Squad släppt på Steam - toppar försäljningslistan

Robot
Squad släppt på Steam - toppar försäljningslistan

Folket bakom den omtyckta Project Reality-modden till Battlefield 2 kan mycket väl upprepa succén.

#nyhetstips, #battlefield-2, #squad


Medlem
Squad släppt på Steam - toppar försäljningslistan

Så jävla bra spel! Spelat 40h och är frälst

Medlem

Ja det är riktigt grymt, såklart det har sina buggar och nätkoden är ju under konstruktion, men på det hela riktiga jävla lovande och förbannad bra ljud & känsla!

Medlem

Lite nojig över att köpa detta efter att ha läst endel kommentarer på steam från folk som knappt kan köra spelet fast de har världens bästa datorer.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Hur står det sig i förhållande till Arma 3?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Sjukt bra ljud och känsla. Är en backer och har spelat mycket.
Det som de måste fixa är netcode och den blaffiga grafiken, jag får ont i ögonen när man spanar efter fiender längre än 50m bort. Allt bara flyter ihop på det avståndet liksom.

Skrivet av Puscifer:

Hur står det sig i förhållande till Arma 3?

Det är bara PvP och det är allmänt smidigare. Något mer casual typ. Arma kommer alltid vara mitt nummer ett tror jag, men Squad är ju smidigt när man inte har tid eller lust att köra en helkvälls operation.
Men man ska nog mer jämföra det med ett öppnare modernare Red Orchestra typ.

Avstängd

Är det ranking i spelet?

Medlem

Installerade spelet idag och spelat en stund.
Riktigt imponerande.

Kommer nog bli ett go to fps i några år.

Medlem

Ser kul ut men jag gillar inte för mycket realism i spel. Ni som har spelat det till vilken nivå av realism är det.

Bonus fråga till någon som kan. Finns det någon fördel med att föra fram den andra handen som dom gör när dom kastar granater? Tror jag har sett det i andra realistiska krigsspel.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ser kul ut men jag gillar inte för mycket realism i spel. Ni som har spelat det till vilken nivå av realism är det.

Bonus fråga till någon som kan. Finns det någon fördel med att föra fram den andra handen som dom gör när dom kastar granater? Tror jag har sett det i andra realistiska krigsspel.

Spelutvecklarna är på samma linje som dig att det ska inte vara för realistiskt.

Tror du syftar på överarmskast samt underarmskast Höger musknapp för överarmskast samt vänster musknapp för underarmskast.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ser kul ut men jag gillar inte för mycket realism i spel. Ni som har spelat det till vilken nivå av realism är det.

Bonus fråga till någon som kan. Finns det någon fördel med att föra fram den andra handen som dom gör när dom kastar granater? Tror jag har sett det i andra realistiska krigsspel.

Det är väl SOP vid träning, osäker om dom alltid kastar så irl dock. Möjligen om man inte har direkt panik.

Medlem

Någon som vet hur det står sig mot Arma 3?

Medlem
Skrivet av Vopez:

Någon som vet hur det står sig mot Arma 3?

Citerar Turbodog:

"Det är bara PvP och det är allmänt smidigare. Något mer casual typ. Arma kommer alltid vara mitt nummer ett tror jag, men Squad är ju smidigt när man inte har tid eller lust att köra en helkvälls operation.
Men man ska nog mer jämföra det med ett öppnare modernare Red Orchestra typ"

Det är ett smidigare Red Orchestra i modern miljö typ.. Gillar man Arma, Red Orchestra eller liknande spel så är SQUAD ett jätte bra spel.

Medlem

Finns det någon svensk "grupp" Squad som spelar som man kan gå med i?

Gutt!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av jehuty:

Bonus fråga till någon som kan. Finns det någon fördel med att föra fram den andra handen som dom gör när dom kastar granater? Tror jag har sett det i andra realistiska krigsspel.

Att föra fram den arm du inte kastar med har två skäl:
1. För många underlättar det att sikta om du använder den andra armen/handen som siktlinje.
2. Att föra fram armen för att sedan dra bak den när du kastar gör att du använder hela överkroppen i kastet och inte bara armen. Du kan såklart aktivera dina andra muskler ändå, men den främre armen skapar balans.

Jag ber om ursäkt för det tråkiga inlägget och språket. Det blev lite väl högtravat.

Medlem

Älskar tillägget med ryssarna, känns sjukt badass

Inaktiv

Hur är spelet i jämförelse med Project Reality då?

NuZ
Testpilot
Skrivet av jehuty:

Ser kul ut men jag gillar inte för mycket realism i spel. Ni som har spelat det till vilken nivå av realism är det.

Bonus fråga till någon som kan. Finns det någon fördel med att föra fram den andra handen som dom gör när dom kastar granater? Tror jag har sett det i andra realistiska krigsspel.

Som militär själv kan jag säga att det är Jänkarna som kastar så. I Sverige kastar vi med en båge typ. Svårt att förklara, men vi håller armen lite böjd och nästan stöter iväg den över huvudet.

Spelet är sjukt bra. Riktigt roligt att spela seriöst med kompisar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Geeks Gaming
Skrivet av Vopez:

Någon som vet hur det står sig mot Arma 3?

Arma är en Militärsimulator. Squad är mer ett fps spel som är satt i realism.
Som folk nämnde så de närmsta du kommer komma är Red Orchestra, insurgency.

Men det som är de bästa med detta spelet är att kommunikationen mellan spelare är så extremt mycket bättre än alla andra.
Till och med bättre än när BF2 va på toppen.

Med de sagt så finns det små problem med Alpha spel. Dom har lite problem med animationerna i spelet som sabbar FPSen för vissa bla mig. Men dom släppte en snabbfix idag som gjorde de lite bättre så dom jobbar på de.

Och dom räknar på att börja få in fordon kommande 1-2 månaderna så kommer bli hur kul som helst.

Har extremt svårt att gå tillbaka till typ Bf4 och andra casual fps spel igen.

Medlem

Detta är DET spelet. Bäst i världen just nu! Funderar ni på att köpa? Gör det!

Medlem

Inte missnöjd på något sätt, riktigt roligt spel. Främjar teamwork, koordination och kommunikation, realistiskt tempo.

Ska minst sagt bli intressant att köra den slutliga produkten sen.

Som andra säger, red orchestra i modern tappning, men med bättre "voip" och trenchbuilding osv.

Medlem

De är fresh, undantag grafiken är så dålig. De gör inte bättre att man sätt battlefront 4k.

Releasehästryttare
Skrivet av acid999:

Detta är DET spelet. Bäst i världen just nu! Funderar ni på att köpa? Gör det!

Eller så fortsätter man med det betydlig bättre arma 3 ..

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Lite nojig över att köpa detta efter att ha läst endel kommentarer på steam från folk som knappt kan köra spelet fast de har världens bästa datorer.

Äsch då, Har i5 3570k och 7970, minns ej namnet, men på skogsbanan (tror det bara finns en) så har jag 40 fps på medium. På sandbanan i afghanistan eller vart det nu tar plats så har jag ca 65-70 fps. Inte så farligt

Medlem

Det många verkar glömma är att spelet är Early Access, dvs under utveckling så det är långt ifrån ett färdigt spel vi ser!

Själv har jag spelat sedan sensommaren i stängda Alphan och älskar det, trots att det finns buggar och optimeringsbehov. Vet att vissa med AMD-processorer har haft problem, men det kommer ändring och bot på det vad det lider.

Rekomenderar er som funderar på att köpa att gå in på joinsquad.com och läs in er, forumet är helt underbart och utvecklarna finns där och svarar på frågor! Dock är det nog lite högbelastning nu när de har fått in så mycket nytt folk!

När ni spelar som är nya, kom ihåg att kommunikation är A och O i detta spelet, så fram med micen och var inte rädda att säga att ni är nya. Då får man hjälp med att lira!

Medlem
Skrivet av UncleDoIan:
Skrivet av donniedarko:

Lite nojig över att köpa detta efter att ha läst endel kommentarer på steam från folk som knappt kan köra spelet fast de har världens bästa datorer.

Äsch då, Har i5 3570k och 7970, minns ej namnet, men på skogsbanan (tror det bara finns en) så har jag 40 fps på medium. På sandbanan i afghanistan eller vart det nu tar plats så har jag ca 65-70 fps. Inte så farligt

Absolut. Men nu är det inte på så vis jag menar.
Jag läste att folk med 980ti, i7-4790k osv inte kunde köra spelet alls. Och är rädd att det kommer vara samma för mig.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Jag tror inte du behöver oroa dig för att inte få igång det alls, snarare kanske om det kommer flyta bra eller inte. Jag har inte haft några problem alls, har en i7:a och 970 och 16gb ram. Inga som helst problem och även om det inte skulle flyta exakt idag kommer det nya uppdateringar hela tiden och de jobbar på att optimera för fullt.

Medlem
Skrivet av donniedarko:
Skrivet av UncleDoIan:
Skrivet av donniedarko:

Lite nojig över att köpa detta efter att ha läst endel kommentarer på steam från folk som knappt kan köra spelet fast de har världens bästa datorer.

Äsch då, Har i5 3570k och 7970, minns ej namnet, men på skogsbanan (tror det bara finns en) så har jag 40 fps på medium. På sandbanan i afghanistan eller vart det nu tar plats så har jag ca 65-70 fps. Inte så farligt

Absolut. Men nu är det inte på så vis jag menar.
Jag läste att folk med 980ti, i7-4790k osv inte kunde köra spelet alls. Och är rädd att det kommer vara samma för mig.

Snarare att det droppar lite i fps på vissa ställen, men sitter på samma spex som denne ovan mig, flyter grymt. Enda problemet jag har är att ibland hörs inte andra spelare. Men är lätt det spelet som går snabbast i utvecklingen. Man märker verkligen ständigt hur spelet blir bättre och bättre

Medlem
Skrivet av SebastianL:

Jag tror inte du behöver oroa dig för att inte få igång det alls, snarare kanske om det kommer flyta bra eller inte. Jag har inte haft några problem alls, har en i7:a och 970 och 16gb ram. Inga som helst problem och även om det inte skulle flyta exakt idag kommer det nya uppdateringar hela tiden och de jobbar på att optimera för fullt.

Absolut, jag tror också det kommer flyta relativt bra på min i5-4690k, 970 och 16ram. Men har skaffat så många Early access spel som inte tagit sig nå längre än just Early access. Och har mer eller mindre tröttnat. Sen att spelet kostar närmare 400:- för ett early access känns liksom som "nja, jag kan lika gärna vänta" även fast att jag är överdrivet sugen på detta då PR var grymt. Samt en gammal BF2 veteran.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

12
Skriv svar