Snyggaste spelen idag?

Medlem
Snyggaste spelen idag?

Kommer införskaffa en ny dator nu runt julen; 144hz skärm, GTX980Ti 6GB, 16GB RAM, i7 osv osv....

... så då kommer ju frågan vilket spel ska få äran att vara först att visa upp om det s.k Glorious PC Gaming Race är något att ha

Vad rekommenderar ni för spel som är bra och verkligen kan visa vad PC går för grafikmässigt?

Star Citizen och Fallout 4 kommer jag införskaffa definitivt.
Inte hunnit spela GTA5 än så kanske det med.

Battlefront 3 lockar lite för att det är Star Wars.

KoP
Medlem

Euro truck simulator 2 .

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Desert Bus.

Nog för att Penn & Teller är schyssta att titta på, men skeptisk till deras spel

Medlem

Utan mods är Fallout 4 lika grafiskt vackert som ett sent PS3 spel.

Med mods i Crysis kan du få spelet riktigt snyggt men då räcker nog inte ett ensamt 980 Ti.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Utan mods är Fallout 4 lika grafiskt vackert som ett sent PS3 spel.

Med mods i Crysis kan du få spelet riktigt snyggt men då räcker nog inte ett ensamt 980 Ti.

Tyckte Crisis 1 var väldigt tråkig i gameplay dock, annars hade jag nog gett det ett försök. Men kul se den håller än grafiskt haha

Och att man får modda Bethesdaspel är ju givet. Samma med Skyrim, bra grund att stå på men spelet skiner ordentligt först med rätt moddar för grafik och gameplay

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av marcus8958:

Utan mods är Fallout 4 lika grafiskt vackert som ett sent PS3 spel.

Med mods i Crysis kan du få spelet riktigt snyggt men då räcker nog inte ett ensamt 980 Ti.

Tyckte Crisis 1 var väldigt tråkig i gameplay dock, annars hade jag nog gett det ett försök. Men kul se den håller än grafiskt haha

Och att man får modda Bethesdaspel är ju givet. Samma med Skyrim, bra grund att stå på men spelet skiner ordentligt först med rätt moddar för grafik och gameplay

Om du är ute efter gameplay så borde du kolla runt efter bra spel i första och grafik i andra hand. Håller med om att Crysis inte är något vidare roligt spel men det är ett ok mått att mäta hur bra din dator klarar av rätt snygg grafik. Varje gång jag byggt ny dator sedan Radeon HD3870 Crossfire har jag använt Crysis som benchmark.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Om du är ute efter gameplay så borde du kolla runt efter bra spel i första och grafik i andra hand. Håller med om att Crysis inte är något vidare roligt spel men det är ett ok mått att mäta hur bra din dator klarar av rätt snygg grafik. Varje gång jag byggt ny dator sedan Radeon HD3870 Crossfire har jag använt Crysis som benchmark.

Jag har alla konsoller de senaste 2 generationerna och en äldre PC så spelat det mesta jag tyckt verkar kul gameplaymässigt Är inte så grafikkåt i första hand utan spelar det som jag tycker är bra.
Men köper man en ordentlig dator och en bra skärm så är det ju kul testa något som verkligen visar vad det går för också. Kanske blir att testa Crysis bara för att se ändå.
Blir ju lite som när man köper en ny bil. 90% av tiden är man nöjd med att köra i 90 på de vanliga vägarna och ta det lugnt, men samtidigt går det inte låta bli testa vad den går för på en fin motorväg och lång raksträcka de första veckorna

Ultimata är ju såklart ett spel med både snygg grafik och bra gameplay

Medlem

Jag skulle nog försöka maxa Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. En personlig favorit är dock Metro: Last Light.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag skulle nog försöka maxa Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. En personlig favorit är dock Metro: Last Light.

MGSV har jag redan kört igenom men Metro-spelen har jag aldrig kört men funderat på köpa till PS4an... kan ju lika gärna skaffa de till datorn och köra där, de borde ju vara relativt billiga idag med.

Inaktiv

The Witcher 3 är nog det snyggaste spelet idag tycker jag.

Annars:
Arma 3 - mest fotorealistiskt
Crysis 3
Battlefront 3

En rolig grej att pyssla med är att slå på supersampling i Nvidia kontrollpanelen för mindre krävande spel dvs spela på upplösningar som är större än din skärms. Svårt att komma upp i 144 fps då men det ser otroligt bra ut.

Medlem

Witcher 3 helt klart. Blir lagom kåt varje gång jag startar spelet. Battlefront ser ju riktigt bra ut, men har ingen charm

Medlem

Witcher 3 är jag lite ambivalent till. Kört ca 20 timmar av den på ps4 men hatade kontrollerna... men inte testat sen de patchade in nya kontroller. Kanske borde ta och köpa det till PC med nu och testa igen nån dag, storyn och resten av spelet var ju riktigt bra.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Utan mods är Fallout 4 lika grafiskt vackert som ett sent PS3 spel.

Med mods i Crysis kan du få spelet riktigt snyggt men då räcker nog inte ett ensamt 980 Ti.

https://www.youtube.com/embed/PECqrhxhpTA

Inget säger fotorealism som översaturerade färger och allt längre bort än 10 meter är suddigt nå jävulskt

Medlem

Om du vill testa ett otroligt vackert spel så skall du prova denna doldisen "the vanishing of ethan carter"

Medlem
Skrivet av Zewy:

Om du vill testa ett otroligt vackert spel så skall du prova denna doldisen "the vanishing of ethan carter"

https://www.youtube.com/embed/NnpJqrmt9SU

Redux-versionen är extra snygg dessutom.

Testpilot

Har fått frågan av polare förut och kan ju lista lite som jag själv känner är lir som gör att burken får jobba.

Instämmer med tidigare talare om Metro: Last Light / Metro 2033 redux samt Vanishing of Ethan Carter

* Crysis 2 och 3 är givna
* Far Cry 3 och 4 är ju inte så pjåkiga med att få burken på knäna de heller, fast spelmässigt är de ju inga 10 poängare.
* Witcher 3 är givet.
* GTA V är snyggt och med några grafikmoddar ser det fantastiskt ut
* Skyrim är en gammal goding som med moddar fortfarande är aktuellt.
* Star wars Battlefront som nämnts innan är snyggt som tusan , samma med Dragon age Inqusition med samma motor.
* Star Citizen är snyggt redan nu och den icke-optimerade alphaversionen lär få dina grejer att svettas
* Fallout 4 lär bli som skyrim framöver med många moddar som fixar till grafiken.
* Dying Light har bra grafik mitt i zombie slaktandet!

Sen finns det lite mindre givna spel men som trots allt är snygga att se på:

* Mad Max tycker jag är fint samt väldigt bra optimerat.
* Assassins Creed Unity är trots allt väldigt snyggt , jag gillar miljöerna även om spelet är rätt Meh , kan tänka mig att nyaste Syndicate är lite bättre optimerat med den nya motorn.
* Batman Arkham spelen är också krävande , även om de 2 senaste iterationerna beror det mer på dåliga optimeringar än annat , men de är otvivelaktigt snygga spel.
* Även Tomb Raider är fint att pressa upp grafiken med , jag gillade det trots alla quicktime events.

phi
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Inget säger fotorealism som översaturerade färger och allt längre bort än 10 meter är suddigt nå jävulskt

Ifall någon undrar så är det precis som om du är jävligt närsynt.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av grollo_92:

Inget säger fotorealism som översaturerade färger och allt längre bort än 10 meter är suddigt nå jävulskt

Ifall någon undrar så är det precis som om du är jävligt närsynt.

Blir det suddigt efter 10 meter så är det fan lyx.
Utan linser ÄR det suddigt överallt. Typ 10cm bort blir handen suddig pga för långr bort, närmare än så så blir det suddigt pga ser dubbelt om inte blundar med ett öga.

Jag kommer dö först i zombieapokalypsen,

phi
Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av phi:
Skrivet av grollo_92:

Inget säger fotorealism som översaturerade färger och allt längre bort än 10 meter är suddigt nå jävulskt

Ifall någon undrar så är det precis som om du är jävligt närsynt.

Blir det suddigt efter 10 meter så är det fan lyx.
Utan linser ÄR det suddigt överallt. Typ 10cm bort blir handen suddig pga för långr bort, närmare än så så blir det suddigt pga ser dubbelt om inte blundar med ett öga.

Jag kommer dö först i zombieapokalypsen,

Glöm det där med rule #1: cardio i så fall. Tappa inte ögonen!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Utan mods är Fallout 4 lika grafiskt vackert som ett sent PS3 spel.

Med mods i Crysis kan du få spelet riktigt snyggt men då räcker nog inte ett ensamt 980 Ti.

Min favorit till Crysis är fortfarande BlackFire's mod tillsammans med ett sjyst texture pack.

Ganska tragisk utveckling vi haft när ett 8år gammalt spel ser bättre ut än vissa AAA-spel som släpps idag.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:

Utan mods är Fallout 4 lika grafiskt vackert som ett sent PS3 spel.

Med mods i Crysis kan du få spelet riktigt snyggt men då räcker nog inte ett ensamt 980 Ti.

Min favorit till Crysis är fortfarande BlackFire's mod tillsammans med ett sjyst texture pack.

https://www.youtube.com/embed/3tpvMduKGTc

Ganska tragisk utveckling vi haft när ett 8år gammalt spel ser bättre ut än vissa AAA-spel som släpps idag.

Haha ja. Lite skrämmande när det bästa valet för att testa en ny gaming-dator är ett så gammalt spel.

Jag tänker häda som fan i kyrkan nu, men skälet till att jag inte orkade spela Crysis mer är mest att jag vill lira singeplayer-fps med handkontroll, skönare för min rygg så. Och styrningen med handkontroll var inget vidare i första Crysis. Finns det nån mod som fixar sånt?

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:

Utan mods är Fallout 4 lika grafiskt vackert som ett sent PS3 spel.

Med mods i Crysis kan du få spelet riktigt snyggt men då räcker nog inte ett ensamt 980 Ti.

Min favorit till Crysis är fortfarande BlackFire's mod tillsammans med ett sjyst texture pack.

https://www.youtube.com/embed/3tpvMduKGTc

Ganska tragisk utveckling vi haft när ett 8år gammalt spel ser bättre ut än vissa AAA-spel som släpps idag.

Haha ja. Lite skrämmande när det bästa valet för att testa en ny gaming-dator är ett så gammalt spel.

Jag tänker häda som fan i kyrkan nu, men skälet till att jag inte orkade spela Crysis mer är mest att jag vill lira singeplayer-fps med handkontroll, skönare för min rygg så. Och styrningen med handkontroll var inget vidare i första Crysis. Finns det nån mod som fixar sånt?

Ingen aning faktiskt, men du skulle ju om inte annat kunna testa Xpadder och skapa en egen profil.

Medlem

Som andra nämnt så är ju Witcher 3 sjuhelsikes snyggt. Bra spel i övrigt också, anser jag personligen.

Annars saknar jag Metro 2033 och Metro: Last Light bland kommentarerna, fastän mänskliga karaktärer ser ut och rör sig som en halvbegåvad gymnasieelevs slutprojekt i leranimation.

Annars har du ju en liten hög spel att se fram emot som ser lovande ut på grafikfronten:
- Rise of the Tomb Raider (När de nu väljer att släppa det till PC)
- The Division (Om nu inte Ubisoft återupprepar samma misstag som med Watch Dogs, risken är överhängande)
- For Honor (Även det ett Ubispel, samt att releasedatum ej släppts så vitt jag vet)

Medlem

Införskaffade mig precis Metro Redux Bundle, Mad Max, Vanishing of Ethan Carter, Wolfenstein: New Order och Ark: Survival Evolved på steamrean. Nu bara vänta på att få den nya datorn om ett par dagar.
Följer med Battleground 3 och antingen AC:Syndicate eller R6:Siege beroende på vilken man vill ha.
Fallout 4 passar jag på köpa samtidigt med så finns lite att testa sen iaf

1
Skriv svar