Nu är det officiellt: Hideo Kojima startar egen studio

Robot
Nu är det officiellt: Hideo Kojima startar egen studio

Metal Gear-skaparen ska göra nytt spel, exklusivt för PS4.


Flakmonkey
Nu är det officiellt: Hideo Kojima startar egen studio

Kul för Kojima att äntligen få lite frihet och en rejäl fjäder i hatten för Sony.

Medlem

Hoppas de fått rättigheterna till Silent Hills. I och för sig kommer nog Konami aldrig lämna ifrån sig dem.

Medlem

Inte helt oväntat men ändå en liten bomb.

Konami surade in i det sista och hindrade troligen Kojima och Sony från att utannonsera detta under Playstation Experience häromveckan.

Medlem

Ps4 exklusivt -_- MGS5 pc porten är helt fantastisk, så varför inte fortsätta göra multiplattform?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Riktigt tragiskt att det blir ps4 exklusivt spel... Fan cancer för spelbranchen

Medlem

Troligen exklusivt till PS4 för att han ska få en bra start på sin nya studio och då är det bra att ha ett stor spelföretag i ryggen.

EDIT såg att det stod console exclusive så PC blir det nog med.

Medlem

Hoppas kojima får licensen till Metal gear solid tror inte Konami kan göra mgs spelet utan kojima hjälp

Medlem

Goda nyheter


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Väl förtjänt! Sony lär ta väl hand om sin nya guldgås.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Loggan är tydligen designad av Yoji Shinkawa. Vet man något om huruvida han går över till Kojima Productions?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Hoppas de fått rättigheterna till Silent Hills. I och för sig kommer nog Konami aldrig lämna ifrån sig dem.

HIT THE LEVER!

Medlem

Good for him.

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Hoppas kojima får licensen till Metal gear solid tror inte Konami kan göra mgs spelet utan kojima hjälp

Jag skulle gissa att de inte kommer släppa någon av sina franchises överhuvudtaget, de vill göra pachinko maskiner av dem och ja, det ska tydligen komma en MGS pachinko.

Medlem

Kojimas spel kommer att vara konsolexklusivt till PS4 men kommer att släppas till PC någon gång efter PS4-versionen.

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Hoppas kojima får licensen till Metal gear solid tror inte Konami kan göra mgs spelet utan kojima hjälp

Metal Gear Rising: Revengeance var ju resultatet av ett spel från varumärket utan Hideo Kojimas inblandning, så nog är det möjligt alltid. Konami ska ju dock fokusera på smartphones och arkadmaskiner nu, så det kanske kan bli svårt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Yay! Bra för honom! Det verkar finnas ett par riktiga arslen hos Konami... från det jag har läst.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Fusionn:

Hoppas kojima får licensen till Metal gear solid tror inte Konami kan göra mgs spelet utan kojima hjälp

Metal Gear Rising: Revengeance var ju resultatet av ett spel från varumärket utan Hideo Kojimas inblandning, så nog är det möjligt alltid. Konami ska ju dock fokusera på smartphones och arkadmaskiner nu, så det kanske kan bli svårt.

MGR:R ≠ MGS

Medlem

Kliv in och styr upp Last Guardian!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Fusionn:

Hoppas kojima får licensen till Metal gear solid tror inte Konami kan göra mgs spelet utan kojima hjälp

Metal Gear Rising: Revengeance var ju resultatet av ett spel från varumärket utan Hideo Kojimas inblandning, så nog är det möjligt alltid. Konami ska ju dock fokusera på smartphones och arkadmaskiner nu, så det kanske kan bli svårt.

MGR:R ≠ MGS

Jag vet, men Metal Gear Rising är ju baserad på Metal Gear Solid-serien även om den inte är canon.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Fusionn:

Hoppas kojima får licensen till Metal gear solid tror inte Konami kan göra mgs spelet utan kojima hjälp

Metal Gear Rising: Revengeance var ju resultatet av ett spel från varumärket utan Hideo Kojimas inblandning, så nog är det möjligt alltid. Konami ska ju dock fokusera på smartphones och arkadmaskiner nu, så det kanske kan bli svårt.

MGR:R ≠ MGS

Jag vet, men Metal Gear Rising är ju baserad på Metal Gear Solid-serien även om den inte är canon.

Jag har för mig att MGR är canon. Kojima nämde bara att han aldrig tänkte göra ett spel själv där de går fram längre kronologist än vad MGS4 befinner sig. Därav namnbytet.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Riktigt tragiskt att det blir ps4 exklusivt spel... Fan cancer för spelbranchen

Jag tycker exklusiva titlar är särskilt och ganska mysigt liksom. I tidigare generationer så blev det lite som att åka utomlands när man testade exklusiva spel till Xbox
Det slår ihjäl den exotiska känslan när alla har tillgång till allting.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar