Battlefield 4:s nya karta har ett galet easter egg

Robot
Battlefield 4:s nya karta har ett galet easter egg

Du behöver flödesscheman, morsespråk, färgkoder och en helt vansinning mängd tålamod för att lösa gåtan.

#valve, #dice, #battlefield-4


Medlem
Battlefield 4:s nya karta har ett galet easter egg

Klockrent! Men helt crazy. Älskar deras easter eggs

Medlem

Allt detta för ett sketet cammo?


signatur

Jäh!

Medlem

Har kartan ett släkte som tänder dem?

Stavfelsnisse är i högform på FZ idag!


signatur

I drank what?

Medlem

Galet!!! Måste ju vara det mest avancerade easter eggs någonsin?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Galet!!! Måste ju vara det mest avancerade easter eggs någonsin?

http://technabob.com/blog/2015/07/30/serious-sam-easter-egg/

Lär ligga med på toppen över svårhittade easter eggs också ^^

Medlem

Och man ska tro att dom kom på allt detta utan att någon på DICE har tipsat lite?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PsyX:

Och man ska tro att dom kom på allt detta utan att någon på DICE har tipsat lite?

Tänkte samma sak. Att vara duktig på att lösa saker är en sak, men att lista ut att man ska spränga ett visst jävla random träd för att hitta en knapp inuti stubben... Njaaaa.

Medlem

Var fanns denna fantasi när man skapade Starwars ?

Medlem

Fast för att få cammot man behöver väl inte gå genom allt menar använda bara knapparna för att tända alla lampor få fram första keypaden knappa in den första kod han fick för att sen få en "unik" kod joina rankad dra till vattentornet stå där 2min få fram knappen ange din unika kod sen done?

Medlem

Tänk om BICE kunde ägna sig åt att göra bra o innehållsrika spel nuförtiden istället. Sorry det var lågt men blir så irriterad på hur mycket potential deras spel har men som bara verkar bli sämre, mindre och med ett obligatoriskt premium om man vill ha skapligt med innehåll. Förstår att dessa spel kostar massor att utveckla men man kunde varit lite mer generös med grundutbudet åtminstone.

Medlem

Och ja det blir lite ironiskt att jag skrev det just i den här nyheten eftersom just den kartan är gratis syftar mer på deras senaste två spel och utvecklingen i stort.

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Fast för att få cammot man behöver väl inte gå genom allt menar använda bara knapparna för att tända alla lampor få fram första keypaden knappa in den första kod han fick för att sen få en "unik" kod joina rankad dra till vattentornet stå där 2min få fram knappen ange din unika kod sen done?

Avkoda morsekod är nog rätt stort hinder för de flesta.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Fusionn:

Fast för att få cammot man behöver väl inte gå genom allt menar använda bara knapparna för att tända alla lampor få fram första keypaden knappa in den första kod han fick för att sen få en "unik" kod joina rankad dra till vattentornet stå där 2min få fram knappen ange din unika kod sen done?

Avkoda morsekod är nog rätt stort hinder för de flesta.

Speciellt med tanke på att det faktiskt inte är Engelska vi avkodar från morsekoden heller. Visst sa han att det var Vitryska som det översattes ifrån? Såg denna video igår så jag är inte hundra säker på om jag kommer ihåg rätt.

Medlem

Det här får ju Da Vinci-koden att blekna!

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Fusionn:

Fast för att få cammot man behöver väl inte gå genom allt menar använda bara knapparna för att tända alla lampor få fram första keypaden knappa in den första kod han fick för att sen få en "unik" kod joina rankad dra till vattentornet stå där 2min få fram knappen ange din unika kod sen done?

Avkoda morsekod är nog rätt stort hinder för de flesta.

Speciellt med tanke på att det faktiskt inte är Engelska vi avkodar från morsekoden heller. Visst sa han att det var Vitryska som det översattes ifrån? Såg denna video igår så jag är inte hundra säker på om jag kommer ihåg rätt.

Nej, det är engelska. Den intressanta biten är dock siffrorna, resten av morsekoden är samma för alla och går att se i videon.
Satt rätt många timmar igår för att avkoda mina siffror ur morsekoden.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Fusionn:

Fast för att få cammot man behöver väl inte gå genom allt menar använda bara knapparna för att tända alla lampor få fram första keypaden knappa in den första kod han fick för att sen få en "unik" kod joina rankad dra till vattentornet stå där 2min få fram knappen ange din unika kod sen done?

Avkoda morsekod är nog rätt stort hinder för de flesta.

Speciellt med tanke på att det faktiskt inte är Engelska vi avkodar från morsekoden heller. Visst sa han att det var Vitryska som det översattes ifrån? Såg denna video igår så jag är inte hundra säker på om jag kommer ihåg rätt.

Nej, det är engelska. Den intressanta biten är dock siffrorna, resten av morsekoden är samma för alla och går att se i videon.
Satt rätt många timmar igår för att avkoda mina siffror ur morsekoden.

Kollade lite snabbt på videon igen och det kanske bara var första biten som faktiskt var på Vitryska (belarusian). Den där biten som frågar om vi har saknat honom dvs. Denna bit fick mig att tro att alla delarna av morsen var på Vitryska med.

Medlem

Skulle aldrig göra mig det besväret för ett camo

Medlem

Jag spelade in morsekoden och letade upp var siffrorna började sen var det vara avkoda. Tog inte så lång tid! Man behöver ju bara avkoda ett par bokstäver i följd för att veta var man är i texten. Då är det ganska lätt att hoppa i videon till siffrorna!

1
Skriv svar