Uppdaterad: Då släpps nya, supersnygga Tomb Raider till pc (hoppas vi)

Robot
Uppdaterad: Då släpps nya, supersnygga Tomb Raider till pc (hoppas vi)

Förhoppningsvis firar vi våren med Lara Croft i högform.


Medlem
Uppdaterad: Då släpps nya, supersnygga Tomb Raider till pc (hoppas vi)

Att återförsäljare listar ett datum är väl snarare för att kunna säkra förbokningar? Det är inget bekräftande med andra ord.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Att återförsäljare listar ett datum är väl snarare för att kunna säkra förbokningar? Det är inget bekräftande med andra ord.

Då handlar det mer om att skriva t.ex. "2018" eller liknande. Det vill säga undvika någonting specifikt och gärna lista för långt fram. Handlar det om någonting så nära och specifikt som 29 Januari så ökar väl chansen att något nda bröts.

Medlem

Kanske blir första spelet som släpps med stöd för DirectX 12?

Medlem
Skrivet av ernstp:

Kanske blir första spelet som släpps med stöd för DirectX 12?

Ashes of the Singularity som är i early access på steam har stöd för dx12 om jag inte vet fel.

Gnällkuk
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av ernstp:

Kanske blir första spelet som släpps med stöd för DirectX 12?

Ashes of the Singularity som är i early access på steam har stöd för dx12 om jag inte vet fel.

Men då är det ju inte släppt! Men ja, annars är det väl den enda dx12-titeln vag jag känner till. Chansen finns så klart men dx12 verkar dra ut på tiden.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av ernstp:

Kanske blir första spelet som släpps med stöd för DirectX 12?

Ashes of the Singularity som är i early access på steam har stöd för dx12 om jag inte vet fel.

Men då är det ju inte släppt! Men ja, annars är det väl den enda dx12-titeln vag jag känner till. Chansen finns så klart men dx12 verkar dra ut på tiden.

Mmm vad jag har förstått så är det ganska långt kvar till det faktiskt är ett färdigt _spel_ också även om dom har DX12 up and running.

Medlem

Ser absolut, fullständigt skittråkigt ut.

Vem är det som spelar sånt här som bara är nån sorts interaktiv film (men som i slutändan inte är ett dugg interaktiv)?

Medlem

Ska inte Deus Ex: Mankind Divided också ha DX12 ?
Längre in på 2016 än vad jag trodde såg jag nu..


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Gnällkuk
Skrivet av ernstp:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av ernstp:

Kanske blir första spelet som släpps med stöd för DirectX 12?

Ashes of the Singularity som är i early access på steam har stöd för dx12 om jag inte vet fel.

Men då är det ju inte släppt! Men ja, annars är det väl den enda dx12-titeln vag jag känner till. Chansen finns så klart men dx12 verkar dra ut på tiden.

Mmm vad jag har förstått så är det ganska långt kvar till det faktiskt är ett färdigt _spel_ också även om dom har DX12 up and running.

Kan ju vara så att de upptäckte hur mycket snyggare de kunde göra spelen men att nuvarande generation grafikkort går på knäna så de väntar in nylanseringarna alternativt att steget över var svårare än man först trodde


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Körde klart det på Xbone igår.
Riktigt skoj, toppar nog första till och med

Medlem

Ps4 då?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Gen
Medlem
Skrivet av Quelor:

Ps4 då?

Tyvärr kommer det ju sist till PS4an Har för mig jag läste "slutet på 2016".

Skrivet av Hullken:

Ser absolut, fullständigt skittråkigt ut.

Vem är det som spelar sånt här som bara är nån sorts interaktiv film (men som i slutändan inte är ett dugg interaktiv)?

Jag! Första var riktigt bra.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Hullken:

Ser absolut, fullständigt skittråkigt ut.

Vem är det som spelar sånt här som bara är nån sorts interaktiv film (men som i slutändan inte är ett dugg interaktiv)?

