Remedy om Alan Wake-försäljningen

Medlem

rätt åt dem!

Medlem

He he...
Ja.. finns inte en utgivare som vill erkänna en flopp.. man skyller på allt och alla andra..
Det är ju skillnad att lägga 500 bagis på ett spel istället för att köpa ett spel OCH en Xbox för 3000.. en konsol som börjar närma sig end of life..
Plattformsunikt...fan vet om det lönar sig för spelutgivaren..?


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Xbox 360 är inte alls nära end of life. 360 Slim 250GB släpps senare idag faktiskt.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Precis, de aktivaste av "gamers" på PC sitter och nöter WoW, The Sims och Farmwille, mycket hardcore XD
Sen är det väldigt coolt att spela Modern Warn00b 2 på PC, otroligt hardcore XD

De som sitter med en 360 har säkerligen en riktigt bra dator som står och dammar i ett hörn, för att de en gång i tiden var PC-gamers men sedan insåg fördelarna med konsol också.
Remedy har garanterat tjänat bra nog ia alla fall, och en uppföljare skulle ju med garanti sälja klart bättre hur som helst. Som många sagt så skulle det nog ha sålt bättre om det också släppts till PS3, men frågan är om vinsten skulle ha blivit större?
MS lär ha betalat bra...

Jupp, så är det ofta.

Jag har en rejäl rigg (Intel i7 920, 6gb DDR3 RAM, AMD Radeon HD5800, SSD disk, 24" skärm) för ca 20 000. Men jag spelar ENBART Heroes of Newerth på den (använder den dock för spelutveckling i Unreal Engine osv, därav prestandan), 80% av min gaming görs på min Xbox.

Fram tills jag köpte min Xbox 360 för ca tre år sen så var jag en tvättäkta PC-gamer. Har spelat Unreal Tournament på professionell nivå, och älskar allt från Quake till WoW. Men det är så mycket mer bekvämt att spela på Xbox. En gedigen handkontroll (förutom D-paden, som är sjukt kass, vilket gör Street Fighter ospelbart på xboxen tyvärr) och allt bara fungerar, online med dina vänner.

Att spela på PC är bara en massa jobb (och det är inte så att jag inte vet hur man gör, jag arbetar som IT-konsult), och när man vill spela så vill man spela, direkt.. Inte trixa..

Jag spelar mycket hellre Mass Effect 2 med 30 fps och lite slowdowns ibland på min Xbox än med 120 fps i 1920x1200 på min PC, just för att det bara är att sätta sig och spela, tillbakalutat i soffan.

Och man kan lära sig sikta i stort sett lika bra med Xbox-kontrollen som med mus och tangentbord, och även om det inte är precis lika snabbt så är det endå lika för alla, så vad spelar det för roll?

*edit* Dock så förundrar jag mig över att det inte görs en redesign på PS3'ans handkontroll, där nästan alla spel är ospelbara när analogerna sitter på fel ställe och inte har någon indent. Samt att du inte kan hålla fingret på R2 utan att glida av :S. De har ju en bra D-pad iaf, det kan jag ge dem.

Medlem
Skrivet av Lingon:

Och man kan lära sig sikta i stort sett lika bra med Xbox-kontrollen som med mus och tangentbord, och även om det inte är precis lika snabbt så är det endå lika för alla, så vad spelar det för roll?

För att varenda jäkla FPS känns som en robot-simulator.

Medlem
Skrivet av Lingon:
Skrivet av Grumbledock:

Precis, de aktivaste av "gamers" på PC sitter och nöter WoW, The Sims och Farmwille, mycket hardcore XD
Sen är det väldigt coolt att spela Modern Warn00b 2 på PC, otroligt hardcore XD

De som sitter med en 360 har säkerligen en riktigt bra dator som står och dammar i ett hörn, för att de en gång i tiden var PC-gamers men sedan insåg fördelarna med konsol också.
Remedy har garanterat tjänat bra nog ia alla fall, och en uppföljare skulle ju med garanti sälja klart bättre hur som helst. Som många sagt så skulle det nog ha sålt bättre om det också släppts till PS3, men frågan är om vinsten skulle ha blivit större?
MS lär ha betalat bra...

Jupp, så är det ofta.

Jag har en rejäl rigg (Intel i7 920, 6gb DDR3 RAM, AMD Radeon HD5800, SSD disk, 24" skärm) för ca 20 000. Men jag spelar ENBART Heroes of Newerth på den (använder den dock för spelutveckling i Unreal Engine osv, därav prestandan), 80% av min gaming görs på min Xbox.

Fram tills jag köpte min Xbox 360 för ca tre år sen så var jag en tvättäkta PC-gamer. Har spelat Unreal Tournament på professionell nivå, och älskar allt från Quake till WoW. Men det är så mycket mer bekvämt att spela på Xbox. En gedigen handkontroll (förutom D-paden, som är sjukt kass, vilket gör Street Fighter ospelbart på xboxen tyvärr) och allt bara fungerar, online med dina vänner.

Att spela på PC är bara en massa jobb (och det är inte så att jag inte vet hur man gör, jag arbetar som IT-konsult), och när man vill spela så vill man spela, direkt.. Inte trixa..

Jag spelar mycket hellre Mass Effect 2 med 30 fps och lite slowdowns ibland på min Xbox än med 120 fps i 1920x1200 på min PC, just för att det bara är att sätta sig och spela, tillbakalutat i soffan.

Och man kan lära sig sikta i stort sett lika bra med Xbox-kontrollen som med mus och tangentbord, och även om det inte är precis lika snabbt så är det endå lika för alla, så vad spelar det för roll?

*edit* Dock så förundrar jag mig över att det inte görs en redesign på PS3'ans handkontroll, där nästan alla spel är ospelbara när analogerna sitter på fel ställe och inte har någon indent. Samt att du inte kan hålla fingret på R2 utan att glida av :S. De har ju en bra D-pad iaf, det kan jag ge dem.

Om du tycker att man måste "trixa" för att få ett spel att fungera till en PC förstår jag inte hur du klarar dig i din påstådda bransch.
1.Starta dator
2.Stoppa in skiva
3.Installera (vänta max 5 min)
4.Spela

Mot
1.Starta Xbox
2.Stoppa in skiva
3.Installera (vänta 30 min)
4.Spela
5.Stå ut med framedrops, uppskalad 1080 och jobbig FOV

Rätt så likvärdigt tycker jag iaf undantag punkt 5.

Medlem

Tycker det är synd att det säljer dåligt. Spelet är bland det bästa jag spelat. Spelar på 100 tum i mitt biorum och jag är så rädd. Undrar om jag klarar att spela igenom det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av Fisse:

Om du tycker att man måste "trixa" för att få ett spel att fungera till en PC förstår jag inte hur du klarar dig i din påstådda bransch.
1.Starta dator
2.Stoppa in skiva
3.Installera (vänta max 5 min)
4.Spela

Mot
1.Starta Xbox
2.Stoppa in skiva
3.Installera (vänta 30 min)
4.Spela
5.Stå ut med framedrops, uppskalad 1080 och jobbig FOV

Rätt så likvärdigt tycker jag iaf undantag punkt 5.

Installera Xbox-spel är ju inte direkt nödvänligt, in med skivan och spela på 30 sekunder. På PC blir det meck för att få Phys-x på AMD grafikkort, ställa grafikinställningar (nu kan jag spela alla spel på max, men om man har en lite sämre burk, och ska testa sig fram till grafikinställningarna som passar i t.ex Crysis där det tar ett par minuter att ladda en bana så får du ofta lägga ner 30 min bara på grafikinställningar innan du kommer igång).

Sen, eftersom jag hobbyutvecklar spel själv, så uppskattar jag att spelet är byggt till en specifik plattform, som är lika för alla. Så de kan tillverka just den upplevelsen som de vill ge alla sina spelare, och inte så att bara vissa (läs: de med tillräckligt bra dator) får uppleva spelet som det var tänkt.

Skrivet av Pettor:

För att varenda jäkla FPS känns som en robot-simulator.

Då har du nog bara inte lärt dig kontrollen ordentligt, det tar en stund. I FPS så är ju mus och tangentbord ett helt okej alternativ, men i t.ex 3d-plattformare (Uncharted, Tomb Raider), sportspel (FIFA, NHL), bilspel (pratar tangentbord + mus här, vilket inte fungerar alls) är det nästan ospelbart utan precisa analoger att styra med.

Jag tänkte precis likadant förut, att FPS ska spelas med mus och tangentbord. Och visst, Unreal Tournament 3 till Xbox 360 är inte en bra match för Xboxkontrollen. Men ska man spela Modern Warfare så är det otroligt mycket mer underhållande att lira med en kontroll i handen, imo.

Medlem

Så går det när man dissar PC o Ps3, de får skylla sig själva att det sålde dåligt.

Medlem

Känns som det är en titel som antagligen har sålt bättre till både PC och PS3. Jag hade köpt det direkt om det kommit till PC/PS3.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

+1

Är själv före detta extrem PC spelare sedan 8088 och fram till Xbox kom. Skulle aldrig ha tittat åt en konsol, men idag föredrar jag de flesta spel på boxen pga enkelheten precis som du skriver.

Är själv utbildad programmerare och vet precis vad du menar.

Min PS3 står och samlar damm i väntan på GT5....
Kan bara hålla med om att handkontrollen är riktigt usel i jämförelse med boxens..

Skrivet av Lingon:
Skrivet av Fisse:

Om du tycker att man måste "trixa" för att få ett spel att fungera till en PC förstår jag inte hur du klarar dig i din påstådda bransch.
1.Starta dator
2.Stoppa in skiva
3.Installera (vänta max 5 min)
4.Spela

Mot
1.Starta Xbox
2.Stoppa in skiva
3.Installera (vänta 30 min)
4.Spela
5.Stå ut med framedrops, uppskalad 1080 och jobbig FOV

Rätt så likvärdigt tycker jag iaf undantag punkt 5.

Installera Xbox-spel är ju inte direkt nödvänligt, in med skivan och spela på 30 sekunder. På PC blir det meck för att få Phys-x på AMD grafikkort, ställa grafikinställningar (nu kan jag spela alla spel på max, men om man har en lite sämre burk, och ska testa sig fram till grafikinställningarna som passar i t.ex Crysis där det tar ett par minuter att ladda en bana så får du ofta lägga ner 30 min bara på grafikinställningar innan du kommer igång).

Sen, eftersom jag hobbyutvecklar spel själv, så uppskattar jag att spelet är byggt till en specifik plattform, som är lika för alla. Så de kan tillverka just den upplevelsen som de vill ge alla sina spelare, och inte så att bara vissa (läs: de med tillräckligt bra dator) får uppleva spelet som det var tänkt.

Skrivet av Pettor:

För att varenda jäkla FPS känns som en robot-simulator.

Då har du nog bara inte lärt dig kontrollen ordentligt, det tar en stund. I FPS så är ju mus och tangentbord ett helt okej alternativ, men i t.ex 3d-plattformare (Uncharted, Tomb Raider), sportspel (FIFA, NHL), bilspel (pratar tangentbord + mus här, vilket inte fungerar alls) är det nästan ospelbart utan precisa analoger att styra med.

Jag tänkte precis likadant förut, att FPS ska spelas med mus och tangentbord. Och visst, Unreal Tournament 3 till Xbox 360 är inte en bra match för Xboxkontrollen. Men ska man spela Modern Warfare så är det otroligt mycket mer underhållande att lira med en kontroll i handen, imo.

Inaktiv

Alan Wake fortsätter att sälja bra i juni ser jag:
http://www.shacknews.com/onearticle.x/64764

Inte ens med på top-10 listan månaden efter spelets release (och det släpptes mitten-sent i maj). Bra jobbat Microsoft, ni vet hur man marknadsför och säljer spel (det är på deras bolag Microsoft Game Studios).

Inaktiv
Skrivet av anon_81726:

+1

Är själv före detta extrem PC spelare sedan 8088 och fram till Xbox kom. Skulle aldrig ha tittat åt en konsol, men idag föredrar jag de flesta spel på boxen pga enkelheten precis som du skriver.

Är själv utbildad programmerare och vet precis vad du menar.

Intresseklubben antecknar.

Finner det rätt så ointressant vilka som spelar på vad och vad de har för utbildning. Svårt att dra några statistiska slutsater om spelande på 360 eller inte, trots att ni är två som är duktiga på PC och spelar på 360.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av realin:

Dom flesta bra spel finns ju dock på PC, därför som dom flesta vuxna som gejmar också sitter på PC. Dom har helt enkelt förstått att det är smartare att sitta på en PC och lira tex Modern Warfare 2 än på xbox360 som det marknadsförs till.

Skulle nog tro att dom flesta snorvalplar sitter med xbox360 eftersom dom går på marknadsföringen av microsoft på tv och inte har råd med nå annat.

Precis, de aktivaste av "gamers" på PC sitter och nöter WoW, The Sims och Farmwille, mycket hardcore XD
Sen är det väldigt coolt att spela Modern Warn00b 2 på PC, otroligt hardcore XD

De som sitter med en 360 har säkerligen en riktigt bra dator som står och dammar i ett hörn, för att de en gång i tiden var PC-gamers men sedan insåg fördelarna med konsol också.
Remedy har garanterat tjänat bra nog ia alla fall, och en uppföljare skulle ju med garanti sälja klart bättre hur som helst. Som många sagt så skulle det nog ha sålt bättre om det också släppts till PS3, men frågan är om vinsten skulle ha blivit större?
MS lär ha betalat bra...

En pc slår en konsol utan problem om man inte går efter vad den kostar. Farmville, The Sims, tror du på fullaste allvar att dessa spel representerar en pc spelare?

Det är väl iofs kul att fler får upp ögonen för spel men det är på samma gång tragiskt att dessa spel är spel som endast är gjorda för att sälja saker i spelet för riktiga pengar.

Medlem
Skrivet av fakka:

Word to mouth kan funka.
Se bara på Demon's souls

I fallet Demon´s Soul så tror jag att spelets svårighetsgrad kan ha varit en säljfaktor. Det var tack vare detta jag själv fick upp ögonen för spelet och det verkar minst sagt väldigt intressant. Blir nog ett köp av detta spel i framtiden=).

Medlem
Skrivet av Lingon:

Att spela på PC är bara en massa jobb (och det är inte så att jag inte vet hur man gör, jag arbetar som IT-konsult), och när man vill spela så vill man spela, direkt.. Inte trixa..

Jag spelar mycket hellre Mass Effect 2 med 30 fps och lite slowdowns ibland på min Xbox än med 120 fps i 1920x1200 på min PC, just för att det bara är att sätta sig och spela, tillbakalutat i soffan.

Och man kan lära sig sikta i stort sett lika bra med Xbox-kontrollen som med mus och tangentbord, och även om det inte är precis lika snabbt så är det endå lika för alla, så vad spelar det för roll?

Ja det gäller att man hela tiden är uppdaterad på både hårdvara och mjukvara för att datorn ska vara i topptrim men det är det i min mening värt då jag inte spelat ett enda spel till konsol som kan mäta sig mot ett spel som inte är en direkt konvertering från ett annat format.

Visst kan man lära sig att spela med en handkontroll och det finns en hel del fall där en sådan kontroll lätt slår en mus och ett tangent-bord. Men jag tvivlar starkt på att spel som är grymt svåra på pc ens hade gått att spela med en handkontroll eftersom man helt enkelt inte kunnat få siktet på målet innan man själv blev skjuten.

Jag tror dock inte att de flesta som äger en pc köper en Xbox 360, mycket tack vare att nästan samtliga spel även kommer till pc, snarare tror jag att de flesta hellre i så fall köper en PS3 eller Wii eftersom dessa har en hel del titlar som aldrig kommer komma till pc.

Medlem

Tja, jag tycker alla ni som har Xbox360 ska köpa det! Gillar ni Twin Peaks etc så är det ännu mer "måste"!

Medlem
Skrivet av Annanaz:

förmodligen är detta inget spel som lockar den yngre publiken och dem flesta som ja iaf vet som spelar 360 är mellan 8-13.

<3

Första totalt lame:a, fanboy-aktiga-flame-comment, jag någonsin blivit kär i. Men vad menar du att äldre spelar? Alla jag känner är över 20 och de har alla 360 och många även Wii.

btw. Alan Wake är gudomligt! Stödj det, köp det.


signatur

"It's the decisions you make when you have no time to make them that define who you are." -teh_masterer

123
Skriv svar