Allt du behöver veta om säsong 5 i Diablo III!

Robot
Allt du behöver veta om säsong 5 i Diablo III!
Medlem
Allt du behöver veta om säsong 5 i Diablo III!

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

guaranteedreplies.jpg

Medlem

Börjat lira diablo 2 LoD efter 5 års uppehåll. Även fast det är fullt av bots och dupers så slår det D3 med muterade elefantlängder.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

guaranteedreplies.jpg

Var det så uppenbart? Aja, spela roll, det är ju sant

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

guaranteedreplies.jpg

Var det så uppenbart? Aja, spela roll, det är ju sant

Opinions...

Medlem

Hur är det med D3 till Xbox 360. Får man alla uppdateringarna då också?

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

inget fel på path of exile men jag pallade inte med desync problemen som till idag vad jag vet inte är fixade..

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Hur är det med D3 till Xbox 360. Får man alla uppdateringarna då också?

Japp, patchen släpps samtidigt till alla format.
Dock finns väl inte konceptet med seasons till konsol-versionerna?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

inget fel på path of exile men jag pallade inte med desync problemen som till idag vad jag vet inte är fixade..

Desync har varit eliminerat ett tag nu. Lockstep mode tog hand om 99% . Den sista procenten beror helt på din egen uppkoppling eller problem på servercenterna. Inget som kan lösas med nätkoden.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

inget fel på path of exile men jag pallade inte med desync problemen som till idag vad jag vet inte är fixade..

Det är fixat, in och njut!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

bilderna på karaktärerna ser så himla mycket ut som WoW. Gah, tråkigt att D3 var tvunget att bli mer mainstream och cartoony.

Som folk säger, spela PoE istället, det är bättre iaf på nästan alla sätt.

Medlem

Alltså, det stämmer helt enkelt inte. D3 är inte cartoony. Det är dock mycket mer högupplöst än D2. Ibland funkar det bättre, jag kan ibland sakna VHS-kvalitet t.ex. om man drar en parallell. Är bara helt enkelt ett felaktigt argument med cartoony.

PoE är ett bra spel men jag har mer kul i d3. Hoppar ibland in i Marvel Heroes som omväxling också, men det funkar bara att varja i omgångar.

Medlem
Skrivet av toern:

Alltså, det stämmer helt enkelt inte. D3 är inte cartoony. Det är dock mycket mer högupplöst än D2. Ibland funkar det bättre, jag kan ibland sakna VHS-kvalitet t.ex. om man drar en parallell. Är bara helt enkelt ett felaktigt argument med cartoony.

D3 använder en färgpalett med starka tydliga färger som är typiskt för tecknade filmer och serietidningar.

Texturerna är ritade efter en tecknad stil.

Spelar ingen roll om du höjer eller säker upplösningen. Det gör inte den tecknade stilen spelet designades efter mindre "cartoony".


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av toern:

Alltså, det stämmer helt enkelt inte. D3 är inte cartoony. Det är dock mycket mer högupplöst än D2. Ibland funkar det bättre, jag kan ibland sakna VHS-kvalitet t.ex. om man drar en parallell. Är bara helt enkelt ett felaktigt argument med cartoony.

PoE är ett bra spel men jag har mer kul i d3. Hoppar ibland in i Marvel Heroes som omväxling också, men det funkar bara att varja i omgångar.

Som Marcus sa, dom går efter en mer handmålad stil med tydliga kontraster. Rustningarna är mer over the top WoWish, så är även designen på karaktärerna.

Bossarna känns som skurkar i He-Man. När de säger saker som "You can never defeat me! Bwahahaha!!"

Dom strävar efter att nå en bredare publik därför är stilen och gameplayet rätt annorlunda. Sen om man gillar det är en smaksak i guess.
Den mer seriösa och mörka världen i de tidigare Diablo spelen finns inte mer. Därför föredrar jag PoE.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tarmböld:

Den mer seriösa och mörka världen i de tidigare Diablo spelen finns inte mer. Därför föredrar jag PoE.

Nåja, världen är mörk i D3 också. Det är tonen som inte är lika mörk.

Mitt största (enda) problem när jag testat PoE, och som hindrat mig från att fastna vid det, är att kameran knappt tycks gå att zooma ut. Istället tvingas man vara inzoomad som fan och knappt se ett skit, så ögonen spenderar mer tid med minimapen än spelvärlden...

Detta har kanske patchats bort nu, vad vet jag.

Medlem

Varför ser karaktärerna ut som Julgranar?
ska man bli inspirerad att spela eller vadå?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tarmböld:

Den mer seriösa och mörka världen i de tidigare Diablo spelen finns inte mer. Därför föredrar jag PoE.

Nåja, världen är mörk i D3 också. Det är tonen som inte är lika mörk.

Mitt största (enda) problem när jag testat PoE, och som hindrat mig från att fastna vid det, är att kameran knappt tycks gå att zooma ut. Istället tvingas man vara inzoomad som fan och knappt se ett skit, så ögonen spenderar mer tid med minimapen än spelvärlden...

Detta har kanske patchats bort nu, vad vet jag.

Vad jag vet har du alltid haft samma utzoomning i PoE. Du kan zooma in på mittersta musknappen, så det kanske var det du råkade göra.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tarmböld:

Den mer seriösa och mörka världen i de tidigare Diablo spelen finns inte mer. Därför föredrar jag PoE.

Nåja, världen är mörk i D3 också. Det är tonen som inte är lika mörk.

Mitt största (enda) problem när jag testat PoE, och som hindrat mig från att fastna vid det, är att kameran knappt tycks gå att zooma ut. Istället tvingas man vara inzoomad som fan och knappt se ett skit, så ögonen spenderar mer tid med minimapen än spelvärlden...

Detta har kanske patchats bort nu, vad vet jag.

Vad jag vet har du alltid haft samma utzoomning i PoE. Du kan zooma in på mittersta musknappen, så det kanske var det du råkade göra.

Tror ni båda missar två viktiga detaljer och det är att Diablo 3 är aningen mer inzoomat men lutningen på kameran är större och ger därför spelaren en bättre blick över vad som finns norrut men samtidigt sämre åt sidorna och söderut.

Den andra detaljen är att spelet spelas som bäst på widescreen då du får det som mest utzoomat. Så spelar du på en 16:10 skärm blir det mer inzoomat än när du spelar på en 16:9 skärm. Liknande scenario är det i Diablo 3 där 1/3 av bilden blir helt buggig om du kör 16:3 eller liknande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

...tycker du ja.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Som Marcus sa, dom går efter en mer handmålad stil med tydliga kontraster. Rustningarna är mer over the top WoWish, så är även designen på karaktärerna.

Nu blev det väl lite fel ändå. WoW och D3 har extremt låg konstrastnivå.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

Jag testade POE men gillade det inte alls och avinstallerade. Det var däremot bra att jag slapp betala något.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

Jag testade POE men gillade det inte alls och avinstallerade. Det var däremot bra att jag slapp betala något.

Köper hellre 30x av diablo 3+exp.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tarmböld:

Den mer seriösa och mörka världen i de tidigare Diablo spelen finns inte mer. Därför föredrar jag PoE.

Nåja, världen är mörk i D3 också. Det är tonen som inte är lika mörk.

Mitt största (enda) problem när jag testat PoE, och som hindrat mig från att fastna vid det, är att kameran knappt tycks gå att zooma ut. Istället tvingas man vara inzoomad som fan och knappt se ett skit, så ögonen spenderar mer tid med minimapen än spelvärlden...

Detta har kanske patchats bort nu, vad vet jag.

Vid releasen av Awakening expansionen justerades kameran så man ser lite mer.
Samtidigt fixades även desync problemen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tarmböld:

Den mer seriösa och mörka världen i de tidigare Diablo spelen finns inte mer. Därför föredrar jag PoE.

Nåja, världen är mörk i D3 också. Det är tonen som inte är lika mörk.

Mitt största (enda) problem när jag testat PoE, och som hindrat mig från att fastna vid det, är att kameran knappt tycks gå att zooma ut. Istället tvingas man vara inzoomad som fan och knappt se ett skit, så ögonen spenderar mer tid med minimapen än spelvärlden...

Detta har kanske patchats bort nu, vad vet jag.

Vid releasen av Awakening expansionen justerades kameran så man ser lite mer.
Samtidigt fixades även desync problemen.

Okej, får kanske ta och kika på spelet igen då.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

Tragiskt sant.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

Jag tyckte precis samma sak, tills jag testade Diablo III (co-op på PS4). Japp PS4, jag hade roligare med handkontroll än med mus. Jag är lika paff som du.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

Jag tyckte precis samma sak, tills jag testade Diablo III (co-op på PS4). Japp PS4, jag hade roligare med handkontroll än med mus. Jag är lika paff som du.

Den typen av spel är som gjorda för handkontroll. Tråkigt att pc versionen inte har stöd.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Fortfarande sämre än gratisalternativet Path of Exile ☺

ingen som tvingar dig att spela diablo så förstår inte klagosången

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför det hela tiden verkar som att dom som gillar Path of Exile pga att dom blev missnöjda med D3 känner att dom måste rädda alla "förlorade" själar från D3 genom att alltid ta upp deras favo hack n slash spel så fort det kommer nyheter om D3. Vi som spelar det vill läsa och ni som inte gillar D3 måste inte läsa för ni vet att ni har redan gett upp hoppet för länge sen.

12
Skriv svar