Är det verkligen (ett bekräftat) Battlefield 5 vi vill ha?

Medlem

Clusterfield... No tank you.

Medlem

BF2142 + Frostbite engine: iBuy
BF1942 + Frostbite engine: iBuy

Nutida slagfält är för mig helt utvattnat. Jag stannade vid BF3 hösten 2012 nånstans, så jag längtar efter nåt BF att spela, som verkligen lockar igen.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

WW2 med ett ordentligt competitive-läge hade varit något.

Medlem

Personligen helt ointresserad av vad de producerar idag då de ständigt dummat ner varje nytt spel de släppt så jag kan bara tänka mig hur mycket jag skulle hata deras nästa Battlefield.. blir ju fan förbannad bara jag tänker på Battlefront!
Har mina förhoppningar på Rising Storm 2 eller Squad


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det är dags för WW2 att komma tillbaka. Alternativt 2142. Modern military shooters har jag fått nog av.

Medlem

Första världskriget eller någon ny helt påhittad väg skulle jag gissa på. Känns som de inte kan göra något de redan gjort vid det här lagret.

Medlem

Ville bara säga att åtminstånde en läsare uppmärksammade Imperiet referensen, eller Wiehe, men jag vill gärna tro att du hade Imperiet i tankarna.

Medlem

Nej, ett nytt Battlefield är inget jag personligen vill ha men det lär sälja som smör ändå.

Vill hellre ha en oldschool arenashooter och det är ju tur att ett nytt UT och DOOM är under utveckling


signatur
Medlem

Dom kommer ändå förstöra spelet med premium, dlc's osv .. helst ska man betala över 1200 spänn för den maximala upplevelsen.

Medlem

Varför inte Syria konflikten och spela som ISIS, USA , Ryssland och al qaida

Cyberpunk eller Mad Max stil vore nytt och fräsht för Battlefield

Medlem

Har egentligen inget emot nutidskrigande, även om temat är tjatigt, så länge spelet blir bra. Ta det bästa ur Battlefield 1942, Battlefield 2-4, Bad Company 2 och kolla (igen) på vad som funkat dåligt. Fin grafik, fett ljud, total förstörelse av miljöerna, stora 64-spelarkartor med samtliga spelarstyrda fordon (inkl. ubåt, hangarfartyg och Hercules för lufttransport?) men också mindre infanteribaserade kartor - från start såklart. Blir det dessutom fritt från DLC så köper jag det säkerligen oavsett tidsepok samt om det är i WW2, WW3 eller i bollhavet på McDonald's.

Medlem

Snygg blinkning till Imperiet, Johan


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag skulle vilja se ett Battlefield med mycket destruction igen. De borde ta efter Rainbow Six: Siege och Bad Company 2 när det kommer till destruction.

Medlem

Så länge dom dumpar dlc modellen, och unlocks.
Men det kommer ju aldrig hända xD

Medlem

Det kvittar om det är WW2, Battlefront, "2142" eller något form av krigsspel av DICE i nuläget.

Det får vara precis vad som helst men de måste övertala mig om att jag faktiskt VILL ha ett till Battlefield som är roligt och håller i längden.

Battlefield 3 var kul i början men blev snart splittrat och det blev sjukt jobbigt att hitta bekväma servrar. Och när man väl gjorde det så var det bara att hoppas på att spelarna var behagliga att spela med också.
Detsamma gäller Battlefield 4 men där gick det ännu fortare nedåt.

Battlefront gillar jag men det tycks bli samma problem med communityn där - den splittras pga DICE beslut med DLC.

Kom med vad som helst, som sagt, men vänder hellre blicken till andra spel som bryr sig om sina spel och sin community i längden - jag blir gladare på det viset.

Skribent
Skrivet av Stovepipe:

Ville bara säga att åtminstånde en läsare uppmärksammade Imperiet referensen, eller Wiehe, men jag vill gärna tro att du hade Imperiet i tankarna.

Skrivet av azynkron:

Snygg blinkning till Imperiet, Johan

Jag kan ju inte bara köra sömniga göteborgsskämt


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Om det inte blir något intressant i stil med vad BF 2142 var... Så får det vara för min del, har blivit så otroligt less på spel med ww2 eller modernt krig som tema. CoD har väl blivit lite futuristiskt, men långt ifrån nog mycket än.

Medlem

Annars kan ju kanske dessa rader ge en hint om vad det blir för typ av inriktning/inramning på nya liret.

"This game is about a small town soldier who is in battle for japan. He must fight to get home to his family and friends."

http://www.imdb.com/title/tt3355554/

Medlem

Battlefield 2 - PUMP UP THE VOLUME 2017 EDITION

PLEASE

Medlem

Skulle hellre se detta mycket intressanta koncept bli verklighet!

Back to basics...

http://bf4central.com/2015/10/battlefield-1982/

"Battlefield 2, which recently turned 10 years old, was arguably the last “pure” Battlefield game. There weren’t many unlocks or gadgets, there wasn’t much customization, and even the point structure was extremely simple. It was all about the gameplay and teamwork.

The man behind the popular “Battle(non)sense” YouTube channel wanted to go back to those old times, and to do that, he created an intriguing concept for a future Battlefield game.
Called “Battlefield 1982”, as its name suggests, it’s set in the 1980s, before the high-tech, connected war zone, but with enough tech to make things exciting.

His concept focuses on simplicity and teamwork, and calls Battlefield 1982 a “true successor to BF2”.

Medlem

Inte mer casual, run n' gun, modern warfaretrams, snälla!!! Blir det ett sånt till så är det nog spiken i kistan för Battlefield-serien för min del.

Medlem

Tyvärr så har ju EA upptäckt att orden "lättillgängligt" "alla ska kunna allt" säljer fler kopior till alla kids på konsollerna. Detta var ju inte varit fallet med tex BF2 där det enbart var mer hardcore fans som spelade uteslutande på pc.

Så nerdummning av spel är nog dessvärre en oundviklig trend hos utvecklarna och alla får diplom....

Medlem

Ge mig 2143!!

Medlem

Ww2 behöver aldrig vara gammalt, det är det som är så coolt, med rätta designers så kan man få ett ww2 att kännas hur fräscht som helst, allt från vapen till soldater, fordon mm. Och det skulle vara väldigt häftigt och se ett nytt sådant spel från Dice!

Medlem

bah lägga ner så länge EA har dice med stryptag runt pungen så är det bara totalt lägga ner.

Medlem

WW2 med lite kärlek för e-sport hade ju inte suttit fel.

Medlem

ny typ av krigsspel rakt av behövs nog, lr en riktig vietnam, det hade förmodligen funkat igen


signatur

//monster

Medlem

WW2 annars får det vara, och 128 vs 128 på stora kartor


signatur

Meep!

Medlem

Jag stämmer in i WW2 ropen! Jag vill flyga spitfires över massiva slagfält, kasta stielhandgranate in i bunkrar, köra shermans igenom träd och äntligen använda en Thompson på en ont anande nazist igen!

Medlem
Skrivet av Kixarn:

Nils Dacke-fejden

Precis - eller Karl den XII's Karoliner - fast då måste servrarna vara Min 64 spelare inte Max

123
Skriv svar