Sjukt imponerande Star Citizen-videos visar färd från hangar till rymd – utan laddningar!

Robot
Sjukt imponerande Star Citizen-videos visar färd från hangar till rymd – utan laddningar!

Processuel generering av planeter och mycket annat när Star Citizen överraskar igen.


Medlem
Sjukt imponerande Star Citizen-videos visar färd från hangar till rymd – utan laddningar!

Jag kände en störning i pc:n. Som om miljontals hårdvara plötsligt skrek ut i skräck och plötsligt tystnade.

Jag är rädd att något hemskt har hänt.

Medlem

Fortsättning från presentationen där de visar en förinspelad video samt själv landar på planeten:

https://youtu.be/69ck049Bg_I?t=133

Frilansare
Skrivet av Joppiz:

Fortsättning från presentationen där de visar en förinspelad video samt själv landar på planeten:

https://youtu.be/69ck049Bg_I?t=133

Tack för tipset! Har uppdaterat nyheten.

Medlem

Outerra imponerar mer men detta blir åtminstone ett spel snart.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Var är Derek Smart nu?

Medlem
Skrivet av TexMurphy:

Var är Derek Smart nu?

Han gnäller fortfarade på twitter menas han försöker promota sitt eget skitspel, trolls gonna be trolls

Medlem

Jaha, samma teknik som Frontier: Elite II använde 1993 alltså. Wow. Vilken fantastisk nyhet. Och det kostade bara 100 miljoner dollar.

Medlem

Jag fattar fortfarande inte vad detta är för spel. Är det ett p2w?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag fattar fortfarande inte vad detta är för spel. Är det ett p2w?

Men använd Google människa.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Cockpiten såg ju verkligen B ut, men det e klart dem har ju inte hållt på så länge så det blir väl snyggare..


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag fattar fortfarande inte vad detta är för spel. Är det ett p2w?

Star Citizen är ett p2p (Pay to Play). Det är ett MMO som du måste köpa för att kunna spela. Däremot behöver du troligtvis inte betala någon månads-prenumeration som WoW eller FFXIV.

Viktigt är att nämna dock är att i nuläget så är Star Citizen och Squadron 42 en och samma produkt. Men då båda spelen har växt sig så pass stora så har Cloud Imperium Games bestämt sig för att separera dem till två skilda produkter någon gång under 2016. Squadron 42 är ett Single Player-spel i Star Citizen-universumet. Så förhandsboka nu om du vill ha båda...

En av de viktigaste anledningarna bakom Star Citizens framgång är att de inte har stoppat donationerna efter Kickstart:ern. Du som donerade en viss summa pengar till spelet fick ett skepp i spelet som "tack för hjälpen". Ju mer du donerade, desto bättre skepp fick du. Detta är bakgrunden till den butik som nu finns på spelets hemsida där du kan köpa skepp.

Skeppen som folk har köpt kommer att finnas kvar i efter spelet har lämnat beta-stadiet och står ute på hyllorna. Butiken som den ser ut nu kommer dock att försvinna. Du kommer inte att kunna köpa några fördelar över huvud taget när spelet är färdigt. Däremot kommer du att kunna köpa kosmetiska föremål.

Skeppen man får via att har donerat till spelet kommer med en "livstidsförsäkring". Detta betyder att försäkringsbolaget kommer att betala för ett nytt skeppsskrov i händelse att ditt gamla skulle försvinna av någon anledning. Nyckelordet här är "skeppsskrov". De kommer med andra ord inte att betala för lasten och utrustningen ombord. Cloud Imperium har inte nämnt hur lång tid det tar innan du får ditt ersättnings-skepp. Bara att det kommer att ta längre tid ju fler gånger det gamla försvinner.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Christoffre:

Skeppen man får via att har donerat till spelet kommer med en "livstidsförsäkring". Detta betyder att försäkringsbolaget kommer att betala för ett nytt skeppsskrov i händelse att ditt gamla skulle försvinna av någon anledning. Nyckelordet här är "skeppsskrov". De kommer med andra ord inte att betala för lasten och utrustningen ombord. Cloud Imperium har inte nämnt hur lång tid det tar innan du får ditt ersättnings-skepp. Bara att det kommer att ta längre tid ju fler gånger det gamla försvinner.

Det är inte alla paket som har LTI.

Medlem
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Christoffre:

Skeppen man får via att har donerat till spelet kommer med en "livstidsförsäkring". Detta betyder att försäkringsbolaget kommer att betala för ett nytt skeppsskrov i händelse att ditt gamla skulle försvinna av någon anledning. Nyckelordet här är "skeppsskrov". De kommer med andra ord inte att betala för lasten och utrustningen ombord. Cloud Imperium har inte nämnt hur lång tid det tar innan du får ditt ersättnings-skepp. Bara att det kommer att ta längre tid ju fler gånger det gamla försvinner.

Det är inte alla paket som har LTI.

Det bör tilläggas att alla dessa skepp man får när man donerar, går att få tag i genom att spela spelet när det släpps, det är inte så att man donerar och sen äger ett unikt guds-skepp, utan andra som inte donerat en krona kommer att ha tillgång till dem också.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Cockpiten såg ju verkligen B ut, men det e klart dem har ju inte hållt på så länge så det blir väl snyggare..

Dock lite det som är meningen med just det skeppet, ska vara lite "Sovjet" stuk på det hela.

Testpilot

Märks att spelet nu börjar komma till skott och att det är storbudget.

Nyheterna bara haglar numera om spelet

Medlem
Skrivet av Christoffre:
Skrivet av Hymer:

Jag fattar fortfarande inte vad detta är för spel. Är det ett p2w?

Star Citizen är ett p2p (Pay to Play). Det är ett MMO som du måste köpa för att kunna spela. Däremot behöver du troligtvis inte betala någon månads-prenumeration som WoW eller FFXIV.

Viktigt är att nämna dock är att i nuläget så är Star Citizen och Squadron 42 en och samma produkt. Men då båda spelen har växt sig så pass stora så har Cloud Imperium Games bestämt sig för att separera dem till två skilda produkter någon gång under 2016. Squadron 42 är ett Single Player-spel i Star Citizen-universumet. Så förhandsboka nu om du vill ha båda...

En av de viktigaste anledningarna bakom Star Citizens framgång är att de inte har stoppat donationerna efter Kickstart:ern. Du som donerade en viss summa pengar till spelet fick ett skepp i spelet som "tack för hjälpen". Ju mer du donerade, desto bättre skepp fick du. Detta är bakgrunden till den butik som nu finns på spelets hemsida där du kan köpa skepp.

Skeppen som folk har köpt kommer att finnas kvar i efter spelet har lämnat beta-stadiet och står ute på hyllorna. Butiken som den ser ut nu kommer dock att försvinna. Du kommer inte att kunna köpa några fördelar över huvud taget när spelet är färdigt. Däremot kommer du att kunna köpa kosmetiska föremål.

Skeppen man får via att har donerat till spelet kommer med en "livstidsförsäkring". Detta betyder att försäkringsbolaget kommer att betala för ett nytt skeppsskrov i händelse att ditt gamla skulle försvinna av någon anledning. Nyckelordet här är "skeppsskrov". De kommer med andra ord inte att betala för lasten och utrustningen ombord. Cloud Imperium har inte nämnt hur lång tid det tar innan du får ditt ersättnings-skepp. Bara att det kommer att ta längre tid ju fler gånger det gamla försvinner.

Bra svar tack


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

hinner fylla 80 innan alla moduler är klara.

Medlem

Jag förstår inte riktigt hypen kring det. Allt som jag har sett visar bara hur stort och hur "realistiskt" allt är men jag fattar fortfarande inte vad spelet kommer gå ut på? Är det en Rymd-simulator?

Medlem

Det börjar arta sig.

Jag blev dock väldigt besviken när jag upptäckte att 2.0 inte fungerar något vidare med eyefinity eller trackIR.
Förr eller senare, förhoppningsvis det förstnämnda.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av humancentipede:

hinner fylla 80 innan alla moduler är klara.

Kul att forumet drar till sig folk i alla åldrar

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det börjar arta sig.

Jag blev dock väldigt besviken när jag upptäckte att 2.0 inte fungerar något vidare med eyefinity eller trackIR.
Förr eller senare, förhoppningsvis det förstnämnda.

Både trackIR och VR kommer att komma men ligger just nu längre ner i backlogen pga att det finns saker som är viktigare att få ut som alla spelare har nytta av.

Testpilot
Skrivet av GizZm086:

Jag förstår inte riktigt hypen kring det. Allt som jag har sett visar bara hur stort och hur "realistiskt" allt är men jag fattar fortfarande inte vad spelet kommer gå ut på? Är det en Rymd-simulator?

Som sagts innan det finns 2 delar. Dels en singleplay kampanj som heter Squadron 42 och sen ett MMO.

Det innehåller samma saker egentligen och det som folk är upphetsade över är att det är sömlöst att du som en spelarkaraktär kan gå runt , hoppa in i ett skepp , hoppa ur skeppet i drift el landa på planeter (som man ser här)

MMO delen kommer o vara fritt vad man vill göra och innehålla bitar för många varianter av spelande från ren pang pang i first person / rymdskepp, utforskande , mining , leka doktor , pirat osv till rymdlastbilschaffis deluxe.

eld
Medlem
Skrivet av neocon:

Så här skrev Derek Smart i en artikel där han spydde över Star Citizen:

"The Holy Grail of immersion for me has always been for the player to be able to exist in first person mode throughout the entire game world. You’d be able to walk around inside your ship. You’d be able to dock that ship with a station, exit, walk around inside that station. You’d be able to fly your ship directly into a planet, land, exit that ship, enter a building, do stuff etc.
Now imagine a game, in a universe of that size, with populated space and planetary areas, complete with internal areas for stations, buildings, ships etc. And with high visual fidelity, great runtime performance… and multiplayer. Then ask yourself this: “How the heck are we going to build that, let alone get it to actually run?”
You can’t. And you’re not."

http://www.reaxxion.com/10195/why-star-citizen-is-likely-goin...

Smart är arg för att han själv har försökt skapa den upplevelsen med väldigt okända resultat, rätt labil snubbe

Derek och hans Smartians finns överallt, tex så kryllar den här sidan av Smartians som bara måste skriva strunt om varje nyhet om Star Citizen

Medlem
Skrivet av Den Nakna Sanningen:

Derek och hans Smartians finns överallt, tex så kryllar den här sidan av Smartians som bara måste skriva strunt om varje nyhet om Star Citizen

Jag undrar om du blandar ihop strunt med kritik.
Kritiken SC och CR fått är i många fall mycket rättfärdigad.

Lika mycket som det finns folk som bara måste kritisera SC för sin framgång så finns det gott om folk som bara måste försvara det oavsett vad det gäller,
Båda bidrar inte till något bra för spelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av LVX156:

Jaha, samma teknik som Frontier: Elite II använde 1993 alltså. Wow. Vilken fantastisk nyhet. Och det kostade bara 100 miljoner dollar.

Chris Roberts och David Braben är goda vänner och utbyter naturligtvis idéer, de två backar även varandras spelprojekt. Med tanke på att Roberts mål är att producera det bästa rymdspelet genom tiderna så är det helt naturligt att han tar till mästaren Brabens tekniker.

Skrivet av Soulless:
Skrivet av Den Nakna Sanningen:

Derek och hans Smartians finns överallt, tex så kryllar den här sidan av Smartians som bara måste skriva strunt om varje nyhet om Star Citizen

Jag undrar om du blandar ihop strunt med kritik.
Kritiken SC och CR fått är i många fall mycket rättfärdigad.

Lika mycket som det finns folk som bara måste kritisera SC för sin framgång så finns det gott om folk som bara måste försvara det oavsett vad det gäller,
Båda bidrar inte till något bra för spelet.

Nej jag blandar inte ihop kritiken med struntet,
Konstruktiv kritik är bra, men strunt är strunt

Medlem
Skrivet av GizZm086:

Jag förstår inte riktigt hypen kring det. Allt som jag har sett visar bara hur stort och hur "realistiskt" allt är men jag fattar fortfarande inte vad spelet kommer gå ut på? Är det en Rymd-simulator?

Ska man lägga in det i ett fack så blir det nog action-rpg med inlägg av fps och simulator i rymdmiljö och till viss del på land.

Vill inte kalla det för en ren rymd-simulator för det antyder att spelet skulle simulera verkligheten så exakt som det går att göra. Inte fallet här riktigt då det rör sig om ett fantasiuniversum med påhittad teknik osv men som de försöker göra så att universumet följer fysikens lagar.

Inaktiv
Skrivet av neocon:
Skrivet av eld:

Smart är arg för att han själv har försökt skapa den upplevelsen med väldigt okända resultat, rätt labil snubbe

Här är hans egna Early Access-spel: https://www.youtube.com/watch?v=t7n29gEV18w Undertext finns.
Ja, definitivt labil.

Haha vilket skit. Killen är ett stort jävla skämt.

12
Skriv svar