ESL plockar upp Unreal Tournament som e-sport

Robot
ESL plockar upp Unreal Tournament som e-sport
Medlem
ESL plockar upp Unreal Tournament som e-sport

Nice, önskar verkligen att detta spelet blir stort (igen).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Definitivt mer intressant än CS.

Medlem

Hell yes!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

fxx va nice, fattas bara ett nytt Quake också.

Medlem

Kul, hoppas spelet blir färdigt nån gång bara.

Inaktiv

Väldigt intressant!

phi
Medlem
Medlem

Kul att ni tog med nyheten, vi upskattar det :)!

Inaktiv

Nice att jag spelar d på hög nivå redan då ^^ Kanske det blir min första ESL för mig ^ ^

Medlem
Skrivet av NodCommander:

Definitivt mer intressant än CS.

Varför ens jämföra dem? Folk.

Inte förvånade. Ska bli kul att lira ett nytt UT. :c

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av NodCommander:

Definitivt mer intressant än CS.

Varför ens jämföra dem? Folk.

Inte förvånade. Ska bli kul att lira ett nytt UT. :c

För att båda är E-sporter och jag tycker att CS är en rätt tråkigt och konstigt FPS medans Unreal Tournament är snyggt och väldigt annorlunda. Därför jämför jag.

Medlem

Av teasern att döma är ju hitboxen helt bisarr? Raket flyger tre meter över en karaktär som då exploderar i tusen bitar.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Av teasern att döma är ju hitboxen helt bisarr? Raket flyger tre meter över en karaktär som då exploderar i tusen bitar.

När då i videon? Timestamp plz

Om du tänker på ca 0:50 är det ju en granat från flak cannon som sitter ganska klockrent rakt i pallet.

"tänk snabbt!"

Inaktiv
Medlem

Riktigt lovande, älskar spelet.

Medlem

Kul att ESL plockat till sig UT4, synd bara att dom inte gjorde det ett par veckor tidigare så att grabbarna man lirade med inte hade känt sig manad till att dela på sig och slå följe med den redan i särklass starkaste klanen på den europeiska scenen, kanske rentav i världen just nu, i brist på aktivitet. Kanske tänker vi om, det får man ju hoppas på, och det vore även roligt om UT4 kunde få lite luft under vingarna snart och allra helst då inom TDM

Medlem

Har laddat hem UT4 alphan och testat lite, kört lite träningsbanor m m. Ser klart lovande ut.

Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av kebbe:

Av teasern att döma är ju hitboxen helt bisarr? Raket flyger tre meter över en karaktär som då exploderar i tusen bitar.

När då i videon? Timestamp plz

Om du tänker på ca 0:50 är det ju en granat från flak cannon som sitter ganska klockrent rakt i pallet.

"tänk snabbt!"

Raket sprängs långt framför motspelaren, trots att den annars hade missat:

Explosionen från shock rifle-projectilen stannar ett par meter framför väggen bara för att explodera lika långt från motspelaren (som dör innan AoE utlösts):

Motspelaren dödas långt innan raketen nått väggen och skadat genom AoE:

Ytterligare en konstig hitbox från Shock Rifle, där projectilen synligt passerar motspelaren i luften och denne ändå dör:

Granat exploderar långt ovan motspelaren (i luften) redan innan Bio-Rifle-skottet exploderat:

Medlem
Skrivet av NodCommander:
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av NodCommander:

Definitivt mer intressant än CS.

Varför ens jämföra dem? Folk.

Inte förvånade. Ska bli kul att lira ett nytt UT. :c

För att båda är E-sporter och jag tycker att CS är en rätt tråkigt och konstigt FPS medans Unreal Tournament är snyggt och väldigt annorlunda. Därför jämför jag.

Hur är CS konstigt i jämförelse med Unreal? logiken...

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av NodCommander:
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av NodCommander:

Definitivt mer intressant än CS.

Varför ens jämföra dem? Folk.

Inte förvånade. Ska bli kul att lira ett nytt UT. :c

För att båda är E-sporter och jag tycker att CS är en rätt tråkigt och konstigt FPS medans Unreal Tournament är snyggt och väldigt annorlunda. Därför jämför jag.

Hur är CS konstigt i jämförelse med Unreal? logiken...

För att CS som i grunden är uppdragsbaserat alltid slutar med att två spelare står och campar i varsitt hörn med AWP. Rolig åskådarhobby..

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av enboomer:
Skrivet av kebbe:

Av teasern att döma är ju hitboxen helt bisarr? Raket flyger tre meter över en karaktär som då exploderar i tusen bitar.

När då i videon? Timestamp plz

Om du tänker på ca 0:50 är det ju en granat från flak cannon som sitter ganska klockrent rakt i pallet.

"tänk snabbt!"

Raket sprängs långt framför motspelaren, trots att den annars hade missat:

http://i.imgur.com/epYzjlG.jpg

Explosionen från shock rifle-projectilen stannar ett par meter framför väggen bara för att explodera lika långt från motspelaren (som dör innan AoE utlösts):

http://imgur.com/TqacSnt.jpg

Motspelaren dödas långt innan raketen nått väggen och skadat genom AoE:

http://imgur.com/CzyXv9P.jpg

Ytterligare en konstig hitbox från Shock Rifle, där projectilen synligt passerar motspelaren i luften och denne ändå dör:

http://imgur.com/ENd8AvS.jpg

Granat exploderar långt ovan motspelaren (i luften) redan innan Bio-Rifle-skottet exploderat:

http://imgur.com/LNlg3Ia.jpg

grymt inlägg!

Tycker första raketen 0:14 träffar honom i knät.

Shock rifle 0:21 ser jag inget konstigt med alls?

Raket 2 vid 0:33 möjlig mismatch på några ms i explosionens animation och dödsanimationen, men det ser inte heller speciellt konstigt ut, ens i 0,25 speed. Här hos mig iaf

Shock rifle 2 0:41 missar litegranna om man kollar i superslowmo.

Flak 0:52 i 0,25 speed ser faktiskt lite lite konstigt ut. Du hade rätt. Tror att animationen ligger lite efter, en ping-bar hade varit bra i bild För övrigt småfräckt hur man ser kroppen brinna upp och skellettet stå kvar, terminator 2-intro-style

Medlem

Ni måste då förstå att detta spelet är fortfarande i pre-alpha, det finns väldigt många buggar kvar och animationer som måste fixas.

Vi kommer att berätta detta i framtida turneringar så att folket vet om att spelet inte är färdigt, Epic Games vill också att vi gör så här.

1
Skriv svar