Playstation 4 jailbreakad – piratkopierade spel kan bli verklighet

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Då är ju frågan om någon ännu sitter på 1.76, från september 2014? Det lär väl aldrig att gå att nedgradera från den nyaste versionen till 1.76? Äger dock inte själv ett PS4 men höll på mycket med jailbreaking till PS3

Är som med firmware-spoofing-hacked för Wii U, dom gick ut och sa "uppgradera inte från xxx versionen!" (som släpptes typ 1,5 år sedan).
Dom flesta har normalt sett redan uppdaterat förbi dom versionerna det gäller så lite smått meningslöst att varna för att inte uppdatera från gamla versioner som är över ett år gamla..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av whoo:

Tycker det hela är lite överspelat.
Back-in-teh-days när man körde XBMC på sin xbox1, då var det nice. Fanns inte så mkt alternativ.

Idag har ju alla stora plattformar nån form av appstore där det mesta finns.

Om man nu har behov som ligger mot den lite mer gråa zonen, då finns det ju en uppsjö av allt från raspberrys till compute sticks och htpc's, allt såpass billigt att $$$ inte är ett problem.

Så: Vad är det egentligen som ett jailbreak på ps4:an skulle tillföra, annat än att det kan vara lite nice att slippa ha en extra enhet i tvbänken?

Jag tror nog att dom flesta som dreglar är sånna som är för snåla för att betala för sin mjukvara

Jag skrev lite om det i ett av mina tidigare inlägg. För mig handlar allt om homebrew, inte minst för att det tillåter att göra massa balla grejer men också för att jag tycker att det är väldigt kul att utföra själva moddningen av konsolen, det känns väldigt exklusivt (som om att man får tillgång till något som dom flesta inte ens känner till). Sen tycker jag framförallt att det känns bra att låsa upp den fulla potentialen i maskinen, även om det inte skulle leda till någon praktisk användning. Det är bara känslan av att ha kontroll över maskinen som känns bra. It's my hardware! I bought it, and thereforre I'm the one in control!
Just piratkopieringen är inte så lockande för mig då jag tycker att hela spelmarknaden har tappat sin charm de senaste åren. Finns inte många nya spel som lockar mig längre och de få som gör det köper jag gärna för att supporta. Brukar inte bry mig så mycket om spel som jag är halvintresserad av, utan de som lockar rejält köper jag och resten struntar jag bara i.

Medlem
Skrivet av whoo:

Tycker det hela är lite överspelat.
Back-in-teh-days när man körde XBMC på sin xbox1, då var det nice. Fanns inte så mkt alternativ.

Idag har ju alla stora plattformar nån form av appstore där det mesta finns.

Om man nu har behov som ligger mot den lite mer gråa zonen, då finns det ju en uppsjö av allt från raspberrys till compute sticks och htpc's, allt såpass billigt att $$$ inte är ett problem.

Så: Vad är det egentligen som ett jailbreak på ps4:an skulle tillföra, annat än att det kan vara lite nice att slippa ha en extra enhet i tvbänken?

Jag tror nog att dom flesta som dreglar är sånna som är för snåla för att betala för sin mjukvara

Jag håller med, ganska iskallt i dag när man har X antal enheter redan som kan göra det som man var ute efter med tidigare generationers jailbreakade konsoler. Men det blir väl antagligen ett slags alibiargument hos de intresserade för att överskugga att man egentligen vill komma åt gratis spel.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

12
Skriv svar