En handelsresandes död

Flakmonkey
En handelsresandes död

Har precis kommit hem från en kväll på Stockholms stadsteater och skulle bara vilja rekommendera alla som kan att se pjäsen jag såg där: En handelsresandes död. Det är ju inte någon ny pjäs utan en riktig klassiker av Arthur Miller som hade urpremiär redan 1949 och handlar om den amerikanska drömmen och eller kanske snarare myten och sättet det kan påverka en familj. Hur en hel familj (familjen Lomans i det här fallet) kan lura både sig själva och varandra i ett försök att hålla uppe en välpolerad och fungerande fasad. Fortfarande högst aktuellt trots att den alltså är över 60 år gammal.

Bra regi och bra skådespelarinsatser över hela brädet med Jakob Eklund, Adam Lundgren, Anna Takanen i framträdande roller. Enda negativa var väl att den kan kännas som aningen lång, iaf tyckte sambon det, med 3h och 30 minuter inklusive en paus halvvägs igenom.

Så har du möjligheten tycker jag verkligen att du ska se den. Tyvärr går den bara i Stockholm fram tills 14 februari så det är inte alltför många föreställningar kvar. Har du inte möjlighet att se just denna pjäs kan jag annars rekommendera att gå på teater överhuvudtaget. Känns som att det är mycket av en bortglömd konstform för oss som vuxit upp med VHS, DVD, Bluray, streaming, etc. Det är verkligen en upplevelse som ger en extra krydda jämfört med en film och det är något jag tycker fler borde ta del av.

Stadsteatern

#blogg

Inaktiv
En handelsresandes död

Hej om du vill ha en kärleksäventyr och många fler besök på denna webbplats här www.nordic-date.com

1
Skriv svar