Mellandagsrea på Wii U?

Medlem
Mellandagsrea på Wii U?

Hejsan, bestämde mig för ett litet tag sedan för att införskaffa ett wii u, men kände det var bättre att vänta lite på mellandagsrean. Men nu är den här och jag hittar ingen butik som direkt sänkt priset på varken konsol, spel eller tillbehör.

Tänkte därför be om tips utifall någon hittar en butik där dem faktiskt har rea på konsolen främst.

Inaktiv

Nintendo produkter har sällan rea eller prissänkningar. Så du får köpa begagnat om du vill ha det lite billigare. Det är något som stör mig enormt för det finns en hel del spel som jag inte riktigt har råd med pga att dom alltid är till full pris.

Medlem

Surt, känns drygt att betala 500+kr för 1-2 år gamla spel x)

Inaktiv

Ja, men du får tänka på att nintendos spel brukar fungera rätt fel fritt och det är sällan du får ett spel som kräver en massvis med DLC för att spela ut. Men ja, jag håller med dig det svider att betala full pris för spelen men oftast så är det värt det.

Medlem

Import! Håll ett öga på butiker där du kan importera spel.
Jag har köpt mina Wii U spel från wowhd på den tiden det var en seriös sida med massiva rabatter. Men jag har sett spel på amazon rätt billigt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Import! Håll ett öga på butiker där du kan importera spel.
Jag har köpt mina Wii U spel från wowhd på den tiden det var en seriös sida med massiva rabatter. Men jag har sett spel på amazon rätt billigt.

Är inte Wii U regionslåst som Nintendo 3DS?

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av marcus8958:

Import! Håll ett öga på butiker där du kan importera spel.
Jag har köpt mina Wii U spel från wowhd på den tiden det var en seriös sida med massiva rabatter. Men jag har sett spel på amazon rätt billigt.

Är inte Wii U regionslåst som Nintendo 3DS?

Det är den. Du importerar bara spel som funkar (pal). Wowhd brukade skicka spelen från Singapore och var snorbilliga med rabattkoder.
Amazon. Co. UK är från England och då funkar det felfritt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar