Vad gör jag för fel i filarkivet(firefox)?

Medlem
Vad gör jag för fel i filarkivet(firefox)?

Fått lite fart i firefox på burken, men får inte filarkviet å spela med mig.

I IE väljer man spara mål som och den får fram filen och man kan plocka hem den.

I FF öppnas den direkt(t.ex. wmv) och om jag väljer spara mål som får jag bara download.php att spara.

Hilfe, bitte?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Verktyg->Inställningar->Innehåll->Filtyper/redigera

Där väljer du hur FF ska hantera olika slags filtyper, hoppas du fattar


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Gå till Tools->Options. Klicka på "Content" fliken, och sedan på knappen "Manage" där det står "File Types".
Leta sedan rätt på *.wmw, och säg åt den att spara till disken istället.

Edit:
Attans, KlosterKatten kom före.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Du använder FF


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Tack för hjälpen, men det löser bara havla problemet.
Jag vill ju kunna välja spara mål som eller öppna direkt. Är ju det som är smidigt med att ie klarar spara mål som...

Men detta får duga tills vidare. Mange Tack!

Edit: hmm, den verkar spara den rätta filen, fast filnamn och ändelse kommer inte med, istället blir det download.php om jag väljer spara mål som. Döper man om filen så är det rätt fil man fått ner dock...

Kanske bara jag med detta problem iof.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Edit: hmm, den verkar spara den rätta filen, fast filnamn och ändelse kommer inte med, istället blir det download.php om jag väljer spara mål som. Döper man om filen så är det rätt fil man fått ner dock...

Kanske bara jag med detta problem iof.

du är inte ensam, så är det för mig också men jag har inte orkat ta tag i det eftersom jag i regel inte använder filarkivet.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

nj
Medlem
Skrivet av Rincewind:

Edit: hmm, den verkar spara den rätta filen, fast filnamn och ändelse kommer inte med, istället blir det download.php om jag väljer spara mål som. Döper man om filen så är det rätt fil man fått ner dock...

Kanske bara jag med detta problem iof.

Har samma problem med Firefox, skulle gissa på att det har att göra med hur FF hanterar filer som hänvisar vidare till en annan fil (vilket download.php gör), vilket inte sköts helt korrekt när man tar spara som.

1
Skriv svar