Dayz 2 år – flyg, rovdjur och version 1.0 planeras

Robot
Dayz 2 år – flyg, rovdjur och version 1.0 planeras

Firar födelesedagen genom att planera för en bättre framtid.

#dayz, #minecraft


Medlem
Dayz 2 år – flyg, rovdjur och version 1.0 planeras

Vad gör dom som utvecklar detta igentligen? Har någon ravefest på kontoret varje dag? 2 jävla år!!!?!! Nu kan inte Fanboys försvara skiten längre, dayz i arma 3 motorn har ju kommit längre än detta *officiella* trams!

Medlem

största problemet för mig med standalonen är egentligen fps problemen som är helt sinnessjuka, fortfarande drops ner till 15 ungefär.

Sen att de inte fått in fordon, byggdelen är riktigt dåligt. Det som i min mening gjort modden så bra.

Medlem

DayZ är uppenbarligen ett konstprojekt för att påvisa att människor blir ungefär lika smarta som zombies när det kommer till populärkultur innehållandes dessa.

Medlem

Slutade spela när FPS problemen bara blev värre far varje patch som släpptes. Skandalöst, får se om man kan spela efter 1.0 då.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Vad gör dom som utvecklar detta igentligen? Har någon ravefest på kontoret varje dag? 2 jävla år!!!?!! Nu kan inte Fanboys försvara skiten längre, dayz i arma 3 motorn har ju kommit längre än detta *officiella* trams!

Det blir gärna så när man implementerar en helt ny spelmotor i små inkrement åt gången samtidigt som man kodar nya funktioner från scratch och dessutom ska ha en stabil testversion tillgänglig för allmänheten. Två år är verkligen inte någon lång tid för en spelutvecklingsprocess. Som jämförelse var Kerbal Space Program en early access-produkt strax under fyra år. Prison Architect blev klart efter tre år i early access.

Spelets usla prestanda räknar de med att åtgärda under nästa år, då det går in i betafasen och man börjar fokusera mer på optimering än att implementera funktioner. Dessutom vore det slöseri med resurser att sitta och optimera en spelmotor som snart ska ersättas med en ny. Just nu hanteras de flesta av spelets resurser av processorn istället för grafikkortet, vilket gör att prestandan blir lidande. Det är med andra ord mycket på gång, men lite som syns i slutprodukten för tillfället (även om patch 0.59 var riktigt saftig beträffande nytt innehåll).

Med det sagt betyder det inte att slutprodukten garanterat blir bra, men många som gnäller och klagar på DayZ gör det bara för sakens skull utan att läsa på först.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Vafan är FPS optimeringen då?!? Borde stå överst på deras lista!

Flyter knappt på i spelbar FPS med med 970 kort och min i5-2500k -4.2ghz, Och då kvittar de vilken grafikinställning jag har spelet på...


signatur
Medlem

Kommer inte röra detta jävla fiasko förns de fixat optimeringen och det flyter på bra. Ser inte snyggt ut ändå är det helt ospelbart i små och stora städer.

2 år... Kommer aldrig bli färdigt detta jävla spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Intressant med zombieöverlevnadsspel som i princip saknar zombies. Borde inte det vara högsta prio på listan? Att lägga in zombies...

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av vuze2143:

Vad gör dom som utvecklar detta igentligen? Har någon ravefest på kontoret varje dag? 2 jävla år!!!?!! Nu kan inte Fanboys försvara skiten längre, dayz i arma 3 motorn har ju kommit längre än detta *officiella* trams!

Det blir gärna så när man implementerar en helt ny spelmotor i små inkrement åt gången samtidigt som man kodar nya funktioner från scratch och dessutom ska ha en stabil testversion tillgänglig för allmänheten. Två år är verkligen inte någon lång tid för en spelutvecklingsprocess. Som jämförelse var Kerbal Space Program en early access-produkt strax under fyra år. Prison Architect blev klart efter tre år i early access.

Spelets usla prestanda räknar de med att åtgärda under nästa år, då det går in i betafasen och man börjar fokusera mer på optimering än att implementera funktioner. Dessutom vore det slöseri med resurser att sitta och optimera en spelmotor som snart ska ersättas med en ny. Just nu hanteras de flesta av spelets resurser av processorn istället för grafikkortet, vilket gör att prestandan blir lidande. Det är med andra ord mycket på gång, men lite som syns i slutprodukten för tillfället (även om patch 0.59 var riktigt saftig beträffande nytt innehåll).

Med det sagt betyder det inte att slutprodukten garanterat blir bra, men många som gnäller och klagar på DayZ gör det bara för sakens skull utan att läsa på först.

Jag är 100% övertygad om att du lagt mer energi på det du just skrev, än någon av utvecklarna som gör DayZ SA gjort senaste året.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Intressant med zombieöverlevnadsspel som i princip saknar zombies. Borde inte det vara högsta prio på listan? Att lägga in zombies...

Nja är ju bara pvp, exakt som alla andra pvp fps, förutom du inte spawnar med utrustning.

