Retrorecension?

Medlem
Retrorecension?

Är det bara jag eller går det inte att kommentera den resentionen?? :S

http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1551
Antingen är jag blind eller så har "Diskutera i forumet" försvunnit spårlöst ur denna recension.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Letade efter samma sak själv.

Antikvitet

Fulfix - vi diskuterar den här i stället! Alltså: Fram med kommentarerna kring Daiblo-recensionen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

jag blev faktiskt sugen på att spela det igen, om inte annat för att få prata lite med fyllgubben i byn. "water, you drink water?!"


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag var själv aldrig något stort Diablofan men jag minns väl att musiken var det mest stämningsfulla jag stött på. Frågan är om inte det uttalandet håller än idag.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Kanske är ute och seglar men jag har inte sett en "retrorescension" innan så jag måste berömma hela idén... kul läsning!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Fy fasen vad jag gillade det här spelet när det kom, helt sjukt bra. Frasen "aaah fresh meat" skrämmde också skiten ur mig första gången. Dock känns det lite stelt efter att man lirat tvåan där man kan springa och göra lite anndra saker. Men stämningen är mycket bättre.
Musiken som är blandad med barnskrik i katakomberna är fan oslagbar, ruskit stämmningshöjande.

Medlem

Haha ja, blev livrädd när man stötte på butcher första gången också! Tror jag undvek honom så pass länge att jag gick in till honom vid lvl 15-20 kanske


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Härligt spel, har nu lust att spela det igen. Och igen... Och igen....

Medlem

Åhh när jag tänker på musiken som var uppe i byn kommer man ihåg så mycket. Lätt ett av världens bästa spel.

Medlem

Mycket skönare stämning i detta spel än Diablo2. Diablo har dyster musik och dunkel stämning när man går omkring som en psykopat med en yxa i högsta hugg i katakomber och grottor.

nj
Medlem
Skrivet av SeniiL:

Haha ja, blev livrädd när man stötte på butcher första gången också! Tror jag undvek honom så pass länge att jag gick in till honom vid lvl 15-20 kanske

Minns när demot av Diablo kom och slutbossen i det var ju just The Butcher...
"Vad finns bakom den här dörren då? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP, det gör ont!"
Dock när jag spelade fulla versionen för första gången och smög omkring och var väldigt försiktig vid dörrarna så stötte jag inte på honom igen, istället hamnade jag hos en skelettboss (om jag inte minns helt fel, minns verkligen inga namn nu).

Inaktiv

Kom ihåg att ni måste ha ett 14400bps modem för att kunna spela online.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem
Skrivet av Jocke:

Kom ihåg att ni måste ha ett 14400bps modem för att kunna spela online.

Heh, klockrent...

Kommer ihåg att jag sparade alla mina townportals för att använda dem senare. Visste inte att det fanns teleporters på var femte område eller något sånt så jag sprang fram och tillbaka mellan planen hela tiden hehe.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

hehe sätta maxx på att testa Diablo är som att fråga Fredrik Reinfeld vilket parti han tycker är bäst ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Mmmm Diablo. Köpte det direkt efter att jag provade demot från en PC Gamer skiva. Grymt spel. Idag är det största felet att klasserna inte har några "egna" skills direkt. Men annars är det fortfarande lika bra som då.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Fifty:

Jag var själv aldrig något stort Diablofan men jag minns väl att musiken var det mest stämningsfulla jag stött på. Frågan är om inte det uttalandet håller än idag.

Det sa jag i musik tävlingen men inte fan vann jag på det :/


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Dessutom har jag blivit sämre tror jag för jag testade att spela detta spel för någon månader sen men det var omöjligt att klara typ :S Kommer ihåg att när jag spela detta för första gången sprang jag typ bara igenom det. Aja har väll blivit gammal och saggig.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av SeniiL:

Haha ja, blev livrädd när man stötte på butcher första gången också! Tror jag undvek honom så pass länge att jag gick in till honom vid lvl 15-20 kanske

Minns när demot av Diablo kom och slutbossen i det var ju just The Butcher...
"Vad finns bakom den här dörren då? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP, det gör ont!"
Dock när jag spelade fulla versionen för första gången och smög omkring och var väldigt försiktig vid dörrarna så stötte jag inte på honom igen, istället hamnade jag hos en skelettboss (om jag inte minns helt fel, minns verkligen inga namn nu).

King Leoric nere i hans tomb på lvl 3. ;).
Diablo är helt klart ett av dom mest underbara spel som finns, stämmningen genom spelet är utan like! Typ. Mycket tack vare den mörka, dystra gotiska spelvärlden man befinner sig i, sen alla böckerna man hittar som typ "halls of the blind", den dikten är juh så jävla grym. :o! Körde igenom det på normal och nightmare för några veckor sen. <3 Diablo \o/

Vila i frid

"I can see what you cannot, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song. Out of darkness out of mind, cast into the halls of the blind"
Eller nått sånt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av the_maxx:

"I can see what you cannot, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song. Out of darkness out of mind, cast into the halls of the blind"
Eller nått sånt.

Skrivet av IceMan:

hehe sätta maxx på att testa Diablo är som att fråga Fredrik Reinfeld vilket parti han tycker är bäst ^^


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

btw, sexig gif

Medlem

Är nog det enda spelet som lyckades ge min kära mor och far högre teleräkning än vad Quake gjorde. Blev tyvärr ospelbart med alla fuskare där på slutet. Kommer aldrig att glömma klanen som jag var med i "Soldiers of Death and Terror" (SODAT) vars enda mål var att kötta ner fuskare typ.

Medlem

På tal om mammor så vet jag att Diablo även har en speciel plats i hennes hjärta

Hon citerar nämligen gamle gode Griswald titt som tätt! och gormar ut: "What can i do for you!?"

Något jag tror hon fick höra aldeless för ofta från datorrummet 8)

:heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av the_maxx:

"I can see what you cannot, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song. Out of darkness out of mind, cast into the halls of the blind"
Eller nått sånt.

Teh Optic Amulet.

"Your curiosity will be the death of you" "Sorry, did I break your concentration?"

"You're to late to save your child. Now join him, in death" eller nåt. Minns inte riktigt vad han säger men tänker då fasen heller spela ner dit bara för att skriva en forumpost. Glömt Leorics citat oxå.

Sen finns ju oxå: "You there. You bring me magic banner. Go past corner and door, kill ugly. You bring me magic banner or we attack!"


signatur
Inaktiv
Skrivet av jingai:

Är nog det enda spelet som lyckades ge min kära mor och far högre teleräkning än vad Quake gjorde. Blev tyvärr ospelbart med alla fuskare där på slutet. Kommer aldrig att glömma klanen som jag var med i "Soldiers of Death and Terror" (SODAT) vars enda mål var att kötta ner fuskare typ.

Samma här. Morsan och farsan införde snabbt ett system där vi blev tvugna att skriva upp varje timme vi var uppkopplade, sen betala för det...

Jag undrar förresten om det inte ringer lite klockor när jag läser "SODAT". Själv var jag med i någon klan som hette Highlanders Clan eller nåt sånt. Nåt med highlander iaf. Enbart PvP och chatkrig, hur kul som helst. CL hette givetvis McLeod och själv hette jag Genghis_Khan

Medlem
Skrivet av Diablo:

"Den absolut bästa belöningen kommer djupt nere i de underjordiska katakomberna, där får du läsa om Arkaines Valor - en rustning som väntat på dess rättmätiga ägare i evigheter. I och med att du är värdig nog blir den till slut din.

den får man inte i nyare patchar kan man ju tilllägga
spelade igenom diablo 1 för ett år sedan, ingen rustning med nyaste patchen... fast kanske var för jag spelade på battle.net

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av the_maxx:

"I can see what you cannot, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song. Out of darkness out of mind, cast into the halls of the blind"
Eller nått sånt.

Teh Optic Amulet.

"Your curiosity will be the death of you" "Sorry, did I break your concentration?"

"You're to late to save your child. Now join him, in death" eller nåt. Minns inte riktigt vad han säger men tänker då fasen heller spela ner dit bara för att skriva en forumpost. Glömt Leorics citat oxå.

Sen finns ju oxå: "You there. You bring me magic banner. Go past corner and door, kill ugly. You bring me magic banner or we attack!"

Så här var det nog ^^
"You are too late to save the child, now you will join him, in hell"

Det här spelet var jäkligt kul att lira på nätet, och med polaren över Seriell kabel

Det var så grym känsla i första spelet, det var därför jag blev väldigt besviken när man besökte Tristam i D2. Såg inte ens likadant ut, riktigt dåligt.

Så alla ni som inte spelat detta spel, gör det!

Det finns även en expansion som heter hellfire, kanske inte lika bra, men rätt skoj ändå.

Medlem

Tycker att spelet förtjänar en klockren 5:a. (om inte det spelet får 5, vilket kan då få det?) inte många spel har gjort så mkt för spelbrangen som diablo. Stämningen utklassar den i diablo2 helt och hållet. Pallade faktiskt inte lira D2 pga alla pastellgoblings som sprang omkring och skrek som bebisar eller nåt.
Nej, då lyssnar jag hellre till den sårade mannen som ligger utanför kyrkan i trisdram:
"Please, listen to me. The archbishop Lazarus, he let us down here to find the lost prince. The bastard let us into a trap! Now everyone is dead, killed by a demon he called the Butcher! Avenge us, find this butcher and slay him, so that our souls may finally rest..."

Medlem

game on då alltså?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar