Xbox One spel bundle saknas

Medlem
Xbox One spel bundle saknas

Flickvännens son fick en Xbox One inkl spel bundle (Halo 5, Forsa 6 och Rise of Tomb Raider) från Elgiganten, men det finns ingen förklaring till hur han kan få tillgång till spelen. Vi har kollat igenom kartongen och det finns inga spår av några spel eller spelkoder. Enda ledtråden till att spelen följer med är på kartongen på bild på spelen men under den står det "All games sold separately. Coming late 2015".

Sonens pappa har åkt till Thailand och har kvittot så vi kan inte springa ner till Elginganten heller riktigt och fråga efter hjälp.

Nån idé?


signatur

thank you, come again

Medlem

Köpte inte riktigt din bundle men mitt låg inne i instruktionsboken för själva konsolen.. märklig plats men där var dem kolla där!

Medlem

Är du säker på att den är köpt som en bundle? Det är ingen officiell från Microsoft isåfall (finns inte på xbox.com) så då e det nog nått special från Elgiganten (fast det fanns ingen sån bundle på Elgiganten.se heller).

Om det är köpt som en konsol+ en bundle om 3 spel separat (brukar ibland bara vara ihopsnört med stöldslarmsnöret) så kan det ju vara så att dom har kommit bort nånstans, eller glömts kvar i affärn.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag är mer konfunderad nu än innan tyvärr, ni säger lite motsatsen. Jag vet tyvärr inte om Elgiganten bundlat eller om det är nåt MS erbjuder, men bifogat finns en bild på kartongen. Jag kan inte heller hitta produkten på Elgigantens sida/butiker på nätet, men här finns en liknande produkt: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON...

Det känns på bilden att det är ett MS bundle (fast texten under är ganska kryptisk). Jag har kollat i och utanför kartongen och manualer. Hittar inget som nämner spelen eller några 25 tecken långa textsträngar.


signatur

thank you, come again

Medlem

Brukar står på kvitto om det är en bundle står det inte så blir det knepigare.

Bilder på spel på kartongen brukar mer vara pr för just dom spelen.,

Om ni är 100% att det är ett bundle köp ring elgiganten eller åk tillbaka till butik och fråga.

Ska tilläggas när jag köpte xbox one+forza motorsport bundle så stog det på kvitto och var elgiganten det med.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av huxflux:

Jag är mer konfunderad nu än innan tyvärr, ni säger lite motsatsen. Jag vet tyvärr inte om Elgiganten bundlat eller om det är nåt MS erbjuder, men bifogat finns en bild på kartongen. Jag kan inte heller hitta produkten på Elgigantens sida/butiker på nätet, men här finns en liknande produkt: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON...

Det känns på bilden att det är ett MS bundle (fast texten under är ganska kryptisk). Jag har kollat i och utanför kartongen och manualer. Hittar inget som nämner spelen eller några 25 tecken långa textsträngar.

Ja nä, det där är ingen bundlekartong vad jag kan se, det e bara "Kolla vilka awesome exklusiva titlar som bara kommer till xbox!!!" -pr tjofs...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Står tydligt att spelen köps separat.

"All games sold separately. Coming late 2015".

Ni har inte köpt en bundle, alla officiella bundles hittar du här.

http://www.xbox.com/sv-se/xbox-one/consoles?&gclid=CN_l5ubj9c...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag köpte Gears of War bundlad One, jag fick med ett litet häfte eller lapp med skrapkoder.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Jag köpte Gears of War bundlad One, jag fick med ett litet häfte eller lapp med skrapkoder.

Jag köpte Sunset Overdrive bundle och fick även jag med en liten lapp med en kod. Det där är garanterat ingen bundle, utan precis som nämnts tidigare, lite reklam för vilka spel som finns.

KoP
Medlem

Jag tror ni har missföstått vad erbjudandet gällde. Man får välja med ett av tre spel som erbjuds. Dvs Tomb raider, Forza 6 eller Halo 5. Har en arbetskamrat som köpt samma Xbone paket och vi diskuterade lite vilket av dom 3 spelen han skulle välja för nån dag sedan.

Medlem

Hej,

Jag såg att Elgiganten hade en kampanj då man fick Xbox One tillsammans med ett av de spelen (valfritt) Det betyder att spelet inte kommer bundlat från Microsoft med konsolen, Elgiganten slänger med en fysisk kopia vid sidan av med det spelet du vill ha. Fick du inte med detta va det förmodligen en miss av personalen på Elgiganten.

Det är nog inga problem att få ett spel i efterhand mot uppvisade av kvitto, men blir nog svårt utan kvitto.

Lycka till!

Inaktiv

När jag köpte min Xbx1 så var det en bundle med Fifa 16, men butiken slängde även med Halo 5: Guardians. Dock var samma bild på de 3 olika spelen på baksidan av kartongen. Men det var de på alla olika bundlar i affären. Är garanterat bara reklam för vilka spel det finns

1
Skriv svar