Är det verkligen (ett bekräftat) Battlefield 5 vi vill ha?

Robot
Är det verkligen (ett bekräftat) Battlefield 5 vi vill ha?
Medlem
Är det verkligen (ett bekräftat) Battlefield 5 vi vill ha?

Nej tack.

WW2 eller något helt nytt spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag hittar inget officiellt uttalande som säger att det är specifikt Battlefield 5 man jobbar på. Det kan väl lika väl vara ett Battlefield 1944 eller Battlefield 2143?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Denna serie bör antingen dö eller återvända till WWII/2142
.
För övrigt:
"utvecklar en femtedel i den populära spelserien."
Så vilka utvecklar de resterande fyra?

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Denna serie bör antingen dö eller återvända till WWII/2142
.
För övrigt:
"utvecklar en femtedel i den populära spelserien."
Så vilka utvecklar de resterande fyra?

En kille ute i Nacka ska göra det som inte dice mäktar med. Har jag hört..

Skribent
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av FelixenS:

Denna serie bör antingen dö eller återvända till WWII/2142
.
För övrigt:
"utvecklar en femtedel i den populära spelserien."
Så vilka utvecklar de resterande fyra?

En kille ute i Nacka ska göra det som inte dice mäktar med. Har jag hört..

Jag är en katastrof idag. Hoppas att ingen skulle märka något, men fan... FZ kan man lita på


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Andra världskriget tack! Inget jävla futuriskt skräp spel tack!

Medlem

Säljer BF verkligen så bra? Känns som att 90% av spelet dör inom första månaderna från släpp =(

Medlem

WW2 tack!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ett nytt 2142 är min dröm.. Det är väldigt många som vill ha det men känns som det aldrig kommer hända

Avstängd

Via Twittret så sägs inget om en bekräftat Battlefield titel, bara "Nästa Battlefield"

Hoppet om ett BC3 eller WWII ber jag mig i bara knän om.

Medlem

Verkligen inte, kan polera upp och släppa mer kartor till BF4, som fungerar utmärkt i ett par/tre år till. En BF5 skulle ändå bara vara samma sak med något sketet grafiskt tillägg som EA vill förvandla till ett "nytt" spel.

Medlem

Alldeles för litet gap mellan 3an och 4an. Det var bara mer finputsat och gjorde att jag tröttna direkt. När jag hör 5an känner jag suck, hoppas verkligen inte att det är ytterligare ett finputsat battlefield 3 (vilket jag älskade) Jag vill ha en helt ny känsla, precis så som BC2 gav, och även 3an när det kom.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

WW2 eller Vietnam vore att föredra.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

"Meh"

Men visst, ett bf som har lite högre tröskel, som är svårare, styr bort conquest osv från att bara bli k/d jagande, göra det mer värt att använda equipment's osv. Jo, visst.

Medlem

Jag gillade BF3. BF4 va helt ok, mer av samma fast lite förbättrat, men mitt intresse började helt klart avta.
Så nu känns det som dice behöver göra nåt annorlunda för att jag ska bli intresserad igen. Vad det är , vet jag inte riktigt

Medlem

Ge oss WW2 för guds skull! Jag ber på mina bara knä!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

om det går tillbaka till BF3 typ av gameplay så kanske jag köper det på rea, men blir det som BF4 så nej tack, spel måste ha rekyl annars blir det bara bajs av allt.

Cod klarar av ingen rekyl men BF4 är ju bara hopplöst man dör konstant från alla vinklar och höjder, man har ingen chans alls.
I Cod så är det typ 2 plan folk kan va på men i BF4 är det ju 32 plan folk kan va på inte kul.

Ge oss BC3....

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Säljer BF verkligen så bra? Känns som att 90% av spelet dör inom första månaderna från släpp =(

BF4 är fortfarande galet aktivt och nytt material släpps fortfarande (Gratis) Måste säga att Battlefield 4 definitivt är det bästa och mest välfyllda BF-spel.

Och Wingman, vapen i BF4 har Rekyl. Vet ej vad du talar om.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag hittar inget officiellt uttalande som säger att det är specifikt Battlefield 5 man jobbar på. Det kan väl lika väl vara ett Battlefield 1944 eller Battlefield 2143?

Nä det finns väl inget direkt officiellt men här är https://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/2zt3cb/here_i... är vad vi vet än så länge. Kan ju hoppas på att nutid-temat är över och jag tar gärna ett BF 2143 eller ett i ww2 temat

Dock så får man ta imdb med en nypa salt då vem som helst kan editera en sida och falsk information kan gå igenom imdbs rutiner.

Medlem

Hoppas på ett nytt WW2, 2142 eller även Bad Company!! Battlefield 5 i samma anda som BF3 och BF4 förlorar Dice bara på...

Medlem
Medlem
Skrivet av Divion:

Bad company 3 är ju redan bekräftat.
tex http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/197070-battlefield_bad...

Nu vet jag inte om driver men webhallen är ingen källa för bekräftade spel.

Medlem

Tillbaka till original spelen säger jag. Men det är knappast något som kommer hända.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

ww2 liknande PLZ!


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

Koreakriget tack! Eller Vietnam, det vore gött.

Medlem

Håller med många föregående i tråden om att lite uppfräshande av setting inte vore fel.

Det jag däremot verkligen tycker är dåligt med det här är att de släpper ett nytt spel årligen, a la CoD. Håll i ett spel och se till att det är riktigt bra istället, är less på att betala 1000:- per spel för att sedan sitta själv med 3 andra och spela ett år senare.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Krystar man fram något eller mjölkar fram det är det dömt på förhand och hur mycket än de anställda kring framtida BF tror de ska jobba med än det ena än det andra som ska ge nån sorts payoff och man inte fortsätter vara en mjölkad serie med rätt sunkiga releaser så är det bara att läsa om samma text här från början igen. Man har säkert ambitionen men man har och får inte, trots att en del som jobbar med BF kommer inbilla sig det, resurserna och tiden att genomföra det.

Hardline var en katastrof i battlefieldtermer och Battlefront som inte är ett battlefield trots att det är ett battlefield har jag redan slutat spela. Det var ytligare än Paradise Hotel.

Brace yourself, ordvalen kommer vara samma som innan. Denna gången ska man göra allt rätt. Denna gången ska man lyssna på spelarna och ge communityn... Förlåt ordvalet men FUCK YOU. Man kan bara säga samma sak och ljuga om det så många gånger!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Nils Dacke-fejden

Medlem
Skrivet av Divion:

Bad company 3 är ju redan bekräftat.
tex http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/197070-battlefield_bad...

Det är inget nytt att återförsäljare listar obekräftade produkter på sin hemsida för att kunna ta emot förbokningar. Om du kikar mer på hemsidan hittar du även Red Dead Redemption 2, Half-Life 3, Borderlands 3, Watch Dogs 2, Left 4 Dead 3, Titanfall 2, och så vidare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

123
Skriv svar