Här är lanseringstrailern för Elite: Dangerous – Horizons

Robot
Här är lanseringstrailern för Elite: Dangerous – Horizons
Medlem
Här är lanseringstrailern för Elite: Dangerous – Horizons

Ser kanon ut - men lite saftigt pris för något som åtminstone JAG tycker att borde ingå i själva spelet från början.

Tänkte vänta att börja med Elite tills en retail VR har släppts, så kanske priset har gått ner tills dess.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har inte riktigt lust att spendera så mycket pengar på en expansion som ger oss mer spelyta utan något direkt innehåll. Om det är något Elite: Dangerous behöver är det innehåll i form av aktiviteter, valmöjligheter, och en känsla av samhörighet.

Just nu ser jag tyvärr inget syfte med Horizons, men det kanske kommer i framtiden i samband med att spelet uppdateras med nya tillägg och funktioner.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag har inte riktigt lust att spendera så mycket pengar på en expansion som ger oss mer spelyta utan något direkt innehåll. Om det är något Elite: Dangerous behöver är det innehåll i form av aktiviteter, valmöjligheter, och en känsla av samhörighet.

Just nu ser jag tyvärr inget syfte med Horizons, men det kanske kommer i framtiden i samband med att spelet uppdateras med nya tillägg och funktioner.

Finns en hel del aktiviteter och samfund organiserade av spelare men samhörighet kräver att man söker sig till andra. Valmöjligheter är det knappast någon brist på och den här expansionen öppnar för ännu fler sådana.

Jag förbokade Horizons och fick £10 rabatt, efter att ha testat lite kan jag säga att rent visuellt är det över förväntningarna, det ser bättre ut än i videoklippen jag hade sett från beta.

Det kan verka lite torftigt att man bara kan landa på planeter utan atmosfär men man måste ha i åtanke att detta är plattformen som kommer att ge oss möjlighet att lämna fordonen och knalla runt i procedurellt genererade ekosystem eller flyga genom molnen i gasjättar med en besättning bestående av sina vänner.

Medlem

ED och EDH är väldigt mycket sandbox, och en del gillar inte det. Det finns ingen handhållning eller styrning. Tycker det fyller sin funktion väl och är faktiskt väldigt likt originalet på många sätt. I dagens värld kanske det är svårare att bli accepterat. Man förväntar sig de saker som finns i många andra spel.

Tycker det är skönt att det finns lite variation. Det kommer andra spel som är mer storybaserade och handhållna.

Köpte EDH och även ett par saker på deras store för att stötta utvecklingen. Det är ändå inte i närheten av så mycket som många redan spenderat på ett annat kommande spel innan det ens är släppt.

Medlem

Är sugen att köpa, har ju orginalet, men vill veta att det tillhandahåller något av värde att göra på planeterna.
I Frontier: Elite 2 så kunde man landa och ägna sig åt gruvdrift på planeterna, är det något som man kan (eller kommer kunna) i Horizons?

Medlem

På tok för dyrt för något som borde ingått i ursprungsspelet. Likväl har ursprungsspelet fortfarande (!) för lite att göra. Trade:a blir trist efter några timmar, mining likaså. Utöver det finns det bara panga ner fiendeskepp om de så är spelare eller dum AI.
Nä, mer pengar av mig får de då inte om de inte har någon rejäl rea alternativt släpper bra patchar. Väntar mycket hellre på Star Citizen som kommer krossa allt.

Det skulle väl vara om jag köper en VR-hjälm och inte har några andra bra VR spel att spela som jag kan tänka mig köpa det här, på en ~40-50% rea.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

På tok för dyrt för något som borde ingått i ursprungsspelet. Likväl har ursprungsspelet fortfarande (!) för lite att göra. Trade:a blir trist efter några timmar, mining likaså. Utöver det finns det bara panga ner fiendeskepp om de så är spelare eller dum AI.

Tja, om man ignorerar hela MMO-biten så stämmer ju det du säger.

Inaktiv

Vänta på nästa steamrea isf. Det finns ju väldigt många nya uppdragstyper som har med planet landings att göra.

Själv kommer jag ju att spela elite i rätt många år till så då får det kosta 350kr om det vill

Medlem

Tycker inte att 350kr för ett års prenumeration är så farligt. Betydligt billigare än de flesta andra MMOn där ute.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Tamazin:

På tok för dyrt för något som borde ingått i ursprungsspelet. Likväl har ursprungsspelet fortfarande (!) för lite att göra. Trade:a blir trist efter några timmar, mining likaså. Utöver det finns det bara panga ner fiendeskepp om de så är spelare eller dum AI.

Tja, om man ignorerar hela MMO-biten så stämmer ju det du säger.

Vilken MMO bit? Det är ju det man gör? Trade, mining, skjuta kass AI.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Tamazin:

På tok för dyrt för något som borde ingått i ursprungsspelet. Likväl har ursprungsspelet fortfarande (!) för lite att göra. Trade:a blir trist efter några timmar, mining likaså. Utöver det finns det bara panga ner fiendeskepp om de så är spelare eller dum AI.

Tja, om man ignorerar hela MMO-biten så stämmer ju det du säger.

Vilken MMO bit? Det är ju det man gör? Trade, mining, skjuta kass AI.

Hela Powerplay-grejen. Sjukt komplicerat och kräver samarbete mellan massor av personer för att ta kontroll över ett system.

Medlem

Ja, blir ju lite som EVE Online. Om man bara "kör uppdrag" blir det inte särskilt spännande. Spelet blir vad man gör det till.
Köpte ED på Steamrea och det känns väl sådär att betala "fullt" pris en gång till när jag inte haft tid att spela det än. Kan förstå deras vinkel på det hela, gissar att butiken i övrigt inte har gått lika bra som andra "f2p"-liknande "MMO", speciellt med tanke på att många säkert föredrar att köra det i "solo"-läge.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Tamazin:

På tok för dyrt för något som borde ingått i ursprungsspelet. Likväl har ursprungsspelet fortfarande (!) för lite att göra. Trade:a blir trist efter några timmar, mining likaså. Utöver det finns det bara panga ner fiendeskepp om de så är spelare eller dum AI.

Tja, om man ignorerar hela MMO-biten så stämmer ju det du säger.

Oh? För jag gör så mycket med andra spelare när jag trade:ar eller mine:ar? Och deras grouping/instance system är så buggfritt att den biten där "mmo" väl (kan) nyttjas, vid PvP, så fungerar det oftast väldigt dåligt och buggigt?

Medlem
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Tamazin:

På tok för dyrt för något som borde ingått i ursprungsspelet. Likväl har ursprungsspelet fortfarande (!) för lite att göra. Trade:a blir trist efter några timmar, mining likaså. Utöver det finns det bara panga ner fiendeskepp om de så är spelare eller dum AI.

Tja, om man ignorerar hela MMO-biten så stämmer ju det du säger.

Oh? För jag gör så mycket med andra spelare när jag trade:ar eller mine:ar? Och deras grouping/instance system är så buggfritt att den biten där "mmo" väl (kan) nyttjas, vid PvP, så fungerar det oftast väldigt dåligt och buggigt?

Jag tänkte snarare på Powerplay, där stora grupper av spelare kämpar för att ta över system åt sin ledare.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Tamazin:

På tok för dyrt för något som borde ingått i ursprungsspelet. Likväl har ursprungsspelet fortfarande (!) för lite att göra. Trade:a blir trist efter några timmar, mining likaså. Utöver det finns det bara panga ner fiendeskepp om de så är spelare eller dum AI.

Tja, om man ignorerar hela MMO-biten så stämmer ju det du säger.

Oh? För jag gör så mycket med andra spelare när jag trade:ar eller mine:ar? Och deras grouping/instance system är så buggfritt att den biten där "mmo" väl (kan) nyttjas, vid PvP, så fungerar det oftast väldigt dåligt och buggigt?

Jag tänkte snarare på Powerplay, där stora grupper av spelare kämpar för att ta över system åt sin ledare.

Fast powerplay är ju bara ett metaspel uppepå de andra spelen. Pledga dig till faction X och mine:a/quest:a för de och din faction växer. Fortfarande inte så att man kan göra mer saker, att man egentligen kan kalla det här ett MMO (Det mesta är rätt small scale och man stöter inte direkt på fler än några enstaka spelare åt gången), men framförallt det jag skrev i början om att den här expansionen borde ingått i början (likväl att den här expansionen är samma spel igen, bara att man är på mark istället för i rymden). No thanks.

Medlem
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Tamazin:

På tok för dyrt för något som borde ingått i ursprungsspelet. Likväl har ursprungsspelet fortfarande (!) för lite att göra. Trade:a blir trist efter några timmar, mining likaså. Utöver det finns det bara panga ner fiendeskepp om de så är spelare eller dum AI.

Tja, om man ignorerar hela MMO-biten så stämmer ju det du säger.

Oh? För jag gör så mycket med andra spelare när jag trade:ar eller mine:ar? Och deras grouping/instance system är så buggfritt att den biten där "mmo" väl (kan) nyttjas, vid PvP, så fungerar det oftast väldigt dåligt och buggigt?

Jag tänkte snarare på Powerplay, där stora grupper av spelare kämpar för att ta över system åt sin ledare.

Fast powerplay är ju bara ett metaspel uppepå de andra spelen. Pledga dig till faction X och mine:a/quest:a för de och din faction växer. Fortfarande inte så att man kan göra mer saker, att man egentligen kan kalla det här ett MMO (Det mesta är rätt small scale och man stöter inte direkt på fler än några enstaka spelare åt gången), men framförallt det jag skrev i början om att den här expansionen borde ingått i början (likväl att den här expansionen är samma spel igen, bara att man är på mark istället för i rymden). No thanks.

Det beror på hur mycket man engagerar sig i det. Jag spelar väldigt mycket ED, bara förra veckan stängde jag och min klan ned en av powerplay faktionernas huvudsystem nästan helt. Piratfaktionens huvudsystem har nu ingen svart marknad och man kan inte reparera eller tanka sitt skepp där. Det var typ 40 spelare från vårt håll och säkert lika många från deras håll. Här är meddelandet vi såg på spelets launcher dagen efter: https://community.elitedangerous.com/galnet/uid/566edfb19657b...

Påminner en del om Planetside 2, fast långsammare.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar