet och inte ändrar på spelet. GAH Blir så förbannat jävla arg.

Medlem

Nu har affärer fått under November månad veta av Square Enix att remake:n släpps den 2:a mars 2017 i Sverige!

12
Skriv svar