Star Citizen har passerat 100 miljoner dollar
Tidernas största DLC pumpande titel.
Nu är det ju dock inte i vinstsyfte som du betalar för de där skeppen, utan för att de ska utveckla det spel som du vill ha. Två vitt skilda saker.
Som exakt alla andra speltuvecklare som vill få in pengar så dom kan utveckla och bygga vidare på spelet eller på ett nytt spel.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Som exakt alla andra speltuvecklare som vill få in pengar så dom kan utveckla och bygga vidare på spelet eller på ett nytt spel.
Fortfarande vitt skilda saker. EA har investerare i sina spel. De vill ha avkastning. Varför annars investera? Voilá, dag 1-DLC kommer in i bilden.
Tidernas största DLC pumpande titel.
http://newswar.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Microtransact...
Nej, nu har du tänkt fel.
Som exakt alla andra speltuvecklare som vill få in pengar så dom kan utveckla och bygga vidare på spelet eller på ett nytt spel.
Fortfarande vitt skilda saker. EA har investerare i sina spel. De vill ha avkastning. Varför annars investera? Voilá, dag 1-DLC kommer in i bilden.
Precis som Star Citizen som har day 0 mikrotransaktioner där spelare kan spendera tiotusentals kronor på virtuella skepp som ger övertag över spelare som har lika mycket tid att spendera på spelet.
Alla som försvarar spelets mikrotransaktioner låter väldigt mycket som religiösa personer. Klagar på andras religion men förstår inte att deras skit är samma sak.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Att 2.0 Alpha med mini PU släpptes förra veckan var ju ingen nyhet
jämfört med att få skriva 100 Miljoner Dollar. Fz nya Aftonbladet Börja läs på lite om spelet istället för att skumma igenom rubriker på nätet? oavsett om det blir ett skitspel eller en klassiker känns det som ett spel som kanske förtjänar lite mer påläsning jobba!
Att 2.0 Alpha med mini PU släpptes förra veckan var ju ingen nyhet
jämfört med att få skriva 100 Miljoner Dollar. Fz nya Aftonbladet Börja läs på lite om spelet istället för att skumma igenom rubriker på nätet? oavsett om det blir ett skitspel eller en klassiker känns det som ett spel som kanske förtjänar lite mer påläsning jobba!
[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151204/helgen-ar-raddad-s...]
Precis som Star Citizen som har day 0 mikrotransaktioner där spelare kan spendera tiotusentals kronor på virtuella skepp som ger övertag över spelare som har lika mycket tid att spendera på spelet.
Alla som försvarar spelets mikrotransaktioner låter väldigt mycket som religiösa personer. Klagar på andras religion men förstår inte att deras skit är samma sak.
Peka gärna på de investerare som ställer krav på avkastning i Star Citizen.
Jo jag vet men det var ju det där med att läsa på den nyheten skummades upp med googling då? var ju inte släppt då till populasen , släpptes förra veckan som sagt till stora massan
men ingen annan sajt heller som har nån seriös koll på detta lilla Hobbyprojekt så varför skulle FZ inte sälla sig till mängden
Precis som Star Citizen som har day 0 mikrotransaktioner där spelare kan spendera tiotusentals kronor på virtuella skepp som ger övertag över spelare som har lika mycket tid att spendera på spelet.
Alla som försvarar spelets mikrotransaktioner låter väldigt mycket som religiösa personer. Klagar på andras religion men förstår inte att deras skit är samma sak.
Peka gärna på de investerare som ställer krav på avkastning i Star Citizen.
Tidernas största DLC pumpande titel.
http://newswar.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Microtransact...
Allt som går att köpa kommer finnas tillgängligt gratis i spelet. Så det är väl mer att man belönas av att donera pengar än att man måste köpa för att få tillgång till extramaterial som i många andra spel. Dock kan man ju inte direkt förneka att det finns sjuka paket att köpa. Jag menar, 18000 dollar?
Som exakt alla andra speltuvecklare som vill få in pengar så dom kan utveckla och bygga vidare på spelet eller på ett nytt spel.
Fortfarande vitt skilda saker. EA har investerare i sina spel. De vill ha avkastning. Varför annars investera? Voilá, dag 1-DLC kommer in i bilden.
Precis som Star Citizen som har day 0 mikrotransaktioner där spelare kan spendera tiotusentals kronor på virtuella skepp som ger övertag över spelare som har lika mycket tid att spendera på spelet.
Alla som försvarar spelets mikrotransaktioner låter väldigt mycket som religiösa personer. Klagar på andras religion men förstår inte att deras skit är samma sak.
De flesta "crowdfundade" spel ger den som backar någonting för det. Och då är det ofta specialföremål, i SC kommer du iaf kunna skaffa allt ingame ändå.
