Användar Recensioner

Youtube-proffs
Användar Recensioner

Satt i bilen och var påväg till affären för att köpa ett spel, jag har haft beslutsångest över vilket spel jag skulle ta.
Samtidig vart jag frustrerad över att dom recensionerna jag läser på FZ.se inte alltid stämmer överens med vad jag tycker så jag litar 50% på dessa.

Däremot så är jag intresserad över vad andra tycker om spelen, därför föreslår jag att (FZcrew?) kan göra en speciell forumtråd där man helt enkelt skriver titeln till ett spel och konsollen\pc och skriver sin egna lilla recension.
Sedan när man ska köpa ett spel så går man bara in på forumtråden och letar fram rätt titel och ser vad alla andra har skrivit om spelet, då anser jag att man får en större inblick över hur spelet är.

Vad anser ni om detta? Bara jag som är koko?

Ha det, Bugatti-Polish


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Synpunkter och förslag hade nog varit bättre att lägga en sådan här tråd i.

OnT: Jo, det hade väll funkat, men jag tycker Fz's recensioner funkar prima.

Medlem

Det finns ju möjlighet att diskutera en recension redan. Räcker inte det? Där brukar folk skriva om de håller med eller har en annan uppfattning än recensenten.

Medlem

sen kan man kolla vad vi(användarna) har satt för betyg på respektive spel i databasen. det ger ju lite iaf


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Tråd flyttad.

Vila i frid

Som Karmalicious säger så har vi alltid en kommentatortråd för varje recension. Ni som användare har rätt att skriva in (nästan) alla era åsikter om spelet i fråga, egna betyg och dyligt.

Samt också läsarbetyg i recensionen och läsarbetyg i speldatabasen.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

nj
Medlem
Skrivet av the_maxx:

Som Karmalicious säger så har vi alltid en kommentatortråd för varje recension. Ni som användare har rätt att skriva in (nästan) alla era åsikter om spelet i fråga, egna betyg och dyligt.

Samt också läsarbetyg i recensionen och läsarbetyg i speldatabasen.

Problemet med att förlita sig på diskussionstrådar i forum för kommentarer är när man börjar kika på lite äldre spel. Half-Life 2 kan vi ta som exempel där man i slutet av recensionen blir pekad till den här tråden.
Nu är ju det där en orsak av design- och forumbytet, men vad kommer hända i framtiden om tex äldre inlägg behöver rensas pga prestandaproblem med databasen eller liknande? Då riskerar sådant försvinna igen.
Ibland så hittar man trots allt lite äldre spel med trevliga priser som verkar intressanta, men man vill gärna hitta lite mer kommentarer om dem än enbart en recension, särskilt om man vet att man inte alltid har samma smak som recensenten.

Att sätta eget betyg säger väl lite om ett spel, men samtidigt så säger det inte varför man anser att ett spel ska ha just det betyget.

Vila i frid
Skrivet av nj:

Problemet med att förlita sig på diskussionstrådar i forum för kommentarer är när man börjar kika på lite äldre spel. Half-Life 2 kan vi ta som exempel där man i slutet av recensionen blir pekad till den här tråden.
Nu är ju det där en orsak av design- och forumbytet, men vad kommer hända i framtiden om tex äldre inlägg behöver rensas pga prestandaproblem med databasen eller liknande? Då riskerar sådant försvinna igen.

Jo, men då hjälper det ju ändå inte med ett nytt forum där man diskuterar sådant? Tråden försvinner lik fan om den blir för gammal.

Och för det andra så är vi relativt säkra på att vi inte kommer ha databasstrul då vi inte förlitar oss på gammal och modifierad phpBB-kod längre. Vi har vår egen kodare som är expert på forumet. :heart:

Citat:

Ibland så hittar man trots allt lite äldre spel med trevliga priser som verkar intressanta, men man vill gärna hitta lite mer kommentarer om dem än enbart en recension, särskilt om man vet att man inte alltid har samma smak som recensenten.

Att sätta eget betyg säger väl lite om ett spel, men samtidigt så säger det inte varför man anser att ett spel ska ha just det betyget.

Vad är det för fel med att bara skapa en ny tråd om det i respektive forum? Om någon vill höra vad andra användare tycker om ett spel är det ju bara att t.ex. gå in i Övriga spel och fråga.

Edit: In med smileys för att inte låta sur.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

W2k
Medlem
Skrivet av the_maxx:

Och för det andra så är vi relativt säkra på att vi inte kommer ha databasstrul då vi inte förlitar oss på gammal och modifierad phpBB-kod längre. Vi har vår egen kodare som är expert på forumet. :heart:

:heart:

Skrivet av the_maxx:

Jo, men då hjälper det ju ändå inte med ett nytt forum där man diskuterar sådant? Tråden försvinner lik fan om den blir för gammal.

Trots komplimangen måste jag här påpeka att du har fel - trådar försvinner inte när de blir för gamla. Inte så länge forumet går så här pass snabbt, i alla fall.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Vila i frid
Skrivet av W2k:

Trots komplimangen måste jag här påpeka att du har fel - trådar försvinner inte när de blir för gamla. Inte så länge forumet går så här pass snabbt, i alla fall.

Det stämmer såklart, jag var ute och cyklade.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Det finns ju möjlighet att diskutera en recension redan. Räcker inte det? Där brukar folk skriva om de håller med eller har en annan uppfattning än recensenten.

Bf2142 tex hade väldigt många olika uppfattningar en recensenten.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar