Det går att bli rik utan pay-to-win – Rocket League drar in massor av pengar

Robot
Det går att bli rik utan pay-to-win – Rocket League drar in massor av pengar
Medlem
Det går att bli rik utan pay-to-win – Rocket League drar in massor av pengar

Det kräver dock att man skapat ett bra spel, vilket många inte är så bra på...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Rocket Leuge är det mest lyckade spelsläppet på många, många år. Skoj det går bra för dem. Det förtjänar varje krona!

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Det kräver dock att man skapat ett bra spel, vilket många inte är så bra på...

Amen! Bra spel säljer.

Medlem

Tycker att detta spelet är sjukt kul att spela med vänner, kan varmt rekommendera för dem som inte testat det ännu Snabba matcher, man fastnar enkelt i timmar av "bara några matcher till"

Medlem

Har inte vågat prova detta för att jag är rädd för att bli beroende. Spelet verkar påverka folk som heroin

Medlem

Nyheten i sig är väl bra men titeln får en ju att tro att ni ser rocket league som det första (och bästa) exemplet på detta... Det stämmer ju knappast.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Alltså, PS4 + spel är INTE gratis. De kräver en motprestation, i detta fallet en prenumeration. Vad man kan säga är att spelen ingår i abonnemanget.

Dessutom, de hade knappast släppt det till Sony utan att få något tillbaka. Pengarna Sony betalar utgivarna hämtas således från Sonys prenumeranter för Sony tänker naturligtvis inte bjuda på något.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Har inte vågat prova detta för att jag är rädd för att bli beroende. Spelet verkar påverka folk som heroin

Ett "en match till"-spel deluxe. Men det gör oftast inget, med tanke på att en match oftast tar 5 minuter, om man inte räknar med övertid. Bara att köpa, går att spela kortare stunder också!

Medlem

jävligt roligt spel, mycket bättre än jag hade anat innan jag spontant köpte det. maxbetyg alltså. extremt starkt rekommenderat


signatur

//monster

Medlem

Mycket mycket välförtjänt!! Kändes som en stöld att "få" ett sånt mästerligt spel med ps+ så jag kände mig tvingad att köpa allt krimskrams trots att det inte intresserar mig det minsta. Så då har man ju varit med och bidragit till succén åtminstone (både ekonomiskt o genom att spela alldeles för många timmar). Nästbäst i år efter Bloodborne enligt mig!

Medlem

Men släpptes spelet verkligen gratis? Sony betalar väl en slant för varje nerladdning som spelen generar via PS+?

Gratis för användaren, absolut. Men att se det som ett bevis på att det går att släppa ett spel gratis och sedan generera mycket pengar i efterhand på övrig försäljning blir väl felaktig här?

Avstängd

Jag hade älskat om det här att spela med hockeypuck inte vore begränsat!

1
Skriv svar