Baldur's Gate: Siege of Dragonspear släpps tidigt 2016

Robot
Baldur's Gate: Siege of Dragonspear släpps tidigt 2016

"Världens bästa rollspel" blir äntligen större.


MEG
Medlem
Baldur's Gate: Siege of Dragonspear släpps tidigt 2016

Köpte Baldur's Gate Enhanced Edition men tyvärr så var det sämre än jag minns det, precis som med film/tv så är det vissa saker som man ska enbart minnas och inte återuppleva..


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Spelet går att köpa för nästan det billigaste priset den någonsin haft ( den har varit ~0.2€ billigare för ett bra bra tag sedan och inte varit närheten av detta på ett tag. )

https://www.bundlestars.com/en/games?publishers=Beamdog

Medlem

släpps detta bara till pc eller kommer det även till ios/android?

Medlem
Skrivet av MEG:

Köpte Baldur's Gate Enhanced Edition men tyvärr så var det sämre än jag minns det, precis som med film/tv så är det vissa saker som man ska enbart minnas och inte återuppleva..

Samma här. Magin var borta.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Här måste jag ändå ställa mig i opposition. Baldur's Gate är fortfarande lika bra som det var när det begav sig, i min mening. Att sen Pillars of Eternity har lyft fram vad som var bra med BG och dessutom förbättrat det som var sämre, värmer mitt RPG-hjärta.

De klassiska rollspelen är på väg tillbaka för att gamers, som jag, inte ska bli fördummade av enkla spel som Dragon Age m.m.

Jag välkomnar all typ av isometriskt fantasy. Kom i mängder! Kom hit och stanna för att evigt bli klassiker, som jag kan spela på ålderdomshemmet när det är dags!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Här måste jag ändå ställa mig i opposition. Baldur's Gate är fortfarande lika bra som det var när det begav sig, i min mening. Att sen Pillars of Eternity har lyft fram vad som var bra med BG och dessutom förbättrat det som var sämre, värmer mitt RPG-hjärta.

De klassiska rollspelen är på väg tillbaka för att gamers som jag inte ska bli fördummade av enkla spel som Dragon Age m.m.

Jag välkomnar all typ av isometriskt fantasy. Kom i mängder! Kom hit och stanna för att evigt bli klassiker, som jag kan spela på ålderdomshemmet när det är dags!

Håller med dig helt i ämnet. Jag spelade igenom alla Baldur och Icewind Dale-spelen tidigare och de är lika magiska som när de släpptes.
Och jag är med glad över att hela genren återkommit igen.
Min själ har åter funnit näring

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Azureye:

Här måste jag ändå ställa mig i opposition. Baldur's Gate är fortfarande lika bra som det var när det begav sig, i min mening. Att sen Pillars of Eternity har lyft fram vad som var bra med BG och dessutom förbättrat det som var sämre, värmer mitt RPG-hjärta.

De klassiska rollspelen är på väg tillbaka för att gamers som jag inte ska bli fördummade av enkla spel som Dragon Age m.m.

Jag välkomnar all typ av isometriskt fantasy. Kom i mängder! Kom hit och stanna för att evigt bli klassiker, som jag kan spela på ålderdomshemmet när det är dags!

Håller med dig helt i ämnet. Jag spelade igenom alla Baldur och Icewind Dale-spelen tidigare och de är lika magiska som när de släpptes.
Och jag är med glad över att hela genren återkommit igen.
Min själ har åter funnit näring

Jag tror inte att det är så många som gamla "rävar" som ifrågasätter en fantastisk story, atmosfär och musik som Baldurs Gate har.

För mig så känns det så mossigt med dom gamla 2nd Edition reglerna med THAC0 i jämförelse med färskare alster.
Jag vill ha tillbaka 3.5 reglerna, dom senaste Editions har jag dålig koll på

Medlem
Skrivet av Decado:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Azureye:

Här måste jag ändå ställa mig i opposition. Baldur's Gate är fortfarande lika bra som det var när det begav sig, i min mening. Att sen Pillars of Eternity har lyft fram vad som var bra med BG och dessutom förbättrat det som var sämre, värmer mitt RPG-hjärta.

De klassiska rollspelen är på väg tillbaka för att gamers som jag inte ska bli fördummade av enkla spel som Dragon Age m.m.

Jag välkomnar all typ av isometriskt fantasy. Kom i mängder! Kom hit och stanna för att evigt bli klassiker, som jag kan spela på ålderdomshemmet när det är dags!

Håller med dig helt i ämnet. Jag spelade igenom alla Baldur och Icewind Dale-spelen tidigare och de är lika magiska som när de släpptes.
Och jag är med glad över att hela genren återkommit igen.
Min själ har åter funnit näring

Jag tror inte att det är så många som gamla "rävar" som ifrågasätter en fantastisk story, atmosfär och musik som Baldurs Gate har.

För mig så känns det så mossigt med dom gamla 2nd Edition reglerna med THAC0 i jämförelse med färskare alster.
Jag vill ha tillbaka 3.5 reglerna, dom senaste Editions har jag dålig koll på

THAC0 är inget jag personligen gillat heller men heller inget som stört mig något avsevärt.
Jag har helt enkelt anpassat mig och spelat på ändå.
Men du har en poäng gällande regelverket.

Inaktiv

Jag spelade Baldurs Gate 2 typ en gång om året i 10 år.
Tycker inte det spelet åldrats en dag.
Däremot har jag aldrig lyckats komma in i BG1 av någon anledning, försökt ett antal gånger.

Att släppa en expansion till BG1 såhär långt efteråt av personer som inte alls var inblandade i skapandet av det första spelet känns lite själlöst. Finns det någon som är taggad på detta?

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Att släppa en expansion till BG1 såhär långt efteråt av personer som inte alls var inblandade i skapandet av det första spelet känns lite själlöst. Finns det någon som är taggad på detta?

Fast Trent Oster var ju med i utvecklingen av Baldur's Gate orginalet. Även Neverwinter Nights b.la. Dom vet vad dom gör

Medlem

Släpptes igår! Nån som har ett omdöme att dela med sig av?

1
Skriv svar