Mega Man 3 påbörjat

Flakmonkey
Mega Man 3 påbörjat

Har tagit en liten paus på min resa som ska ta mig till slutet av alla Mega Man-spel som släpptes till NES. Visserligen så spelar jag dem inte på NES utan via Mega Man Legacy Collection, men det är som bekant så nära du kan komma utan att behöva blåsa på cartridge. Hursom så började jag igår lira Mega Man 3 och det känns verkligen som att jag börjar få pli på grejjerna nu. Efter att ha spelat någon timme även idag så har jag nämligen tagit mig igenom alla robotbossarna en gång och ska därmed påbörja andra rundan med bossar från Mega Man 2.

Många klassar Mega Man 2 och Mega Man 3 som de bästa i serien och hittills kan jag förstå varför. Vet inte riktigt vilket jag föredrar men båda är riktigt grymma och jag gillar verkligen hur Capcom förfinade serien hela tiden. Adderar små saker som förgyller och tar bort irritationsmoment vilket är precis vad man ska göra med en uppföljare enligt mig.

Dock känns det som att bilduppdateringen är den sämsta hittills. Har sagt det förut och säger det igen, hade ett modernt spel lidit av såna här slowdowns på konsol så hade det blivit sågat längs med fotknölarna, men här tycks det mest anses var charmigt och som en del i upplevelsen. Lustigt sånt där.

#blogg

Medlem
Mega Man 3 påbörjat

Jag inte tycker det är charmigt eller en bra del av upplevelsen, det jag minns från när jag var yngre var att jag mer vad glad när det skedde - för det gjorde spel som Mega Man lättare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar