World of Warcraft: Legion får längre draw distance

Robot
World of Warcraft: Legion får längre draw distance

Video visar hur mycket mer av Azeroth du ser när nästa expansion släpps.

#world-of-warcraft, #world-of-warcraft-legion, #blizzard


Medlem
World of Warcraft: Legion får längre draw distance

vem tusan har tid att se det när man stirrar på golvet hela tiden efter elaka ringar ?


signatur

always use the nubs for cover

Megadelux
Medlem

Tror de nya animationerna vore en bättre nyhet
https://www.youtube.com/watch?v=glZfVFxTR6k

Megadelux
Skrivet av anon_178365:

Motorn är otroligt daterad, folk som klagar på Fallout 4 motorn skulle ju svimma om dom drog igång WoW en sväng...
Fortfarande kul med raiding dock efter 11 år, imponerande!

Ja. Den är out of date. Men fortfarande är det alla indies våta dröm att ha alla spelare. Så något gör dom rätt. Jag har kommit och gått från WoW i flera vändor.

Bättre grafik? Skeptiskt. Dom har sin egen stil och har alltid kört på den. Jag tror inte det kan bli så mycket bättre i deras animerade lilla Toy-Story-värld. Så bra blir det ungefär.

Jag är nöjd med spelet mot vad man betalar per månad.

Medlem

Har Blizzard inte alltid ökat fog distance med varje expansion?
Kommer ihåg när man ändrade detta i WotLK med ett advanced video options addon, gick ju att trycka baks fog distance en riktigt bra bit.

Skrivet av anon_178365:

Motorn är otroligt daterad, folk som klagar på Fallout 4 motorn skulle ju svimma om dom drog igång WoW en sväng...
Fortfarande kul med raiding dock efter 11 år, imponerande!

Går ju att köra WoW i högre än 60fps utan att fastna i stolar så nog fan är den miltals bättre än skiten lata och inkompetenta Bethesda använder.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Motorn är otroligt daterad, folk som klagar på Fallout 4 motorn skulle ju svimma om dom drog igång WoW en sväng...
Fortfarande kul med raiding dock efter 11 år, imponerande!

Äpplen och päron...

Visst önskar man att spelet såg ut som en WoW trailer. Lite orealistiskt i nuläget, men i framtiden så...
Nuvarande grafiken har sin charm.

Gen
Medlem
Skrivet av Rior:

Tror de nya animationerna vore en bättre nyhet
https://www.youtube.com/watch?v=glZfVFxTR6k

Verkligen! Shit vad de är coola. Blev bra sugen på att köra Warrior i Expansionen.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Motorn är otroligt daterad, folk som klagar på Fallout 4 motorn skulle ju svimma om dom drog igång WoW en sväng...
Fortfarande kul med raiding dock efter 11 år, imponerande!

Motorn har alltid blivit uppdaterad vid varje expansion.
Förmodligen den bästa motorn för MMO spel som finns.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gen
Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av anon_178365:

Motorn är otroligt daterad, folk som klagar på Fallout 4 motorn skulle ju svimma om dom drog igång WoW en sväng...
Fortfarande kul med raiding dock efter 11 år, imponerande!

Motorn har alltid blivit uppdaterad vid varje expansion.
Förmodligen den bästa motorn för MMO spel som finns.

Du menar precis som Bethesda har gjort dom senaste 5 spelen dom har släppt?

Har dessutom svårt att se hur en motor som har långt över 10 år på nacken och varken har vettigt stöd för Quadcore eller SLI/CF kan vara "den bästa" motorn för MMO's. Jag är dåligt insatt dock när jag inte spelar andra MMO's men jag skulle bli förvånad om det inte fanns en bättre motor på marknaden.

WoW behåller inte sin spelarbas pga grafikmotorn den saken är nog väldigt säker, deras grafiska stil fungerar dock fortfarande i den där motorn, ett annat spel med mer realistisk grafisk stil hade troligtvis sett fruktansvärt hemskt ut i samma motor.

Fick den inte multi-core stöd någon expansion? Tyckte nämligen att jag fick bättre FPS i städer av att byta från i5 till i7.

Gen
Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av Gen:

Fick den inte multi-core stöd någon expansion? Tyckte nämligen att jag fick bättre FPS i städer av att byta från i5 till i7.

Wow har stöd för 3 kärnor fullt ut verkar det som, fler än det gör ingen skillnad alls i princip enligt tester.

Skulle säga att anledningen till din FPS ökning troligtvis har att göra med att din nya processor (i7) bara var allmänt bättre än din i5:a om din i7:a är en senare generation än i5:an vilket jag antar att den är.

Okej, det kanske stämmer.

Generationsmässigt är det ju ett större hopp (3570K -> 6700K) men många säger att CPU typen inte spelar någon roll (dock hastigheten). Jag vet inte om jag tror på det.

Medlem

Draw distance ger mkt liten skillnad för många spelare. Många av dom som spelar spelar för att klara dungeons dår är det som en av föregående sade....
man tittar ju bara på golvete efter ringar.... Det är så nära sanningen man kan komma. jag har kommit tillbaks många gånger. 20% PvP/80% PvE. Att klara av dungeronsen. View distance har aldrig varit en issue. Vill man ha hög view distance har man ställt den distance man vill ha.
En uggraderad gfx motor hade varit nyheter. Det sagt så funkar den befintliga för mig personlighen. men utveckling hade inte varit så jädrans dumt... inte en för Wow.

Gen
Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av Gen:

Okej, det kanske stämmer.

Generationsmässigt är det ju ett större hopp (3570K -> 6700K) men många säger att CPU typen inte spelar någon roll (dock hastigheten). Jag vet inte om jag tror på det.

Din nya processor har högre IPC än den förra, så den "gör mer" per mhz än vad din i5a gjorde.
Lite extremt fall, men om man jämför en processor som är 10 år gammal och en i7:a som släpps idag, om båda har 3ghz så är den nya i7:an extremt mycket snabbare på precis allting, även fast båda har samma "hastighet".

Okej, då förstår jag. Men 3570K är väl inte 10 år gammal? Släpptes ju Q2'12 enligt: http://ark.intel.com/sv/products/65520 Eller tog du bara 10 år som ett exempel?

1
Skriv svar