Mobbade dinosaurier med automatvapen – så ser Turok Remastered ut i rörelse

Robot
Mobbade dinosaurier med automatvapen – så ser Turok Remastered ut i rörelse
Medlem
Mobbade dinosaurier med automatvapen – så ser Turok Remastered ut i rörelse

Hjälp, vad risigt det ser ut. Om de nu inte ville förbättra grafiken alltför mycket kunde de åtminstone ha gjort något åt ljudet.

Det häftigaste med den här trailern var ju Night DIve Studios korta jingel i början.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

this some kinda hip-hop reference?
edit: dawg


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Ty, but no ty

Medlem

DX12?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

DX12?

DX5


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Förhistoriskt var ordet.

Medlem

Ingen Cerebral Bore i trailern eller var det tvåan:(

Medlem

Om det skulle hända att det kostar 50 euros på GOG så vet jag inte vart jag ska ta vägen.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Lirade igenom alla gamla half life för några veckor sedan. Efter någon timme glömmer man helt bort grafiken. Kan lätt tänka mig och plocka upp detta!

Medlem

Turok på 360 kommer alltid vara bäst...


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Gen
Medlem

Bara det inte kostar mer än 50kr så är det okej. I princip verkar de bara ha gjort det kompatibelt med nyare OS och inte rört varken grafik eller ljud. Ser så ut iaf

Ett gäng grabbar hade kunnat göra ett bättre jobb i UE4 eller Unity känns det som.

Medlem
Skrivet av Gen:

Bara det inte kostar mer än 50kr så är det okej. I princip verkar de bara ha gjort det kompatibelt med nyare OS och inte rört varken grafik eller ljud. Ser så ut iaf

Ett gäng grabbar hade kunnat göra ett bättre jobb i UE4 eller Unity känns det som.

Kommer säkert kosta 10-20 dollar alltså.

Kvaliten på porten är nog så klart efter vad beställaren ville ha, så det är klart det GÅR att göra bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Gen:

Bara det inte kostar mer än 50kr så är det okej. I princip verkar de bara ha gjort det kompatibelt med nyare OS och inte rört varken grafik eller ljud. Ser så ut iaf

Ett gäng grabbar hade kunnat göra ett bättre jobb i UE4 eller Unity känns det som.

Kommer säkert kosta 10-20 dollar alltså.

Kvaliten på porten är nog så klart efter vad beställaren ville ha, så det är klart det GÅR att göra bättre.

Okej då, 10 dollar men inte en cent mer!

Medlem

Fortfarande 10000 ggr bättre än många av dagens moderna fps.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Turok på 360 kommer alltid vara bäst...

det var nog det sämsta turok spelet genom tiderna.... det kom även till pc och spelet var ett enda stort skämt som jag aldrig ville spela klart.

Medlem

Praktexempel på att nostalgi säljer (om nu detta faktiskt kommer att sälja bra). Skulle ett nytt FPS spel utan tidigare anknytning till nåt gammalt IP se ut och låta som det här skulle det sågas vid fotknölarna alldeles oavsett hur bra gameplay det har.

Alla ljud lät ju som de var inspelade i en burk på ca 6 meters avstånd. Remastered? Ja jisses...

Inaktiv
Skrivet av magma:

Fortfarande 10000 ggr bättre än många av dagens moderna fps.

Vad var bra med Turok?
/en som aldrig tyckte det var bra ens då, aldrig fattade vart man skulle gå eller vad målet i spelet var och som spelade GoldenEye innan.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av magma:

Fortfarande 10000 ggr bättre än många av dagens moderna fps.

Vad var bra med Turok?
/en som aldrig tyckte det var bra ens då, aldrig fattade vart man skulle gå eller vad målet i spelet var och som spelade GoldenEye innan.

well det var ju det som var tanken att man skulle finna rätt väg även om det tog fruktansvärt lång tid, hellre så än att hålla vid hand som dom allra flesta spelen är idag

Medlem

Gillade Turok på N64, blir nog att köpa detta


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av magma:

Fortfarande 10000 ggr bättre än många av dagens moderna fps.

Vad var bra med Turok?
/en som aldrig tyckte det var bra ens då, aldrig fattade vart man skulle gå eller vad målet i spelet var och som spelade GoldenEye innan.

Oj, skrev lite väl hastigt där. Lite mer matnyttigt:

En bandesign som uppmuntrade till att du fick utforska alla delar av banorna efter ammo, vapen och "hälsopaket". Sen variationen på fiender och alla olika unika vapen du kan bära på. Inga questmarkers.

Målet var att samla nycklar som liknande runor som behövs för att öppna olika portaler till olika banor.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av flamgorilla:

Turok på 360 kommer alltid vara bäst...

det var nog det sämsta turok spelet genom tiderna.... det kom även till pc och spelet var ett enda stort skämt som jag aldrig ville spela klart.

Nästan lika dåligt som duke nukem forever.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Turok 3 var så jävla bra. Maken till bandesign och stämning.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av flamgorilla:

Turok på 360 kommer alltid vara bäst...

det var nog det sämsta turok spelet genom tiderna.... det kom även till pc och spelet var ett enda stort skämt som jag aldrig ville spela klart.

Nästan lika dåligt som duke nukem forever.

Jag talade för egen åsikt inte för allas så, jag gillade DNF. Sen vad du tycker är en helt annan sak

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Turok 3 var så jävla bra. Maken till bandesign och stämning.

underbart spel synd att det inte släpptes till pc :/

Medlem

ajdå


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av matnojje:

Ingen Cerebral Bore i trailern eller var det tvåan:(

Det är tvåan det.

Alltså allvarligt så ser det inte ut som dom gjort ett skit jämfört med dom gamla pc versionerna. Bunta ihop dom gamla versionerna med dos-box och call it a day.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av flamgorilla:

Turok på 360 kommer alltid vara bäst...

det var nog det sämsta turok spelet genom tiderna.... det kom även till pc och spelet var ett enda stort skämt som jag aldrig ville spela klart.

Nästan lika dåligt som duke nukem forever.

Jag håller med både Turok 360 och Duke nukem forever var DNF för mig, Did not finish. Men smaken är som baken.

1
Skriv svar