Robot
Dirt Rally

Codemasters är tillbaka med en simulator bra nog att ge Richard Burns en match om vem som regerar i rallyland.


Medlem
Dirt Rally

Inte ett ord om hur stödet för flera skärmar och headtracking är (två vitala saker för den här sortens spel).

...Får väl googla då.

Medlem

Det här spelet har vunnit mitt hjärta i år tillsammans med The Witcher 3 och Metal Gear Solid V. Det var också årets överraskning då spelet dök upp från ingenstans utan någon som helst trailer eller artikel om det.

Körkänslan tillsammans med HDR-ljudet har jag aldrig upplevt tidigare i något racing/rallyspel. Adrenalinet har aldrig pumpat så mycket i ett rallyspel.

Jag håller tummarna att Codemasters skapar fler rallyspel eller till och med en öppen värld med den här typen av körkänsla. Lite som Forza Horizon/Test Drive Unlimited. Jag är redo att ge dem mina pengar genom early access eller en kickstarter för ett sådant projekt. Skulle troligen bli tidernas bästa bilspel om de tar tiden till det och gör det rätt. Mod support så man kan lägga in egna bilmodeller, egna bildelar och helt egna dekaler till bilarna m.m. Lite som i Street Tuning Evolution.

https://www.indiegogo.com/projects/street-tuning-evolution-ca...

Medlem

Det här kan jag tänka mig är riktigt bra med DK2. Någon som testat?
Måste köpa det under rean och prova.

Medlem

Vidrigt bra med ratt, riktigt körkänsla, känns som det ligger precis på gränsen mellan spel och simulator. Är riktigt imponerad. Men ah, det är lite lättviktigt just nu med kartor osv, men det kommer väl förhoppningsvis.

Medlem

Köpte detta spel för jag älskade colin mcrae rally på gamla xbox, inte funnits något liknande sedan dess. Köpte detta spel direkt och trodde såklart det fanns splitscreen, men tyvärr så gjorde inte det så var tvungen att refunda det.

Jag njuter inte något speciellt av att köra racing spel solo, men splitscreen med brorsan eller polare är drömmen, hoppas dom lägger till det snart. men vad jag läst så är det inget aktuellt.

Medlem

Det är riktigt bra, tom bättre* än gamla trotjänaren RBR. Ljudet är helt fantastiskt. Dock känns det lite för "lätt", men gillar att vägarna känns realistiskt smala och håriga.

* = IMHO, helgerån etc

Medlem

Oculus funkar m.m.....

Medlem

Så Codemasters har slutat med sina extremt irriterande menyer där det tar 25 sekunder att gå från ett alternativ till nästa pga att de ska animera hela spektaklet?

Medlem
Medlem
Skrivet av Pholiage:

Snygg handbroms

Medlem

Enda minuset är just att antalet sträckor är för få. Hade behövts minst 4 istället för de 2 som finns i dagsläget.

Medlem

Otroligt bra, rekommenderas varmt!

Medlem

Riktigt bra och kul spel med go körkänsla. (HAR EN VARNING TILL ALLA)

Jag blev RUGGIGT SUR häromdagen, (lirar utan HUD och på svåraste inställningarna btw).
Det första som hände var att jag av misstag köpte en högerstyrd bil i R4-klassen (brännde alla credits), jag kunde inte komma överens med bilen på grund av detta, (jag trodde alla bilar var vänsterstyrda i spelet).

Nu till det värsta: Jag hade kommit till championshipnivån professional, det är 3e nivån. Eftersom jag HATADE min högerstyrda bil och krockade hela tiden med vänster sida så ville jag avbryta championshipet och ta min gamla bil för att sedan testa igen.
När jag avbryter professional så kastas jag tillbaks till Clubman(!?) Wtf tänker jag, jag har precis spelat hela j**** clubman och tänker inte göra det igen. Jag trodde det var en bugg och funderar på om jag kan lösa det genom att avbryta clubman och tillslut komma tillbaks till professional, som en loop.
Gissa vad som händer.. Jag är fast på nivå 1 "open" och kan inte komma där ifrån, jag måste spela om HELA open och hela clubman för att komma till professional. Jag är paff och sur över hur fan dom tänkte där. Jag har mer eller mindre slutat spela sedan detta hände.

Angående hur jag tänkte med loopen är följande: Vill man t.ex börja spela Finland i open championship så kan man starta championshipet och sedan avbryta det, och starta det igen. tillslut får man Finland som första land. Nästa varje gång man startar nytt så slumpar den fram första rallyland. Jag ville börja i sverige så jag avbröt 3 gånger för att få börja där. ds

Medlem
Skrivet av ZaMMe:

Riktigt bra och kul spel med go körkänsla. (HAR EN VARNING TILL ALLA)

Jag blev RUGGIGT SUR häromdagen, (lirar utan HUD och på svåraste inställningarna btw).
Det första som hände var att jag av misstag köpte en högerstyrd bil i R4-klassen (brännde alla credits), jag kunde inte komma överens med bilen på grund av detta, (jag trodde alla bilar var vänsterstyrda i spelet).

Nu till det värsta: Jag hade kommit till championshipnivån professional, det är 3e nivån. Eftersom jag HATADE min högerstyrda bil och krockade hela tiden med vänster sida så ville jag avbryta championshipet och ta min gamla bil för att sedan testa igen.
När jag avbryter professional så kastas jag tillbaks till Clubman(!?) Wtf tänker jag, jag har precis spelat hela j**** clubman och tänker inte göra det igen. Jag trodde det var en bugg och funderar på om jag kan lösa det genom att avbryta clubman och tillslut komma tillbaks till professional, som en loop.
Gissa vad som händer.. Jag är fast på nivå 1 "open" och kan inte komma där ifrån, jag måste spela om HELA open och hela clubman för att komma till professional. Jag är paff och sur över hur fan dom tänkte där. Jag har mer eller mindre slutat spela sedan detta hände.

Angående hur jag tänkte med loopen är följande: Vill man t.ex börja spela Finland i open championship så kan man starta championshipet och sedan avbryta det, och starta det igen. tillslut får man Finland som första land. Nästa varje gång man startar nytt så slumpar den fram första rallyland. Jag ville börja i sverige så jag avbröt 3 gånger för att få börja där. ds

Förstår frustrationen och har själv råkat ut för samma sak, men det är ju ändå så det ska vara. Tanken är ju att det är som divisioner i vilken sport som helt. Hamnar du i toppen av ligan efter en säsong blir du befordrad till nästa, medan om du kommer i botten (vilket du ju gör om du bryter en säsong) blir du nedgraderad till den lägre "divisionen". Dock kan jag hålla med om att de borde ha varit tydligare med det från början i spelet.

Medlem

Jävligt synd att inte många fler spel har rattstöd, då hade jag börjat fundera på att skaffa en

Medlem

Hur ser det ut med splitscreen? Jag skulle gärna vilja ha ett DiRT-spel med splitscreen. Är inte särskilt sugen på att köra solo.


signatur

Have a good time!

jkw
Medlem

Får väl köpa det på Steamrea om några år eftersom det inte släpps till konsol (PlayStation 4)...

Medlem
Skrivet av jkw:

Får väl köpa det på Steamrea om några år eftersom det inte släpps till konsol (PlayStation 4)...

Det släpps till PS4 tidigt nästa år.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Brain:

Hur ser det ut med splitscreen? Jag skulle gärna vilja ha ett DiRT-spel med splitscreen. Är inte särskilt sugen på att köra solo.

Tyvärr. Dagens tyngre titlar saknar generellt sett split-screen på grund av att dom pressar hårdvara till dess yttersta. Det suger lite.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Förbannat bra recension. Vill ha spelet NU typ. Fan ta dig, Tomas. <3

Medlem

Extremt bra spel! Enda nackdelen är att man(jag) inte riktigt orkar spela spelet i mer än ett par-tre timmar. Spelet kräver total fokus och så fort man börjar tappa det går det åt skogen(höhö).

Medlem
Skrivet av Andersson:

Det här kan jag tänka mig är riktigt bra med DK2. Någon som testat?
Måste köpa det under rean och prova.

Har kört det med DK2 och det är tyvärr för dåligt i dagsläget. Upplösningen, och FPS:en - iaf på mitt GTX 970, gjorde att man inte njöt av det. Rekommenderar det dock på en schysst projektor!

Medlem
Redaktör
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Brain:

Hur ser det ut med splitscreen? Jag skulle gärna vilja ha ett DiRT-spel med splitscreen. Är inte särskilt sugen på att köra solo.

Tyvärr. Dagens tyngre titlar saknar generellt sett split-screen på grund av att dom pressar hårdvara till dess yttersta. Det suger lite.

Mja, det förekommer ju här och där. Grid Autosport och Forza 6, t.ex. Jag brukar gnälla när det saknas, och det hade inte suttit fel med nån sorts lokal multiplayer också i Dirt Rally (kortare rally mot polar på tid och split screen-rallycross). Men, det hade tillfört väldigt lite till själva huvudspelet, som ju handlar om sologrenen rally.

Skrivet av Edd1e:

Förbannat bra recension. Vill ha spelet NU typ. Fan ta dig, Tomas. &lt;3

Förlåt. Och tack!

Skrivet av b0ne:
Skrivet av jkw:

Får väl köpa det på Steamrea om några år eftersom det inte släpps till konsol (PlayStation 4)...

Det släpps till PS4 tidigt nästa år.

5 april till PS4 och Xbox One.


signatur
Medlem

"En onödig låsning som visar storheten i Project Cars filosofi att ha allt tillgängligt från start."
Tack så mycket för det, "Project Cars"!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Inte ett ord om hur stödet för flera skärmar och headtracking är (två vitala saker för den här sortens spel).

...Får väl googla då.

Kör tre skärmar på AMD Eyefinity och det funkar utmärkt!
Även TrackIR funkade bra när jag testade, men jag blev yr av det, så jag kör generellt inte med det.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jävligt synd att inte många fler spel har rattstöd, då hade jag börjat fundera på att skaffa en

Alla spel man vill köra med ratt har ju rattstöd. Ser inte problemet.

Medlem

Helt omöjligt att köra med 360 kontroll! Dirt 3 var 1000 ggr bättre!

1
Skriv svar