Tycker dock det är du som låter religiös när du hoppar på alla som inte tycker precis som du. Rätt vanligt inom extremism och religion.
Att 2.0 Alpha med mini PU släpptes förra veckan var ju ingen nyhet
jämfört med att få skriva 100 Miljoner Dollar. Fz nya Aftonbladet Börja läs på lite om spelet istället för att skumma igenom rubriker på nätet? oavsett om det blir ett skitspel eller en klassiker känns det som ett spel som kanske förtjänar lite mer påläsning jobba!
[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151204/helgen-ar-raddad-s...]
FZ var ute i träsket och trampade där, 2.0 har varit ute på ptun i flera veckor. Det var först i fredags, den 11:e december, som alla backers fick tillgång till 2.0. Trailern som fick FZ att tro att 2.0 hade släppts till alla kom den 4:e december.
FZ kunde ju bara tagit 5min och tittat på robertspaceindustries.com och läst att det faktiskt inte hade släppts, men som bmw62 sa, artiklarna får mer och mer aftonbladet stuk över sig och det är synd.
Precis som Star Citizen som har day 0 mikrotransaktioner där spelare kan spendera tiotusentals kronor på virtuella skepp som ger övertag över spelare som har lika mycket tid att spendera på spelet.
Alla som försvarar spelets mikrotransaktioner låter väldigt mycket som religiösa personer. Klagar på andras religion men förstår inte att deras skit är samma sak.
Peka gärna på de investerare som ställer krav på avkastning i Star Citizen.
Så du menar att alla som jobbar med spelet gör det ideellt och inte vill tjäna pengar på spelet?
Oavsett hur du försöker vrida och vända på det hela är det hela ett projekt som går ut på att tjäna pengar. Enda skillnaden är att i ett företag som Electronic Arts får investerarna en del av kakan medans investerarna (crowd funding) inte får ta del av kakan då dom behandlas som konsumenter. Vinsten går direkt till ägarna av rättigheterna för spelet.
Tidernas största DLC pumpande titel.
http://newswar.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Microtransact...
Allt som går att köpa kommer finnas tillgängligt gratis i spelet. Så det är väl mer att man belönas av att donera pengar än att man måste köpa för att få tillgång till extramaterial som i många andra spel. Dock kan man ju inte direkt förneka att det finns sjuka paket att köpa. Jag menar, 18000 dollar?
Du som spelare kommer nog inte kunna lägga ner en helg och köra missions och låsa upp ett skepp motsvarande 18k dollar. Du får nog räkna med många tusentals timmars grind för att kunna komma åt samma fördelar som någon som spenderar pengar.
Många asiatiska spel har anklagats för att vara pay2win då deras modeller har kört på samma stil där man kan köpa saker för riktiga pengar som man annars kan få tag på ingame efter månaders grind.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Att 2.0 Alpha med mini PU släpptes förra veckan var ju ingen nyhet
jämfört med att få skriva 100 Miljoner Dollar. Fz nya Aftonbladet Börja läs på lite om spelet istället för att skumma igenom rubriker på nätet? oavsett om det blir ett skitspel eller en klassiker känns det som ett spel som kanske förtjänar lite mer påläsning jobba!
[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151204/helgen-ar-raddad-s...]
FZ var ute i träsket och trampade där, 2.0 har varit ute på ptun i flera veckor. Det var först i fredags, den 11:e december, som alla backers fick tillgång till 2.0. Trailern som fick FZ att tro att 2.0 hade släppts till alla kom den 4:e december.
FZ kunde ju bara tagit 5min och tittat på robertspaceindustries.com och läst att det faktiskt inte hade släppts, men som bmw62 sa, artiklarna får mer och mer aftonbladet stuk över sig och det är synd.
Rörande Star Citizen skulle jag säga att skulden ligger mer hos utvecklarna än hos vår ambition att leka kvällstidning. Givetvis ska vi inte slarva, men är man inte insatt i SC så är det rätt jäkla rörigt vad som är vad. De kommunicerar mycket, men sannerligen inte tydligt. Och eftersom vi täcker rätt många spel tar vi oss inte alltid den tid vi hade behövt.
Precis som Star Citizen som har day 0 mikrotransaktioner där spelare kan spendera tiotusentals kronor på virtuella skepp som ger övertag över spelare som har lika mycket tid att spendera på spelet.
Alla som försvarar spelets mikrotransaktioner låter väldigt mycket som religiösa personer. Klagar på andras religion men förstår inte att deras skit är samma sak.
Peka gärna på de investerare som ställer krav på avkastning i Star Citizen.
Så du menar att alla som jobbar med spelet gör det ideellt och inte vill tjäna pengar på spelet?
Oavsett hur du försöker vrida och vända på det hela är det hela ett projekt som går ut på att tjäna pengar. Enda skillnaden är att i ett företag som Electronic Arts får investerarna en del av kakan medans investerarna (crowd funding) inte får ta del av kakan då dom behandlas som konsumenter. Vinsten går direkt till ägarna av rättigheterna för spelet.
Tidernas största DLC pumpande titel.
http://newswar.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Microtransact...
Allt som går att köpa kommer finnas tillgängligt gratis i spelet. Så det är väl mer att man belönas av att donera pengar än att man måste köpa för att få tillgång till extramaterial som i många andra spel. Dock kan man ju inte direkt förneka att det finns sjuka paket att köpa. Jag menar, 18000 dollar?
Du som spelare kommer nog inte kunna lägga ner en helg och köra missions och låsa upp ett skepp motsvarande 18k dollar. Du får nog räkna med många tusentals timmars grind för att kunna komma åt samma fördelar som någon som spenderar pengar.
Många asiatiska spel har anklagats för att vara pay2win då deras modeller har kört på samma stil där man kan köpa saker för riktiga pengar som man annars kan få tag på ingame efter månaders grind.
Hemskt så upprörd man kan vara av ett spel som man uppenbarligen bara vill hata? Att en del skepp kostar jäkligt mycket pengar har att göra med att CIG inte vill att varenda kotte ska cruisa i en constellation dag 1 men det förstod du kanske redan?
Och varför skulle dem inte erbjuda möjligheten att köpa skepp? Finns det människor som har råd och lust så är det väl bra att de får chansen att köpa och CIG får in mer pengar till utveckling samtidigt. 100 miljoner dollar räcker länge till en så pass liten studio som CIG faktiskt är men det vore ju att skjuta sig själva i foten om de skulle ta bort alternativet när så många fortfarande vill lägga pengar på spelet/utvecklingen.
Men haters gonna hate.
Tidernas största DLC pumpande titel.
http://newswar.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Microtransact...
Det är, per definition, inte ens DLC.
Och varför skulle dem inte erbjuda möjligheten att köpa skepp? Finns det människor som har råd och lust så är det väl bra att de får chansen att köpa och CIG får in mer pengar till utveckling samtidigt. 100 miljoner dollar räcker länge till en så pass liten studio som CIG faktiskt är men det vore ju att skjuta sig själva i foten om de skulle ta bort alternativet när så många fortfarande vill lägga pengar på spelet/utvecklingen.
Men haters gonna hate.
Men din jäkla fanboy, vi behandlar bara Star Citizen som vilket annat spel som helst. Jag förstår att du inte gillar det, eftersom du på grund av din investering är helt oförmögen till kritiskt tänkande.
Låt oss säga att Activision inför släppet av nästa Call of Duty skulle erbjuda ett paket för $2,500 som gjorde att man blev maxlevel och fick all utrustning från början, så man slapp spela hundratals timmar av multiplayer. Det skulle bli ett ramaskri utan dess like.
Om det vore EA eller Ubisoft som gjorde något liknande så skulle det inte vara någon ände på kritiken och EA skulle bli valt till värsta företag i USA för tredje gången. Men Chris Roberts får man ju aldrig klaga på, för han är Messias, och han skall inte ifrågasättas, enligt fanboys som du.
Precis som Star Citizen som har day 0 mikrotransaktioner där spelare kan spendera tiotusentals kronor på virtuella skepp som ger övertag över spelare som har lika mycket tid att spendera på spelet.
Alla som försvarar spelets mikrotransaktioner låter väldigt mycket som religiösa personer. Klagar på andras religion men förstår inte att deras skit är samma sak.
Peka gärna på de investerare som ställer krav på avkastning i Star Citizen.
Så du menar att alla som jobbar med spelet gör det ideellt och inte vill tjäna pengar på spelet?
Oavsett hur du försöker vrida och vända på det hela är det hela ett projekt som går ut på att tjäna pengar. Enda skillnaden är att i ett företag som Electronic Arts får investerarna en del av kakan medans investerarna (crowd funding) inte får ta del av kakan då dom behandlas som konsumenter. Vinsten går direkt till ägarna av rättigheterna för spelet.
Tidernas största DLC pumpande titel.
http://newswar.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Microtransact...
Allt som går att köpa kommer finnas tillgängligt gratis i spelet. Så det är väl mer att man belönas av att donera pengar än att man måste köpa för att få tillgång till extramaterial som i många andra spel. Dock kan man ju inte direkt förneka att det finns sjuka paket att köpa. Jag menar, 18000 dollar?
Du som spelare kommer nog inte kunna lägga ner en helg och köra missions och låsa upp ett skepp motsvarande 18k dollar. Du får nog räkna med många tusentals timmars grind för att kunna komma åt samma fördelar som någon som spenderar pengar.
Många asiatiska spel har anklagats för att vara pay2win då deras modeller har kört på samma stil där man kan köpa saker för riktiga pengar som man annars kan få tag på ingame efter månaders grind.
Hemskt så upprörd man kan vara av ett spel som man uppenbarligen bara vill hata? Att en del skepp kostar jäkligt mycket pengar har att göra med att CIG inte vill att varenda kotte ska cruisa i en constellation dag 1 men det förstod du kanske redan?
Och varför skulle dem inte erbjuda möjligheten att köpa skepp? Finns det människor som har råd och lust så är det väl bra att de får chansen att köpa och CIG får in mer pengar till utveckling samtidigt. 100 miljoner dollar räcker länge till en så pass liten studio som CIG faktiskt är men det vore ju att skjuta sig själva i foten om de skulle ta bort alternativet när så många fortfarande vill lägga pengar på spelet/utvecklingen.
Men haters gonna hate.
Låter mer som du som är upprörd för att alla inte vill försvara spelet.
Tidernas största DLC pumpande titel.
http://newswar.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Microtransact...
Det är, per definition, inte ens DLC.
Som vi gick igenom tidigare finns det nog inga DLC till spel alls idag. Alla vapen, skins, fordon, bananer osv finns med i spelen och allt du får idag när du köper ett "dlc" är att objektet låses upp för spelaren. Skyrim tror jag är en av få spelen i min ägo där du faktiskt måste dra hem något mer än en unlock.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Tidernas största DLC pumpande titel.
http://newswar.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Microtransact...
Det är, per definition, inte ens DLC.
inte heller microtransactions då 96-18.000 dollar inte är särskild "micro" lite pengar
Precis som Star Citizen som har day 0 mikrotransaktioner där spelare kan spendera tiotusentals kronor på virtuella skepp som ger övertag över spelare som har lika mycket tid att spendera på spelet.
Alla som försvarar spelets mikrotransaktioner låter väldigt mycket som religiösa personer. Klagar på andras religion men förstår inte att deras skit är samma sak.
Peka gärna på de investerare som ställer krav på avkastning i Star Citizen.
Så du menar att alla som jobbar med spelet gör det ideellt och inte vill tjäna pengar på spelet?
Oavsett hur du försöker vrida och vända på det hela är det hela ett projekt som går ut på att tjäna pengar. Enda skillnaden är att i ett företag som Electronic Arts får investerarna en del av kakan medans investerarna (crowd funding) inte får ta del av kakan då dom behandlas som konsumenter. Vinsten går direkt till ägarna av rättigheterna för spelet.
Tidernas största DLC pumpande titel.
http://newswar.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Microtransact...
Allt som går att köpa kommer finnas tillgängligt gratis i spelet. Så det är väl mer att man belönas av att donera pengar än att man måste köpa för att få tillgång till extramaterial som i många andra spel. Dock kan man ju inte direkt förneka att det finns sjuka paket att köpa. Jag menar, 18000 dollar?
Du som spelare kommer nog inte kunna lägga ner en helg och köra missions och låsa upp ett skepp motsvarande 18k dollar. Du får nog räkna med många tusentals timmars grind för att kunna komma åt samma fördelar som någon som spenderar pengar.
Många asiatiska spel har anklagats för att vara pay2win då deras modeller har kört på samma stil där man kan köpa saker för riktiga pengar som man annars kan få tag på ingame efter månaders grind.
Hemskt så upprörd man kan vara av ett spel som man uppenbarligen bara vill hata? Att en del skepp kostar jäkligt mycket pengar har att göra med att CIG inte vill att varenda kotte ska cruisa i en constellation dag 1 men det förstod du kanske redan?
Och varför skulle dem inte erbjuda möjligheten att köpa skepp? Finns det människor som har råd och lust så är det väl bra att de får chansen att köpa och CIG får in mer pengar till utveckling samtidigt. 100 miljoner dollar räcker länge till en så pass liten studio som CIG faktiskt är men det vore ju att skjuta sig själva i foten om de skulle ta bort alternativet när så många fortfarande vill lägga pengar på spelet/utvecklingen.
Men haters gonna hate.
Låter mer som du som är upprörd för att alla inte vill försvara spelet.
Tidernas största DLC pumpande titel.
http://newswar.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Microtransact...
Det är, per definition, inte ens DLC.
Som vi gick igenom tidigare finns det nog inga DLC till spel alls idag. Alla vapen, skins, fordon, bananer osv finns med i spelen och allt du får idag när du köper ett "dlc" är att objektet låses upp för spelaren. Skyrim tror jag är en av få spelen i min ägo där du faktiskt måste dra hem något mer än en unlock.
Alltid underhållande med lite haters och läsa argument!