Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Robot
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Jag borde älska Overwatch. Nya Unreal Tournament likaså, trots att inget av dem är klart. Istället sitter jag och tänker på årets kanske mest oväntade multiplayerhit.

#battlefield-hardline-5, #star-wars-battlefront, #call-of-duty-black-ops-3


Medlem
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Det är en hel del som behöver fixas (bättre matchmaking, nätkod osv). Men det har verkligen potential!

Det är svårt att lägga ifrån sig när man väl börjat spela.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Jag tror jag ska köpa detta

Medlem

Misstänkte att detta skulle bli hyffsat efter jag såg det första E3 gameplayet, har dock inget intresse av multiplayer only spel.

Medlem

Får man till "en runda till" känslan i ett spel har dem lyckats att göra det bra

Medlem

Är spelet p2p eller server?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Har inte följt detta spel vidare religiöst men förutom förstörbara väggar så har jag svårt att se vad detta spel gör som inte redan gjordes, och bättre, i Vegas 2 :/

Medlem

Älskar spelet. Är lite beroende! Älskar jag köpte detta till PC och stöttade Ubisoft istället för giriga EA.

Bojkottade Battlefront och la pengarna på det här spelet istället.

Så jävla nöjd! Önskade fler gjorde detsamma!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Spelade ett par timmar i helgen med min bror och snackade med varandra (via Skype), det var riktigt roligt. Men undrar hur det blir med randoms, speciellt utan headset-kommunikation...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av sam_s:

Det är en hel del som behöver fixas (bättre matchmaking, nätkod osv). Men det har verkligen potential

Håller helt med här. Det tragiska är dock att det viktigaste att fixa (nätkoden) kommer de inte fixa. De använder gammal teknik och detta leder till att de inte kommer sätta sig och programmera något helt nytt i efterhand.

Det finns spelförstörande problem med synchroniseringen som gör att spelare visas helt fel titt som tätt. De kanske gör något på din bild som de egentligen inte alls gör. De kanske inte ens står där du ser att de står.
Detta har Ubisoft vetat om sedan alphan men inte gjort någonting åt och kommer förmodligen inte göra någonting åt. Det är så sorgligt enligt mig att folk går med på sådant i spel nuförtiden. Att man bara köper det med hull och hår ändå och tänker "Jaja, sånt är livet". Det är hela denna attityd som gör att utgivarna aldrig behöver ändra sig. Sätt lite krav för bövelen!

Sen att spelet går och får sånna här betyg där problemet inte ens adresseras gör det ju inte bättre. Inget illa mot FZ, det kanske inte visade sig i testet, men nu vet ni i alla fall.

Edit: Läste precis igenom hela change logen för nästa patch och det ser ut som de åtminstone kommer försöka rätta till en del grejer med sync. Jag får hoppas att de motbevisar mig för spelet har som sagt potential att vara riktigt kul.

Medlem

Spelet är kanon - men kunde haft mer customizations.
Trevliga klasser med för lite variation. Sen spelar jag mest Terrorist Hunt vilket innebär att jag inte får tillgång till de vapnen som defender klasserna har. Lite störigt.

Annars är det riktigt kul spel. Tog 3-4 dagar att låsa upp alla klasserna och en hel del av tillbehören.

Edit: Jag hade även gärna sett en deathmatch med respawn...ibland kan det vara kul att bara flippa ut med polarna.

Skrivet av redruM:

Är spelet p2p eller server?

Man hostar sin egen server genom deras. Lite synd, för man får inte så bra ping som man förtjänar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Misstänkte att detta skulle bli hyffsat efter jag såg det första E3 gameplayet, har dock inget intresse av multiplayer only spel.

Du kan ju iofs spela Terrorist Hunt i singelplayer


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Typhor:

Har inte följt detta spel vidare religiöst men förutom förstörbara väggar så har jag svårt att se vad detta spel gör som inte redan gjordes, och bättre, i Vegas 2 :/

Förstörbarheten är halva spelet

Skrivet av conthox:

Spelade ett par timmar i helgen med min bror och snackade med varandra (via Skype), det var riktigt roligt. Men undrar hur det blir med randoms, speciellt utan headset-kommunikation...

Det funkar faktiskt. Det hade behövt några fler pingmöjligheter för dem utan headset.


signatur
Medlem

Bra recension, men jag håller inte med om vissa saker.

"Slugast vinner, inte den med rappast avtryckarfinger". Det är inte alltid så. Många gånger har jag dött av någon jag inte ens hunnit se och dessa death-replays är ett skämt för ibland har man stått och tömt ett helt magasin på någon och ändå dör de inte. Andra gånger ser det ut som att fienden har skjutit i tomma luften och ändå lyckats pricka in en headshot, varje gång. Väldigt irriterande. Hitboxes i detta spelet är väldigt konstigt designade, nästan så att det förstör spelupplevelsen. Många gånger blir man träffad trots att man sitter bakom en mur av försvar som i vanliga fall kräver sprängmedel för att ta sig igenom.

Spelets styrka ligger helt klart i att man kör 5 premade. Det är sjukt kul och är således anledningen varför jag köpte spelet. Några krascher till desktop har jag inte heller råkat ut för (även fast andra vänner har det). Bra optimerat, trots att det är ett "ubisoft-spel". Banorna är även dom roliga och klasserna uppmuntrar till variation. Tummen upp för det!

Däremot måste de fixa matchmakingen. Den är helt random och många gånger har jag fått server error tillsammans med mina vänner och då har det slutat i att vi har fått starta om spelet och i vissa fall klienten uplay för att få i gång att på nytt. Andra gånger står man och väntar på att någon ska joina, vilket kan ta evigheter ibland.

Men vem vet? Kanske är det jag som inte är tillräckligt van med spelet ännu eller är för dålig, helt enkelt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Remus:

Älskar spelet. Är lite beroende! Älskar jag köpte detta till PC och stöttade Ubisoft istället för giriga EA.

Bojkottade Battlefront och la pengarna på det här spelet istället.

Så jävla nöjd! Önskade fler gjorde detsamma!

Jag köper spel som verkar vara kul, struntar helt i vilken utgivare det är.
Ett sånt jävla badass är jag! Yeah!

Med det sagt så ser Rainbow Six rätt fräsigt ut!
(behöver jag skriva att jag köpte Battlefront?)

Medlem

Kul med spel som ingen förväntar sig något från men ändå slår. Hade det vart en stor hype bakom tror jag betyget blivit lägre men de har låtit spelet hypa sig själv vilket jag gillar. Massvis med småförbättringar som behöver göras och utvecklarna ser ut att lyssna.
Till skillnad från *host host* Battlefront ser det ut att kunna vara roligt ett tag framöver!

Medlem
Skrivet av conthox:

Spelade ett par timmar i helgen med min bror och snackade med varandra (via Skype), det var riktigt roligt. Men undrar hur det blir med randoms, speciellt utan headset-kommunikation...

Spelade betan och kört lite på PS4 och rätt många har mic. Förvånandsvärt många tjejer som spelar spelet, snackar perfekt engelska och kommunicerar bra med gruppen.
I betan hade alla i gruppen en mic och det var en ung amerikansk tjej som styrde upp det hela. Även om hon inte var världens bästa spelare hade vi alla mycket roligt i några timmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

4½ ?! Finns halvorna kvar?! Ska vi ha ett betyg system så föredrar jag nog det.

Medlem
Skrivet av brunnlake:
Skrivet av Remus:

Älskar spelet. Är lite beroende! Älskar jag köpte detta till PC och stöttade Ubisoft istället för giriga EA.

Bojkottade Battlefront och la pengarna på det här spelet istället.

Så jävla nöjd! Önskade fler gjorde detsamma!

Jag köper spel som verkar vara kul, struntar helt i vilken utgivare det är.
Ett sånt jävla badass är jag! Yeah!

Med det sagt så ser Rainbow Six rätt fräsigt ut!
(behöver jag skriva att jag köpte Battlefront?)

Jag stöttar inte spelföretag som är giriga och behandlar oss, spelare, som skit. Battlefield 4 var sista spelet. Deras DLC splittrar communityt. En sådan enkel grej som att ALLA spelare får ALLA banor löser problemet. Släpp gärna DLC med nya vapen, skins etc etc. Men ge fan i att splittra communityt.

Hoppas du köper detta spel och stöttar bra värderingar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tänkte köpa det, tills man själv fick uppleva Matchmaking och nätkoden.

Ska man göra ett seriöst FPS idag, varför väljer man värdelösa tekniska lösningar?

Nej blev squad, helt otroligt spel i sig.

Medlem

Har ju min nVidia-spelkupong kvar, visste inte om jag skulle välja AC eller Siege.. Får nog bli siege eftersom det verkar ha potential, vilket inte nya AC har.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Redaktör
Skrivet av Luciphear:

4½ ?! Finns halvorna kvar?! Ska vi ha ett betyg system så föredrar jag nog det.

Blev fel. Vi ska ha ett betygssystem, inte ett halvt. Betyget är 4, inget annat.


signatur
Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av sam_s:

Det är en hel del som behöver fixas (bättre matchmaking, nätkod osv). Men det har verkligen potential

Håller helt med här. Det tragiska är dock att det viktigaste att fixa (nätkoden) kommer de inte fixa. De använder gammal teknik och detta leder till att de inte kommer sätta sig och programmera något helt nytt i efterhand.

Det finns spelförstörande problem med synchroniseringen som gör att spelare visas helt fel titt som tätt. De kanske gör något på din bild som de egentligen inte alls gör. De kanske inte ens står där du ser att de står.
Detta har Ubisoft vetat om sedan alphan men inte gjort någonting åt och kommer förmodligen inte göra någonting åt. Det är så sorgligt enligt mig att folk går med på sådant i spel nuförtiden. Att man bara köper det med hull och hår ändå och tänker "Jaja, sånt är livet". Det är hela denna attityd som gör att utgivarna aldrig behöver ändra sig. Sätt lite krav för bövelen!

Sen att spelet går och får sånna här betyg där problemet inte ens adresseras gör det ju inte bättre. Inget illa mot FZ, det kanske inte visade sig i testet, men nu vet ni i alla fall.

Edit: Läste precis igenom hela change logen för nästa patch och det ser ut som de åtminstone kommer försöka rätta till en del grejer med sync. Jag får hoppas att de motbevisar mig för spelet har som sagt potential att vara riktigt kul.

Dom ska ju uppdatera från 30 hz till 60 hz

Medlem
Skrivet av redruM:

Är spelet p2p eller server?

P2P just nu, men dom har lovat dedikerade servrar till 2016.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Helt ärligt så gillar jag spelet.
Men jag kan inte hålla med om att detta någon gång stämt förutom möjligtvis i BETAn innan man lärde sig de flesta knep:
"Slugast vinner, inte den med rappast avtryckarfinger."

9 av 10 gånger så vinner den med rappast avtryckarfinger, eller aim som man skulle säga om man spelade CS. Detta är exakt som CS förutom att detta är mer utvecklat.
spelförståelse,aim, kylighet, sammarbete, taktik.

I den ordningen skulle jag vilja sätta de viktiga punkterna.

Den som säger att K/D(Kill death ratio) inte vinner matcher, den har antingen en K/D under 1 eller så ljuger den.
Så många gånger i detta spel då man antingen spelar 3v5 då 2 stycken droppat efter första rundan och man står där med 4 av 5 kills och vinner rundan pga. man helt enkelt eliminerade motståndarna.
Så många matcher då man flankar runt hela motståndet och tar ut 2-3 pers och vinner rundan då de inte har tillräckligt med folk som kan hålla vinklar eller liknande.

K/D är inte viktigt - sålänge alla plockar dem som de ska plocka.
Men gör de inte det - då är vi där igen, K/D är inte det enda som betyder något absolut inte.
Men en kille som har 0.2 k/d han plockar oftast inte de han kanske borde. En kille som har 2 k/d han plockar oftast flertalet fiender/runda.
Och du vinner lättare en match 5v3 än 5v5.
Varför tror ni att ENTRY kills är så viktiga i CS?
Samma sak är det här, plockar man en entry då har du tagit över en del av kartan och har då mer spelrum.

Mötte en kille förut som tyckte det var konstigt att jag hade 10 kills efter 6 rundor spelade på ranked. Alltså ställningen 3/3. Hade 10 kills och 5 deaths. En K/D på 2.
Han bad mig stänga av mitt wallhack. Hade 10 kills/5 deaths varit något att höja ögonbrynen åt? Slutskedet av matchen hade jag 16/5 och sista dödsfallet som räknades till statistiken var en knivning som dessutom fick visas som "Winning kill cam".
Vad va det som gjorde så att vi vann matchen? Kan det vara så att jag slaktade mina motståndare som gjorde att vi vann?
Snabbast avtryckarfinger vinner matcher, hela tiden.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Luciphear:

4½ ?! Finns halvorna kvar?! Ska vi ha ett betyg system så föredrar jag nog det.

Blev fel. Vi ska ha ett betygssystem, inte ett halvt. Betyget är 4, inget annat.

Nej, du har fel! Det är 4½.
Betyget kanske inte stämmer men jag tycker om att se det igen.

Medlem

Tycker att en värdelös nätkod vid release alltid borde ge minst ett minus på totalbetyget.

Finns alldeles för många spela som släppts på senare tid med en nätkod som förstör spelupplevelsen totalt (allt som producerats på frostbite från bf3 och framåt).

Medlem

Buggigt som helvete, tråkigt att man inte kan göra sin egen operator och istället får be mot Mecca att ingen annan tar ens favorit. Speldesignarna har gjort en hel del konstiga och frustrerande val.

Vill man ha spännande semitaktik är search and destroy i COD 4 betydligt mer givande, och 400 spänn billigare.

Medlem
Skrivet av fisktjuven:

Buggigt som helvete, tråkigt att man inte kan göra sin egen operator och istället får be mot Mecca att ingen annan tar ens favorit. Speldesignarna har gjort en hel del konstiga och frustrerande val.

Vill man ha spännande semitaktik är search and destroy i COD 4 betydligt mer givande, och 400 spänn billigare.

Driver du? Har spelat Siege och är level 54 visst finns det buggar o problem men de släpper första patchen nu om 14 min...

Medlem
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av fisktjuven:

Buggigt som helvete, tråkigt att man inte kan göra sin egen operator och istället får be mot Mecca att ingen annan tar ens favorit. Speldesignarna har gjort en hel del konstiga och frustrerande val.

Vill man ha spännande semitaktik är search and destroy i COD 4 betydligt mer givande, och 400 spänn billigare.

Driver du? Har spelat Siege och är level 54 visst finns det buggar o problem men de släpper första patchen nu om 14 min...

Kul att höra att någon var nöjd med sitt köp, men personligen har jag redan tröttnat på spelet. Känns lite som AC Unity, spelet kan vara ett total vrak vid release men så länge man strör lite patchar över pöbeln är de nöjda. Buggar kan man leva med om ett spel är roligt, men tycker själv inte att det är särskilt kul. Givetvis en smakfråga, men ändå.

Kan tillägga att det mest frustrerande med spelet är hur dåligt i synk spelarna är trots låg ping. När man ser replays är det fan sorgligt att se hur spelare verkar befinna sig i två helt olika tidszoner. Ska de göra ett CSGO av det här har de en hel del övertid framför sig.

12
Skriv svar