Sveriges första spelbar öppnar i Göteborg

Robot
Sveriges första spelbar öppnar i Göteborg
Medlem
Sveriges första spelbar öppnar i Göteborg

De borde även bygga den i Minecraft så att spelbaren blir spelbar...

...hrm...sorry...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

brädspel + öldrickande...kommer aldrig sluta väl detta!

Medlem

Pixel Kafe finns ju redan i Malmö, så detta blir inte Sveriges första.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Propy:

De borde även bygga den i Minecraft så att spelbaren blir spelbar...

...hrm...sorry...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Quid:

Pixel Kafe finns ju redan i Malmö, så detta blir inte Sveriges första.

Mitt svar kanske är lite off-topic, men Pixel Kafé stänger nu i veckan

https://www.facebook.com/events/189473501395279/

Medlem
Skrivet av HardRenaLine:
Skrivet av Quid:

Pixel Kafe finns ju redan i Malmö, så detta blir inte Sveriges första.

Mitt svar kanske är lite off-topic, men Pixel Kafé stänger nu i veckan

https://www.facebook.com/events/189473501395279/

Trist, men det ändrar ju inte det faktum att dom var först.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

men vad kostar en stor stark då? det är ju viktigare än vad som visas på skärmarna.

Medlem
Skrivet av Quid:

Pixel Kafe finns ju redan i Malmö, så detta blir inte Sveriges första.

Men det ligger ju i Malmö, så detta blir ändå Sveriges första.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Andyaction:

men vad kostar en stor stark då? det är ju viktigare än vad som visas på skärmarna.

Stor stark kommer inte att serveras.
Du kan däremot köpa en "NiP, innehåll: Joltcola och rom"
du kan även köpa Mountain dew serverad på en tjock spelnörd av amerikanskt ursprung.

Medlem

Låter som en jäkligt kul grej tbh! Synd bara att man bor i Stockholmsområdet..

Hoppas det går bra för de och hoppas även att de slipper råka ut för fulla gamers som spiller ut kladdig dricka över alla speltillbehör.

Lär bli kul att försöka läsa en regelbok där hälften utav sidorna har klistrats ihop pga utspilld rom och cola.


signatur
Medlem
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Andyaction:

men vad kostar en stor stark då? det är ju viktigare än vad som visas på skärmarna.

Stor stark kommer inte att serveras.
Du kan däremot köpa en "NiP, innehåll: Joltcola och rom"
du kan även köpa Mountain dew serverad på en tjock spelnörd av amerikanskt ursprung.

Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Andyaction:

men vad kostar en stor stark då? det är ju viktigare än vad som visas på skärmarna.

Stor stark kommer inte att serveras.
Du kan däremot köpa en "NiP, innehåll: Joltcola och rom"
du kan även köpa Mountain dew serverad på en tjock spelnörd av amerikanskt ursprung.

Dom har även den exklusiva drinken "toalettspolnings-shot". Dom går all-in på nördtemat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Andyaction:

men vad kostar en stor stark då? det är ju viktigare än vad som visas på skärmarna.

Jag vill minnas att de skrev nånstans att den skulle ligga runt 40kr, så det är ju helt ok. Inte billigast men inte så man blir luspank i varej fall.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Quid:

Pixel Kafe finns ju redan i Malmö, så detta blir inte Sveriges första.

Men det ligger ju i Malmö, så detta blir ändå Sveriges första.

Snap!

Medlem

Eftersom man bor i staden kanske man skulle gå dit
och ta sig en kall


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Hoppas det går bra för de och hoppas även att de slipper råka ut för fulla gamers som spiller ut kladdig dricka över alla speltillbehör.

Lär bli kul att försöka läsa en regelbok där hälften utav sidorna har klistrats ihop pga utspilld rom och cola.

Fokus är e-sport. Att sitta med brädspel är nog inte riktigt tanken. Men visst, finns det en vilja...

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Quid:

Pixel Kafe finns ju redan i Malmö, så detta blir inte Sveriges första.

Men det ligger ju i Malmö, så detta blir ändå Sveriges första.

Jag älskar att du tror att det där är en förolämpning.

"Jamen tillhör Danmark då!"

Japp, gärna. Det är tamigfan värt en rätt stor peng att slippa bli associerad med folk som du.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Quid:

Pixel Kafe finns ju redan i Malmö, så detta blir inte Sveriges första.

Men det ligger ju i Malmö, så detta blir ändå Sveriges första.

Jag älskar att du tror att det där är en förolämpning.

"Jamen tillhör Danmark då!"

Japp, gärna. Det är tamigfan värt en rätt stor peng att slippa bli associerad med folk som du.

Haha!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem

Kan bli det nya stammisstället.

Medlem

Nice, första gången på länge jag blev sugen att gå på krogen!

Medlem

Undrar om det kommer vara massvis med tjejer där.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Undrar om det kommer vara massvis med tjejer där.

Varför inte?

Kan inte utläsa om du är sarkastisk på grund av gamla beteenden eller inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Witchfinder:

Undrar om det kommer vara massvis med tjejer där.

Varför inte?

Kan inte utläsa om du är sarkastisk på grund av gamla beteenden eller inte.

För att tjejer i större utsträckning gillar mer socialt boostande grejer än gaming. De som gillar spel kanske går dit, men har svårt att tänka mig att nåt random tjejgäng från gatan kommer lockas att gå dit. Men jag hoppas verkligen jag har helt fel i den prognosen.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Witchfinder:

Undrar om det kommer vara massvis med tjejer där.

Varför inte?

Kan inte utläsa om du är sarkastisk på grund av gamla beteenden eller inte.

För att tjejer i större utsträckning gillar mer socialt boostande grejer än gaming. De som gillar spel kanske går dit, men har svårt att tänka mig att nåt random tjejgäng från gatan kommer lockas att gå dit. Men jag hoppas verkligen jag har helt fel i den prognosen.

Som vilken sportbar som helst, ser inte varför detta skulle vara annorlunda. Dags att lämna gubbtänket hemma.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Witchfinder:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Witchfinder:

Undrar om det kommer vara massvis med tjejer där.

Varför inte?

Kan inte utläsa om du är sarkastisk på grund av gamla beteenden eller inte.

För att tjejer i större utsträckning gillar mer socialt boostande grejer än gaming. De som gillar spel kanske går dit, men har svårt att tänka mig att nåt random tjejgäng från gatan kommer lockas att gå dit. Men jag hoppas verkligen jag har helt fel i den prognosen.

Som vilken sportbar som helst, ser inte varför detta skulle vara annorlunda. Dags att lämna gubbtänket hemma.

Sportkillar anses mer normala. Större mängder gillar mer normala. Tyvärr. Vad är gubbtänkigt med att resonera empiriskt baserat på allt hittills upplevt i livet? :,D

Medlem

Nån som var där på premiärkvällen?

Gen
Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Nån som var där på premiärkvällen?

Japp, stod i kön innan det öppnade men kom tyvärr inte in. Skall dock göra ett nytt försök i helgen.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Witchfinder:

Nån som var där på premiärkvällen?

Japp, stod i kön innan det öppnade men kom tyvärr inte in. Skall dock göra ett nytt försök i helgen.

Kommer de ha öppet flera dagar i veckan framöver? Jobbigt att gå dit om det är risk varje gång att det är fullt/för mycket folk.

Gen
Medlem
Skrivet av Witchfinder:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Witchfinder:

Nån som var där på premiärkvällen?

Japp, stod i kön innan det öppnade men kom tyvärr inte in. Skall dock göra ett nytt försök i helgen.

Kommer de ha öppet flera dagar i veckan framöver? Jobbigt att gå dit om det är risk varje gång att det är fullt/för mycket folk.

Vad jag vet har de öppet varje dag Framöver kommer man kunna boka bord men inte under premiärveckan (en vecka framöver om jag inte minns fel).

1
Skriv svar