Medlem

Dayz är ett utav de sämsta spel jag köpt, det har knappt hänt något med spelet överhuvudtaget. Det är sjukt dåligt.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Vad gör dom som utvecklar detta igentligen? Har någon ravefest på kontoret varje dag? 2 jävla år!!!?!! Nu kan inte Fanboys försvara skiten längre, dayz i arma 3 motorn har ju kommit längre än detta *officiella* trams!

Hur lång tid tror ni det brukar ta att göra ett av dom spelen ni brukar spela där hemma då? Några veckor?

Medlem

Ironin i att när DayZ väl släpps som 1.0 är hela Zombie-survival-spelvågen förbi.

Medlem

"WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME FUNCTIONING."

Står klart och tydligt på steam när man köper DayZ så vad klagar folk på?
Spelet är inte färdigt. Det visste ni när ni köpte det.

Är det inte optimerat? No shit, Sherlock. Optimeringen är det sista man gör i samband med balansering och buggfixning efter allt annat är implementerat.

Om ett spel skulle kallas färdigt i detta skick vore det katastrof, men nu är det under utveckling

Köpte det ett år sen, testade en timme. Inte rört sen dess och tänker inte göra heller innan det är färdigt. Märkte snabbt det var för frustrerande i ofärdigt skick. Men jag har tålamod och andra spel att spela.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Vad gör dom som utvecklar detta igentligen? Har någon ravefest på kontoret varje dag? 2 jävla år!!!?!! Nu kan inte Fanboys försvara skiten längre, dayz i arma 3 motorn har ju kommit längre än detta *officiella* trams!

snortar kokain och super sig redlös, och mjo nog kommer fanboys oavsett försvara detta. Jag ångrar att jag kastade ut pengar på skiten och nu får jag stå där med byxorna nere att jag var så jäkla dum att sponsra dean hall innan han flydde fältet och gav det till bohemia som inte är känd för att göra bra optimerade spel....

Medlem

Jag säger bara: Gör om gör rätt!

Medlem
Skrivet av DrDoom:

"WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME FUNCTIONING."

Står klart och tydligt på steam när man köper DayZ så vad klagar folk på?
Spelet är inte färdigt. Det visste ni när ni köpte det.

Är det inte optimerat? No shit, Sherlock. Optimeringen är det sista man gör i samband med balansering och buggfixning efter allt annat är implementerat.

Om ett spel skulle kallas färdigt i detta skick vore det katastrof, men nu är det under utveckling

Köpte det ett år sen, testade en timme. Inte rört sen dess och tänker inte göra heller innan det är färdigt. Märkte snabbt det var för frustrerande i ofärdigt skick. Men jag har tålamod och andra spel att spela.

Instämmer, denna tråden är ju ett bevis för att läskunnigheten inte är utbredd bland gamers.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av vuze2143:

Vad gör dom som utvecklar detta igentligen? Har någon ravefest på kontoret varje dag? 2 jävla år!!!?!! Nu kan inte Fanboys försvara skiten längre, dayz i arma 3 motorn har ju kommit längre än detta *officiella* trams!

Det blir gärna så när man implementerar en helt ny spelmotor i små inkrement åt gången samtidigt som man kodar nya funktioner från scratch och dessutom ska ha en stabil testversion tillgänglig för allmänheten. Två år är verkligen inte någon lång tid för en spelutvecklingsprocess. Som jämförelse var Kerbal Space Program en early access-produkt strax under fyra år. Prison Architect blev klart efter tre år i early access.

Spelets usla prestanda räknar de med att åtgärda under nästa år, då det går in i betafasen och man börjar fokusera mer på optimering än att implementera funktioner. Dessutom vore det slöseri med resurser att sitta och optimera en spelmotor som snart ska ersättas med en ny. Just nu hanteras de flesta av spelets resurser av processorn istället för grafikkortet, vilket gör att prestandan blir lidande. Det är med andra ord mycket på gång, men lite som syns i slutprodukten för tillfället (även om patch 0.59 var riktigt saftig beträffande nytt innehåll).

Med det sagt betyder det inte att slutprodukten garanterat blir bra, men många som gnäller och klagar på DayZ gör det bara för sakens skull utan att läsa på först.

Å andra sidan hände det ju nåt med både KSP och Prison Architect under den tid som gick. DayZ verkar ju ha stagnerat totalt, både sett till innehåll och optimering.

Skrivet av yol1982:

Instämmer, denna tråden är ju ett bevis för att läskunnigheten inte är utbredd bland gamers.

Eller så hade folk förhoppningen om att det skulle komma några schyssta uppdateringar?

Medlem
Skrivet av yol1982:
Skrivet av DrDoom:

"WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME FUNCTIONING."

Står klart och tydligt på steam när man köper DayZ så vad klagar folk på?
Spelet är inte färdigt. Det visste ni när ni köpte det.

Är det inte optimerat? No shit, Sherlock. Optimeringen är det sista man gör i samband med balansering och buggfixning efter allt annat är implementerat.

Om ett spel skulle kallas färdigt i detta skick vore det katastrof, men nu är det under utveckling

Köpte det ett år sen, testade en timme. Inte rört sen dess och tänker inte göra heller innan det är färdigt. Märkte snabbt det var för frustrerande i ofärdigt skick. Men jag har tålamod och andra spel att spela.

Instämmer, denna tråden är ju ett bevis för att läskunnigheten inte är utbredd bland gamers.

problemet är inte att det är early access det är då åtminstone jag fullt medveten om och tyckte var värt i början, men med tiden så har dean hall agerat offer för att han fått kritik samt att han sedan inser efter ett bra tag att (oj detta var inget för mig nu lämnar projektet och ska påbörja annat på andra håll så ha kul era naiva fans ha så roligt med bohemia).

Bohemia är inte precis kända för att göra spelen bättre själv därav man blir förbannad att man kastade ut sina pengar när dean var en jävla ynkrygg som själv drog ut på utvecklingen som nu dessa bastur***are gör.

dayz standalone har varit kasst optimerat sedan dag 1 och inte ngot dom ens orkat fixa till alls, early access spel brukar få mycket förändringar under tiden som early titel, men detta har tagit två år med och jag har då inte märkt av någon större skillnad alls när jag prövade det bara för någon vecka sedan.

Medlem

Väntar fortfarande på ny rendering-motor och ordentlig respawning loot(vapen/ammo)... Tills dess så spelar jag Dayz Overpoch/Epoch.

Medlem

Känns som att de har helt fel prioriteringar i utvecklingen. Spelar ingen roll hur många olika hattar och byxor och tröjor de lägger till så länge spelet dras med den nuvarande grafikmotorn som totalt förstör känslan i spelet. Sen så ser jag inte riktigt business caset i att göra färdigt spelet, de har ju redan fått betalt från dem som antagligen var intresserade från första början. När spelet eventuellt är klart, hur många fler kopior kommer de sälja då mot vad de redan gjort under early-access?

Medlem
Skrivet av SubMarine:

Känns som att de har helt fel prioriteringar i utvecklingen. Spelar ingen roll hur många olika hattar och byxor och tröjor de lägger till så länge spelet dras med den nuvarande grafikmotorn som totalt förstör känslan i spelet. Sen så ser jag inte riktigt business caset i att göra färdigt spelet, de har ju redan fått betalt från dem som antagligen var intresserade från första början. När spelet eventuellt är klart, hur många fler kopior kommer de sälja då mot vad de redan gjort under early-access?

Jag tror du är något på spåren. Känns som om early access modellen bara är ett sätt för företagen att spänna på oss utan att ge något tillbaka.

Medlem

Kan inte alla som inte kan ett skvatt om mjukvaruutveckling bara hålla igen näbben? Ni vet själva vilka ni är. För en som kan området gör det bara ont i kroppen av att se alla gasta om sin okunskap. Det finns ett fåtal informativa inlägg. Ta till er dem och gå ut och lek istället.

Redaktör
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av SubMarine:

Känns som att de har helt fel prioriteringar i utvecklingen. Spelar ingen roll hur många olika hattar och byxor och tröjor de lägger till så länge spelet dras med den nuvarande grafikmotorn som totalt förstör känslan i spelet. Sen så ser jag inte riktigt business caset i att göra färdigt spelet, de har ju redan fått betalt från dem som antagligen var intresserade från första början. När spelet eventuellt är klart, hur många fler kopior kommer de sälja då mot vad de redan gjort under early-access?

Jag tror du är något på spåren. Känns som om early access modellen bara är ett sätt för företagen att spänna på oss utan att ge något tillbaka.

Ett annat synsätt: att den som säljer spelet vet hur man drar nytta av folks vilja att vara först med att ha spelat något.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av SubMarine:

Känns som att de har helt fel prioriteringar i utvecklingen. Spelar ingen roll hur många olika hattar och byxor och tröjor de lägger till så länge spelet dras med den nuvarande grafikmotorn som totalt förstör känslan i spelet. Sen så ser jag inte riktigt business caset i att göra färdigt spelet, de har ju redan fått betalt från dem som antagligen var intresserade från första början. När spelet eventuellt är klart, hur många fler kopior kommer de sälja då mot vad de redan gjort under early-access?

Jag tror du är något på spåren. Känns som om early access modellen bara är ett sätt för företagen att spänna på oss utan att ge något tillbaka.

Ett annat synsätt: att den som säljer spelet vet hur man drar nytta av folks vilja att vara först med att ha spelat något.

Nu pratade jag inte om early-access generellt utan DayZ specifikt. Andra spel som Prison Architect och Kerbal Space Program är ju strålande exempel på när konceptet fungerar. Frågeställningen är om Bohemia i det långa loppet tjänar på att lägga ner 1-2 år till (minst) på utecklingen av DayZ.

1
Skriv svar