Det är ett Action Adventure spel, vad fan snackar du om? Du kan inte dra en slutsats utifrån den korta gameplay videon som du nyss såg.

Videon visar början av spelet som är väldigt linjär, efter själva introt så öppnas spelet upp. Spelet är inte i närheten av en "interaktiv" upplevelse som du påstår, Tale a tales är duktiga på sånt dock.

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Hullken:

Ser absolut, fullständigt skittråkigt ut.

Vem är det som spelar sånt här som bara är nån sorts interaktiv film (men som i slutändan inte är ett dugg interaktiv)?

Det är ett Action Adventure spel, vad fan snackar du om? Du kan inte dra en slutsats utifrån den korta gameplay videon som du nyss såg.

Videon visar början av spelet som är väldigt linjär, efter själva introt så öppnas spelet upp. Spelet är inte i närheten av en "interaktiv" upplevelse som du påstår, Tale a tales är duktiga på sånt dock.

Det var ju skönt att höra... men varför visar man upp sånt här skit i en trailer istället för riktig gameplay?

KoP
Medlem
Skrivet av Hullken:

Ser absolut, fullständigt skittråkigt ut.

Vem är det som spelar sånt här som bara är nån sorts interaktiv film (men som i slutändan inte är ett dugg interaktiv)?

Spelet i sig innehåller väldigt lite av dessa interaktiva film moment. Har man spelat igenom spelet vet man det. För det mesta rör man sig på hyffsat stora öppna ytor.

Medlem

Är ett av dom spelen med "snyggast vyer" jag spelat, ett av dom få spel man stannar upp och ser sig omkring.
Ser riktigt bra ut på Xbox och lär se helt fantastiskt ut på PC

Medlem
Skrivet av Hullken:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Hullken:

Ser absolut, fullständigt skittråkigt ut.

Vem är det som spelar sånt här som bara är nån sorts interaktiv film (men som i slutändan inte är ett dugg interaktiv)?

Det är ett Action Adventure spel, vad fan snackar du om? Du kan inte dra en slutsats utifrån den korta gameplay videon som du nyss såg.

Videon visar början av spelet som är väldigt linjär, efter själva introt så öppnas spelet upp. Spelet är inte i närheten av en "interaktiv" upplevelse som du påstår, Tale a tales är duktiga på sånt dock.

Det var ju skönt att höra... men varför visar man upp sånt här skit i en trailer istället för riktig gameplay?

Vill först o främst ursäkta för min skarpa ton från min förra kommentar, lever i konstant stress såhär innan jul uppehållet.

Trailer i fråga är från E3 i år och visade upp gameplay för första gången i spelet, eftersom att det är en E3 trailer så försökte dem förmodligen få in så mycket "Action" som möjligt på kort tid.
Riktigt gameplay hade funkat men eftersom att mycket skall representeras under kort tid så funkar det bättre med det som visades under E3 trailern. Redan någon vecka efter E3 visades riktig gameplay fast då uppladdat till Youtube.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av ernstp:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av ernstp:

Kanske blir första spelet som släpps med stöd för DirectX 12?

Ashes of the Singularity som är i early access på steam har stöd för dx12 om jag inte vet fel.

Men då är det ju inte släppt! Men ja, annars är det väl den enda dx12-titeln vag jag känner till. Chansen finns så klart men dx12 verkar dra ut på tiden.

Mmm vad jag har förstått så är det ganska långt kvar till det faktiskt är ett färdigt _spel_ också även om dom har DX12 up and running.

Kan ju vara så att de upptäckte hur mycket snyggare de kunde göra spelen men att nuvarande generation grafikkort går på knäna så de väntar in nylanseringarna alternativt att steget över var svårare än man först trodde

Nvidia har inte lagt in fullt stöd för dx12 vilket gör att äldre kort som R9 290 utklassade GTX 980 i Ashes tills Nvidia uppdaterade drivrutinerna för lite bättre stöd i dx12.
Men fullt stöd för dx12 finns inte än och längst bak är Nvidia.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar