Kan Escape from Tarkov bli nästa stora survival-spel?

Robot
Medlem
Kan Escape from Tarkov bli nästa stora survival-spel?

Det där ser ju smått fantastiskt ut

Medlem

Gillar verkligen loot- och inventory-systemet. Grafiken var det inget fel på heller. Blir nog att hålla ett öga på det här, men jag håller mig på behörigt avstånd från early access-titlar just nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

FML
Medlem

Utan att låta som ett fanboy så är de fel att jämnföra mot Rust. Detta är konkurrent till DayZ eller H1Z1.

Ser onekligen snyggt ut, men första känslan är....ett till?

Medlem

Ursäkta språket men jävlar i min låda!!
Och här sitter man och harvar H1Z1 med grafik
som känns som ett sekel efter


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av kentxy:

Utan att låta som ett fanboy så är de fel att jämnföra mot Rust. Detta är konkurrent till DayZ eller H1Z1.

Ser onekligen snyggt ut, men första känslan är....ett till?

Mig gör det absolut ingenting att det kommer ett till... och åter ett till tills någon verkligen gör ett riktigt bra survival spel med snygg grafik, bra loot/inventory system och oklumpig styrning av din karaktär. Och varken DayZ, H1Z1 eller valfri mod till Arma 3 lever upp till det enligt mig.
Men detta spel ser onekligen ut att vara något.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Utan att låta som ett fanboy så är de fel att jämnföra mot Rust. Detta är konkurrent till DayZ eller H1Z1.

Ser onekligen snyggt ut, men första känslan är....ett till?

Håller med men det verkar mer gå i STALKER's fotspår även om loot-biten definitivt har influenser från DayZ.

NuZ
Testpilot

Ett stalker mmo?! Med fungerande motor och smidigt lootsystem?! Ok jag signade upp mig! Varför har jag inte sett detta tidigare?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

En smådetalj egentligen, men jag gillar starkt att karaktären springer långsammare än vad man är van vid i FPS-spel. Det känns mycket mer realistiskt på så vis.

Skrivet av kentxy:

Utan att låta som ett fanboy så är de fel att jämnföra mot Rust. Detta är konkurrent till DayZ eller H1Z1.

Ser onekligen snyggt ut, men första känslan är....ett till?

Om Escape from Tarkov blir färdigutvecklat blir det väl snarare det första?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Skön vapenhantering, får hålla koll på detta.

Medlem

Jag är mer pusslad till anledningen varför man är där? varför är man där varför ska man fly? är det bara spelare i spelet?

Kommer där vara ai med? nu är ju visserligen zombies så himla utjatat.

men riktigt läbbiga monster hade aldrig varit fel i ett spel som detta där AI:N faktist är jävligt farlig och inte något hur durr dåligt kodat skit som bara valsar runt och bara finns där.

utan något du är mer rädd för än spelare.

Tänk om något survival spel verkligen kodade bra ai med, monster som typ aliens som verkligen gömmer sig och är tyst, du kan givetvis höra se dom om du sneakar och gör bra ifrån dig.

Men klampar du runt i loot byggnader hur som helst eller skjuter ett skott kan du räkna med en eller 4 dyker upp i full fräs i ventilerna.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

Medlem

Survival-flugan är nog snart förbi.

Medlem

får en viss uns av stalker känsla när jag ser detta när det kom till omgivning, såg bara tidigare på action delen och redan då ansökte jag om att få beta testa detta spel

Medlem

Om det blir klart nån gång så kanske det.

Finns det några större survivalspel som har släppts och inte är i alpha/beta osv.? Allvarlig fråga alltså.

Medlem

Grymt ljud!
Om det verkligen blir ett MMO med Stalker-känsla så kommer det bli riktigt intressant!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Om det blir klart nån gång så kanske det.

Finns det några större survivalspel som har släppts och inte är i alpha/beta osv.? Allvarlig fråga alltså.

Tror faktiskt inte det, men det verkar vara en bra affärsidé att bara göra ett alpha spel, sälja 100k+ ex så har man sin lyxvilla.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Om det blir klart nån gång så kanske det.

Finns det några större survivalspel som har släppts och inte är i alpha/beta osv.? Allvarlig fråga alltså.

Minecraft


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben


signatur

I got an offer you cant refuse!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Cuka blyat: the game.

Nä, seriöst så verkar det ganska intressant. Hoppas de lyckas göra något bra med det.

Medlem

Är försiktigt optimistisk, signade upp för betan

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ftmch:

Om det blir klart nån gång så kanske det.

Finns det några större survivalspel som har släppts och inte är i alpha/beta osv.? Allvarlig fråga alltså.

Minecraft

Ja du kan ju kalla minecraft survivalspel men helt allvarligt, det bör inte ens få kallas survivalspel för fem öre igentligen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Och så är det från Ukraina

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ftmch:

Om det blir klart nån gång så kanske det.

Finns det några större survivalspel som har släppts och inte är i alpha/beta osv.? Allvarlig fråga alltså.

Minecraft

Ja du kan ju kalla minecraft survivalspel men helt allvarligt, det bör inte ens få kallas survivalspel för fem öre igentligen.

Varför inte?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Läste det först som "Escape from Torekov"......

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Läste det först som "Escape from Torekov"......

=D Gjorde samma sak... undrade lite vad det är för konstigt spel


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Satan i gatan vad taggad jag blev, detta är verkligen ett spel jag ser fram emot. Synd med third person view dock, lär ju kunna ändra det i serverinställningarna förvisso.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Och så är det från Ukraina

Östeuropeiska spel är ofta genialiska och avancerade men buggiga , metro är dock jävligt bra och stabilt. Annars finns spel som IL2 sturmovik serien, DCS, Rise of Flight, Men of War, Faces of War etc kommer därifrån m.fl. jävligt många bra spel men många lider av mkt buggar, dock är de rätt bra på avancerade simulationer.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Och så är det från Ukraina

Östeuropeiska spel är ofta genialiska och avancerade men buggiga , metro är dock jävligt bra och stabilt. Annars finns spel som IL2 sturmovik serien, DCS, Rise of Flight, Men of War, Faces of War etc kommer därifrån m.fl. jävligt många bra spel men många lider av mkt buggar, dock är de rätt bra på avancerade simulationer.

Glöm inte tjeckien (antar att man kan kalla dom östeuropa) med Arma-serien.

123
Skriv svar