MERA retrorencioner!

Inaktiv
MERA retrorencioner!

jag tycker gamla och goa spel från 1980-1999 eller
ngt sådant ska göras mer rencioner! dom är riktigt kula


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Ja, jag vill ha retrorecension på Larry 1, 2 och 4, trean finns väl inte? Sedan har vi ju Police Quest-serien samt ett av de bästa spelen Zak McKracken.

Medlem
Skrivet av Hcore:

Ja, jag vill ha retrorecension på Larry 1, 2 och 4, trean finns väl inte? Sedan har vi ju Police Quest-serien samt ett av de bästa spelen Zak McKracken.

Tvärtom, 4an som inte finns

Ja mer retro vore skoj. Typ Full Throttle och såna spel

Vila i frid

Vi får se vad som sker.
Tack för åsikterna.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Doom, C&C, Wolf3d, Warcraft2, Red Alert 1/2. Är spel som jag och många andra nog vill se!

/me trumpetar för mera härliga gammla godingar som åter får visa sig i rampljuset.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Doom, C&C, Wolf3d, Warcraft2, Red Alert 1/2. Är spel som jag och många andra nog vill se!

/me trumpetar för mera härliga gammla godingar som åter får visa sig i rampljuset.

Du glömde tiberian sun(antar att du menade ettan)
Retrorecensera emperor: Battle For Dune


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Varför inte godingar som gta 1 och gta 2.. ?


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

varför inte Super Mario Bros.?:P


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Redaktör

Ett gammalt spel då och då äger. Men eftersom spel (till skillnad från musik och film) snabbt åldras gör man bäst i att inte väcka de gamla favoriterna till liv alltför ofta.

Nya spel har förstås högre prioritet i recensionskön än tillbakablickar (retroreccarna som startade denna tråd är ett undantag - gjordes i sambad med vårt tioårsfirande i december). Men vem vet - vintern är spelvärldens lågsäsong, månne fördriver vi tiden med lite historielektioner. Häng med i nyhetsflödet - tillbakablickar kan dyka upp när ni minst anar det.


signatur
Medlem

Det är väl svårare att recensera ett gammalt och välkänt spel också, i och med att man själv har en del förutfattade meningar. När man skriver en recension är det ju alltid enklare om man är mer eller mindre blank från början.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Hur skulle man kunna vara det om man är skribent på en sajt som denna, som pumpar vidare hype från spel under utveckling?

Medlem

Det är liksom där de tre orden "mer eller mindre". Självklart har en recensent sina egna förutsättningar, tankar och idéer, men inte alltid i samma grad. När han recenserar crysis kommer han inte ha samma koll på hur spelet fungerar och ser ut som om han hade recenserat Super Mario Bros, till exempel.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

theme park är ett måste det satt man och spela 5 timmar dagen då tyckte man att det var kul å så..


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Folk kan väl göra egna retrorecensioner och sedan skicka in dem till FZ så får de granska dem då de har tid och så kanske de tillochmed får sig en plats bland alla andra nyheter som trillar in?


signatur

Fueled by coffee.

Inaktiv

Nope, har också tagit upp det men det blev : UUUU..


signatur

My way is better than yours :D

Antikvitet

Vi har prövat läsarrecensioner tidigare, men det brast på kvantiteten. Antalet recensioner vi fick in var mycket litet.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar