Konami anställer för nytt Metal Gear – utan Kojima

Robot
Konami anställer för nytt Metal Gear – utan Kojima

Förändringens vindar blåser. Nu anställer Konami för nytt Metal Gear utan Hideo Kojimas inblandning.


Medlem
Konami anställer för nytt Metal Gear – utan Kojima

För första gången tror jag det blir en seriös bojkott av ett spel.
Hur bra det än skulle bli så kan jag inte få mig till att köpa "skiten".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

Skulle inte konami enbart tillverka mobil spel och slot maskiner ?

Medlem
Skrivet av Soulless:

För första gången tror jag det blir en seriös bojkott av ett spel.
Hur bra det än skulle bli så kan jag inte få mig till att köpa "skiten".

Instämmer helt och hållet. Ger nog fan inte Konami ett öre.
Edit: Värt att tillägga dock är väl att jag aldrig varit ett enormt MGS fan för den delen så det blir väl lite lättare att motstå.

Medlem

Alla som säger "Bojkott!".... vi vet att du kommer bli nyfiken och kommer köpa och ta en titt och se vad dom har gjort med spelet.
Enbart för att det är Metal Gear.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag vill göra samma sak, men om spelet är bra så kommer jag aldrig kunna motstå en metal gear titel. Det kanske blir bra ändå? Lite nya idéer m.m. från nya personer. Man ska nog inte dra förhastade slutsatser då man har ingen aning egentligen

Medlem

F2P, soon coming to ios and android

Medlem

Lycka till konami.. Kojima är Metal Gear.. förr.. nu och för alltid

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Alla som säger "Bojkott!".... vi vet att du kommer bli nyfiken och kommer köpa och ta en titt och se vad dom har gjort med spelet.
Enbart för att det är Metal Gear.

Nej det vet "ni" inte och nej det kommer jag ej. Nyfiken kanske jag blir och vill jag se vad de frammanat för spel så finns twitch och youtube, men efter hur Konami behandlat Kojima och hela MGSV tramset så kommer jag inte att köpa ett MGS som de ligger bakom. Vissa är faktiskt principfasta, även om det är svårt att tro i dagens samhälle.

Men vad får dig att känna att du behöver komma in och underminera andras åsikter istället för att kommentera nyheten ifråga?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Va det inte Konami som skulle gå över till att bara göra spel för mobiltelefoner/plattor eller blandar jag ihop dem med annat?

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Godofcheese:

Alla som säger "Bojkott!".... vi vet att du kommer bli nyfiken och kommer köpa och ta en titt och se vad dom har gjort med spelet.
Enbart för att det är Metal Gear.

Nej det vet "ni" inte och nej det kommer jag ej. Nyfiken kanske jag blir och vill jag se vad de frammanat för spel så finns twitch och youtube, men efter hur Konami behandlat Kojima och hela MGSV tramset så kommer jag inte att köpa ett MGS som de ligger bakom. Vissa är faktiskt principfasta, även om det är svårt att tro i dagens samhälle.

Men vad får dig att känna att du behöver komma in och underminera andras åsikter istället för att kommentera nyheten ifråga?

Fast vet man vad som hände mellan konami och kojima egentligen? Är bara nyfiken. Det verkade ju vara strul men är ju extremt difust vad som egentligen hänt om jag inte missat något

Medlem

Kommer inte köpa ett Konami spel igen efter skandalen.. Deras sätt att sköta det på är under all kritik.

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Godofcheese:

Alla som säger "Bojkott!".... vi vet att du kommer bli nyfiken och kommer köpa och ta en titt och se vad dom har gjort med spelet.
Enbart för att det är Metal Gear.

Nej det vet "ni" inte och nej det kommer jag ej. Nyfiken kanske jag blir och vill jag se vad de frammanat för spel så finns twitch och youtube, men efter hur Konami behandlat Kojima och hela MGSV tramset så kommer jag inte att köpa ett MGS som de ligger bakom. Vissa är faktiskt principfasta, även om det är svårt att tro i dagens samhälle.

Men vad får dig att känna att du behöver komma in och underminera andras åsikter istället för att kommentera nyheten ifråga?

Fast vet man vad som hände mellan konami och kojima egentligen? Är bara nyfiken. Det verkade ju vara strul men är ju extremt difust vad som egentligen hänt om jag inte missat något

Nä faktiskt inte men tills bevisat annat så räknar jag rätt kallt med att Konami är källan till strulet.
Jag säger inte att det måste vara så men verkar troligt med tanke på deras agerande efter uppbrottet.

Radera Kojimas namn, blockera honom från spelgalor o.s.v.
Man hade kunnat önska lite klarhet i situationen, är det japansk kultur som hindrar dem från att hänga ut och beskylla varandra på nätet?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skiter helt i om Kojima är med på teamet eller inte, spelet lär bli bra ändå, så länge dom har vettigt folk annars. Folk glorifierar alldeles för mycket.

Men det barnsliga och pinsamma sätt som Konami har behandlat detta på är något som skulle få mig att inte riktigt vilja köpa deras spel.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av koleny:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Godofcheese:

Alla som säger "Bojkott!".... vi vet att du kommer bli nyfiken och kommer köpa och ta en titt och se vad dom har gjort med spelet.
Enbart för att det är Metal Gear.

Nej det vet "ni" inte och nej det kommer jag ej. Nyfiken kanske jag blir och vill jag se vad de frammanat för spel så finns twitch och youtube, men efter hur Konami behandlat Kojima och hela MGSV tramset så kommer jag inte att köpa ett MGS som de ligger bakom. Vissa är faktiskt principfasta, även om det är svårt att tro i dagens samhälle.

Men vad får dig att känna att du behöver komma in och underminera andras åsikter istället för att kommentera nyheten ifråga?

Fast vet man vad som hände mellan konami och kojima egentligen? Är bara nyfiken. Det verkade ju vara strul men är ju extremt difust vad som egentligen hänt om jag inte missat något

Nä faktiskt inte men tills bevisat annat så räknar jag rätt kallt med att Konami är källan till strulet.
Jag säger inte att det måste vara så men verkar troligt med tanke på deras agerande efter uppbrottet.

Radera Kojimas namn, blockera honom från spelgalor o.s.v.
Man hade kunnat önska lite klarhet i situationen, är det japansk kultur som hindrar dem från att hänga ut och beskylla varandra på nätet?

Känns som folk hatar för sakens skull, kan ju lika gärna vara så att han haft planer på att dra å de varit nåt med det?
Tror knappast Konami bara sparkat ut han å agerat utan nåt att stå på.

Tror en överenskommelse ligger bakom det hela för ingen har väl snackat?

Medlem

Utan Kojima kanske MGS kan bli en seriös serie utan löjliga namn (prova själv att översätta Liquid Ocelot, Psycho Mantis och Crying Wolf till svenska och föreställ dig hur dåligt det skulle låta) , nakna kartongkvinnor etc., och det vore ju skönt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Alla som säger "Bojkott!".... vi vet att du kommer bli nyfiken och kommer köpa och ta en titt och se vad dom har gjort med spelet.
Enbart för att det är Metal Gear.

Bingoberra

Medlem
Skrivet av LVX156:

Utan Kojima kanske MGS kan bli en seriös serie utan löjliga namn (prova själv att översätta Liquid Ocelot, Psycho Mantis och Crying Wolf till svenska och föreställ dig hur dåligt det skulle låta) , nakna kartongkvinnor etc., och det vore ju skönt.

och varit lika underhållade som Hudson Hawk och minst lika framgångsrik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Skiter helt i om Kojima är med på teamet eller inte, spelet lär bli bra ändå, så länge dom har vettigt folk annars. Folk glorifierar alldeles för mycket.

Men det barnsliga och pinsamma sätt som Konami har behandlat detta på är något som skulle få mig att inte riktigt vilja köpa deras spel.

Du är ju tokig mannen är en gud ju för fan, hur fasen tänker du dig att det ska bli ens i närheten bra utan honom ?

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Godofcheese:

Alla som säger "Bojkott!".... vi vet att du kommer bli nyfiken och kommer köpa och ta en titt och se vad dom har gjort med spelet.
Enbart för att det är Metal Gear.

...
Men vad får dig att känna att du behöver komma in och underminera andras åsikter istället för att kommentera nyheten ifråga?

Av samma anledning som fick dig att komma in och underminera Konamis arbete istället för att kommentera nyheten ifråga?

Bara en spontan iakttagelse

Medlem

Jag tänkte "En man kan ju inte hålla upp en hel serie "... Sen spelade jag portable ops....

Medlem

Hej då Metal Gear...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av LVX156:

Utan Kojima kanske MGS kan bli en seriös serie utan löjliga namn (prova själv att översätta Liquid Ocelot, Psycho Mantis och Crying Wolf till svenska och föreställ dig hur dåligt det skulle låta) , nakna kartongkvinnor etc., och det vore ju skönt.

och varit lika underhållade som Hudson Hawk och minst lika framgångsrik.

Så alla Splinter Cell-spel var varit tråkiga och sålt dåligt, menar du? Är det därför de gjorde sex stycken? Jag är ingen ekonom, men brukar man verkligen göra sex spel i en serie som hatas av spelare och inte säljer? Det låter konstigt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Arkaith:

Skiter helt i om Kojima är med på teamet eller inte, spelet lär bli bra ändå, så länge dom har vettigt folk annars. Folk glorifierar alldeles för mycket.

Men det barnsliga och pinsamma sätt som Konami har behandlat detta på är något som skulle få mig att inte riktigt vilja köpa deras spel.

Du är ju tokig mannen är en gud ju för fan, hur fasen tänker du dig att det ska bli ens i närheten bra utan honom ?

Sorgligt att du tror han har haft sådan påverkan på spel. Det som påverkar spelet mest är väl egentligen vad fansen vill ha. Allt runtom blir ju anpassat till detta.

Medlem

Konamis kontor: "Sparka Kojima, han har arbetat och slösat massa pengar på MGSV nu i flera år ............ Oj, MGSV säljer som smör, fort, gör ett nytt!"

Medlem

Med tanke på vad som har sagts om Konami som arbetsgivare så undrar man ju hur lätt det är att faktiskt hitta kompetent folk. Jag skulle ju personligen hellre gå på A-kassa än att jobba på Konami. =P


signatur
Medlem

Är det bara jag som har för dålig koll på vad som egentligen hände bakom kulisserna för att kunna dra en slutsats om vem som gjorde fel?

Det känns lite som ett slags internetfenomen. Folk tar någons sida och baschar den andre parten utan att egentligen ha något på fötterna. Sedan hakar en massa folk på, gör samma sak som de första för att det är inne att göra så. Ingen vet varför, men helt plötsligt är det "fuck Konami" för hela slanten och snubben som skulle kunna vara boven i dramat är hjälte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Godofcheese:

Alla som säger "Bojkott!".... vi vet att du kommer bli nyfiken och kommer köpa och ta en titt och se vad dom har gjort med spelet.
Enbart för att det är Metal Gear.

...
Men vad får dig att känna att du behöver komma in och underminera andras åsikter istället för att kommentera nyheten ifråga?

Av samma anledning som fick dig att komma in och underminera Konamis arbete istället för att kommentera nyheten ifråga?

Bara en spontan iakttagelse

Min kommentar relaterar ganska mycket till nyheten


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av LVX156:

Utan Kojima kanske MGS kan bli en seriös serie utan löjliga namn (prova själv att översätta Liquid Ocelot, Psycho Mantis och Crying Wolf till svenska och föreställ dig hur dåligt det skulle låta) , nakna kartongkvinnor etc., och det vore ju skönt.

och varit lika underhållade som Hudson Hawk och minst lika framgångsrik.

Så alla Splinter Cell-spel var varit tråkiga och sålt dåligt, menar du? Är det därför de gjorde sex stycken? Jag är ingen ekonom, men brukar man verkligen göra sex spel i en serie som hatas av spelare och inte säljer? Det låter konstigt.

Att jämföra Metal Gear och Splinter Cell är som att jämföra Bible Stories och Witcher 3, två helt olika ligor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar