Final Fantasy VII-remaken får fullständigt röstskådespeleri

Robot
Medlem
Final Fantasy VII-remaken får fullständigt röstskådespeleri

Men dom har ju tagit bort de som gjorde FF till vad de var. Fixa tillbaks battlen som den var back in the days!

Gnällkuk

Ju mer nyheter som släpps om det här spelet, ju mindre intresserad blir jag av det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av delli:

Men dom har ju tagit bort de som gjorde FF till vad de var. Fixa tillbaks battlen som den var back in the days!

Nej för Square säger att folk inte vill ha det, även fast folk säger att de vill ha det :). De flesta jag har hört säger att så länge combaten är som i FF7 så är det lugnt, men det verkar vara just det som de kommer ta ifrån FF13.

k3m
Medlem
Skrivet av tricky:

Ju mer nyheter som släpps om det här spelet, ju mindre intresserad blir jag av det.

jepp. från att ha varit ett "ska troligt köra igenom det igen" har det gått till "nja, knappast".

Medlem

Har inga problem med röster, men combatsystemet kommer antagligen suga. Om man åtminstone kunde välja att spela med det gamla systemet skulle det vara ok. Dyrare att utveckla två system såklart, men det känns som att det är något dom borde kosta på sig.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av delli:

Men dom har ju tagit bort de som gjorde FF till vad de var. Fixa tillbaks battlen som den var back in the days!

Nej för Square säger att folk inte vill ha det, även fast folk säger att de vill ha det :). De flesta jag har hört säger att så länge combaten är som i FF7 så är det lugnt, men det verkar vara just det som de kommer ta ifrån FF13.

FF13 var ju dock ATB, fast upp-speedat. Detta (FFVII) ser mer ut som en typisk hack'n'slasher - hört folk nämna att det liknar Kingdom Hearts.

Medlem

Wow, what's up with the negative vibe in here? Flertalet personer som jag har snackat med har haft ganska varierade åsikter om spelet, allt från folk som hatar det till de som älskar det. Jag är personligen riktigt glad att de gör om allt. Slagsmålsystemet ser ut att vara kapabelt, var själv en av de som tyckte om en del av stridssystemet i FFXIII.

Personligen tror jag inte att det skulle löna sig för Square Enix att försöka inrikta sig till de som bara vill ha en estetiska uppgraderingar. Spelet skulle i så fall försöka tilltala en utvald skara av de som köpte originalspelet men kosta x-miljoner mer att tillverka.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

har dom bah fan kvar materia systemet som var så kung så är jag nöjd, och vad det gäller Röster så är jag helt på, nu förtiden gillar jag inte att läsa mig igenom en bok när jag spelar spel, vill hellre kunna lyssna på storyn än läsa storyn.

Medlem

Kan inte svara på om det blir open world eller ej? Snart känns det som storyn kommer vara det enda som blir kvar från orginalet.

Medlem
Skrivet av delli:

Men dom har ju tagit bort de som gjorde FF till vad de var. Fixa tillbaks battlen som den var back in the days!

Each to his own antar jag! Håller verkligen inte med. Är dock mer nyfiken på hur det blir med materia och sådant.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Personligen tror jag inte att det skulle löna sig för Square Enix att försöka inrikta sig till de som bara vill ha en estetiska uppgraderingar. Spelet skulle i så fall försöka tilltala en utvald skara av de som köpte originalspelet men kosta x-miljoner mer att tillverka.

Kan vi snälla avliva myten att turordningsbaserade spel är bara något som skäggiga nördar vill ha? Titta på Pokemon, ett av Nintendos bästsäljande spel - striderna är ALLTID turordningsbaserade.
Final Fantasy VII var aldrig något komplicerat - på sin tid tilltalade väldigt många människor som var helt nya till spel överhuvudtaget, det var ju en av de stora titlarna på Playstation när den släpptes. För fan, hela Final Fantasy-serien har alltid varit så - det är en av de spelserierna man kan prata om med en person som erkänner "jag är inte SÅ bra på spel..."

FFXIII, som jag älskar, sålde bara bra p.g.a ryktet från de andra tidigare spelen. Hade det spelet haft vanliga turordningsbaserade strider är jag väldigt säker på att uppföljarna hade sålt lika mycket som det första FFXIII och hela trilogin hade inte varit så illa omtyckt som den är idag.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Proximately:

Personligen tror jag inte att det skulle löna sig för Square Enix att försöka inrikta sig till de som bara vill ha en estetiska uppgraderingar. Spelet skulle i så fall försöka tilltala en utvald skara av de som köpte originalspelet men kosta x-miljoner mer att tillverka.

Kan vi snälla avliva myten att turordningsbaserade spel är bara något som skäggiga nördar vill ha? Titta på Pokemon, ett av Nintendos bästsäljande spel - striderna är ALLTID turordningsbaserade.
Final Fantasy VII var aldrig något komplicerat - på sin tid tilltalade väldigt många människor som var helt nya till spel överhuvudtaget, det var ju en av de stora titlarna på Playstation när den släpptes. För fan, hela Final Fantasy-serien har alltid varit så - det är en av de spelserierna man kan prata om med en person som erkänner "jag är inte SÅ bra på spel..."

FFXIII, som jag älskar, sålde bara bra p.g.a ryktet från de andra tidigare spelen. Hade det spelet haft vanliga turordningsbaserade strider är jag väldigt säker på att uppföljarna hade sålt lika mycket som det första FFXIII och hela trilogin hade inte varit så illa omtyckt som den är idag.

Tror inte jag sade något om att turordningsbaserade spel var något för gamla nördar, men i just Final Fantasy VII:s fall kommer en ansenlig mängd av klagomålen från de som saknar det turordningsbaserade stridssystemet. Flera som inte har kört spelet har däremot uttryckt glädje över att spelet använder ett stridssystem som påminner mer om Kingdom Hearts. Tycker om turordningsbaserade spel själv, men det innebär inte att det måste fortsätta vara så. Jag har själv drömt om den här sortens gameplay i Final Fantasy VII ända sedan jag såg Advent Children.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Det enda jag är orolig över är att de inte vet om det skall bli open world eller inte. Vad i hela helvete? Det roligaste som fanns i FFVII var ju att springa runt på världskartan. Det enda som skulle kunna få mig att inte köpa remaken är om de gör spelet linjärt.

Medlem

Om de nu i traditionsenlig anda väljer att satsa på mediokra översättare och skådespelare så hoppas jag att man i alla fall har möjligheten att välja japanska röster med direkt översättning.

Till exempel är FFXIII ett helt annat spel på Japanska jämfört med Engelska om man bryr sig om story och karaktärsutveckling, dålig översättning och missuppfattade scener av röstskådisarna förstörde det lilla som gjorde spelet någorlunda okej.

Medlem

Varför får man känslan att de inte förstår vilken publik de har och vad de vill ha?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

FF7 är ju en playstation icon
Storyn är helt underbart skriven
Side questen som man har spelat om och om igen för att få rätt på allt .

Musiken i sig får mig fortfarande att resa ragg på armarna när man går in i boss figth .

Det vore änskvärt om utvecklarna hade tagit sig an att ge oss spelare valmöjligheten av hur vi vill spela dessa figther .
Visst vore det det bästa av två världar

För oss "skäggiga " nördar som är lite mer old school och gärna vill spela om detta på en ny generation spel platform .

Och för er yngre som vill ha den snabba stilen hade kunnat få ta del av ett underbart st historia i ett av tv-spel branchens största spel från Square

Medlem
Skrivet av delli:

Men dom har ju tagit bort de som gjorde FF till vad de var. Fixa tillbaks battlen som den var back in the days!

Så som jag tolkar videon där man fick se striderna så finns det en mätare som fylls upp av varje attack. När mätaren är full tror jag att ens tur är över och man får vänta på att mätaren nått botten för att kunna kontrollera karaktären igen. Som man också kan se står fienderna still under tiden som Cloud attackerar vilket kan betyda att de står och väntar på sin tur.

Medlem
Skrivet av Gongcro83:

FF7 är ju en playstation icon
Storyn är helt underbart skriven
Side questen som man har spelat om och om igen för att få rätt på allt .

Musiken i sig får mig fortfarande att resa ragg på armarna när man går in i boss figth .

Det vore änskvärt om utvecklarna hade tagit sig an att ge oss spelare valmöjligheten av hur vi vill spela dessa figther .
Visst vore det det bästa av två världar

För oss "skäggiga " nördar som är lite mer old school och gärna vill spela om detta på en ny generation spel platform .

Och för er yngre som vill ha den snabba stilen hade kunnat få ta del av ett underbart st historia i ett av tv-spel branchens största spel från Square

FFVII finns ju på Steam, så de som vill ha exakt samma spel kan ju spela det gamla. Jag tycker det är bra att de gör vissa förändringar, för FFVII var - även om det är ett av mina favoristpel genom tiderna - långt ifrån perfekt.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Gongcro83:

FF7 är ju en playstation icon
Storyn är helt underbart skriven
Side questen som man har spelat om och om igen för att få rätt på allt .

Musiken i sig får mig fortfarande att resa ragg på armarna när man går in i boss figth .

Det vore änskvärt om utvecklarna hade tagit sig an att ge oss spelare valmöjligheten av hur vi vill spela dessa figther .
Visst vore det det bästa av två världar

För oss "skäggiga " nördar som är lite mer old school och gärna vill spela om detta på en ny generation spel platform .

Och för er yngre som vill ha den snabba stilen hade kunnat få ta del av ett underbart st historia i ett av tv-spel branchens största spel från Square

FFVII finns ju på Steam, så de som vill ha exakt samma spel kan ju spela det gamla. Jag tycker det är bra att de gör vissa förändringar, för FFVII var - även om det är ett av mina favoristpel genom tiderna - långt ifrån perfekt.

Dom får mer än gärna göra om det mesta, men tar dom bort openworld och gör det till ett linjärt skitspel så får det vara.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Det är en remake, inte en remaster.

Medlem

Ju mer influenser de tar in från de nya spelen desto sämre blir det varför fattar det inte det?

Inaktiv

Jag som många andra har länge velat ha en remake. Men ärlighetens namn så vill jag inte ha någon remake längre och kommer lägga Square i samma fack som EA. DO NO SUPPORT!

Medlem

Bara det finns japanska röster med sub så är jag glad. Börjar alltid gråta när de hyr in en 17 blond snorunge till att göra rösten till en 150kgs mörkhyad (pc korrekt?) bad ass

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Bara det finns japanska röster med sub så är jag glad. Börjar alltid gråta när de hyr in en 17 blond snorunge till att göra rösten till en 150kgs mörkhyad (pc korrekt?) bad ass

Det var väl inget fel på Barretts röst vare sig i gameplaytrailern eller i Advent Children? https://youtu.be/pqTYqBHCbb4?t=7m6s

Medlem
Skrivet av Proximately:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Proximately:

Personligen tror jag inte att det skulle löna sig för Square Enix att försöka inrikta sig till de som bara vill ha en estetiska uppgraderingar. Spelet skulle i så fall försöka tilltala en utvald skara av de som köpte originalspelet men kosta x-miljoner mer att tillverka.

Kan vi snälla avliva myten att turordningsbaserade spel är bara något som skäggiga nördar vill ha? Titta på Pokemon, ett av Nintendos bästsäljande spel - striderna är ALLTID turordningsbaserade.
Final Fantasy VII var aldrig något komplicerat - på sin tid tilltalade väldigt många människor som var helt nya till spel överhuvudtaget, det var ju en av de stora titlarna på Playstation när den släpptes. För fan, hela Final Fantasy-serien har alltid varit så - det är en av de spelserierna man kan prata om med en person som erkänner "jag är inte SÅ bra på spel..."

FFXIII, som jag älskar, sålde bara bra p.g.a ryktet från de andra tidigare spelen. Hade det spelet haft vanliga turordningsbaserade strider är jag väldigt säker på att uppföljarna hade sålt lika mycket som det första FFXIII och hela trilogin hade inte varit så illa omtyckt som den är idag.

Tror inte jag sade något om att turordningsbaserade spel var något för gamla nördar, men i just Final Fantasy VII:s fall kommer en ansenlig mängd av klagomålen från de som saknar det turordningsbaserade stridssystemet. Flera som inte har kört spelet har däremot uttryckt glädje över att spelet använder ett stridssystem som påminner mer om Kingdom Hearts. Tycker om turordningsbaserade spel själv, men det innebär inte att det måste fortsätta vara så. Jag har själv drömt om den här sortens gameplay i Final Fantasy VII ända sedan jag såg Advent Children.

Men de människorna har ju redan både Kingdom Hearts och Final Fantasy XV att se fram emot., då är det väl bättre med mer variation och turordningsbaserat så FFVII står ut mer? Jag är väldigt säker på där är många fler människor som vänder sina ögon iväg från tv-spel i allmänhet när man kör på real-time battles. Turordningsbaserat är något som alla kan hantera och det är dessutom en väldigt stor grej för FFVII.

Detta nu känns som att göra om Resident Evil Remake till RE4 - det är egentligen inte okej nånstans alls.

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Pholiage:

Bara det finns japanska röster med sub så är jag glad. Börjar alltid gråta när de hyr in en 17 blond snorunge till att göra rösten till en 150kgs mörkhyad (pc korrekt?) bad ass

Det var väl inget fel på Barretts röst vare sig i gameplaytrailern eller i Advent Children? https://youtu.be/pqTYqBHCbb4?t=7m6s

Eng dubb lyckas alltid röra till det med nån karaktär. Spela Street Fighter IV eller 5

Medlem

För mig handlar det om episodformatet. Jag tycker det är riktigt dåligt, -speciellt- då man gör en remake. DLC är illa nog för mig ibland, men detta är snäppet värre. Det är nämligen så att när jag sätter mig in i spelet så vill jag uppleva vad det har att erbjuda; är det ett bra spel vill jag spela det så mycket som möjligt medan jag är i sinnesstäming för det. Därför känner jag mig -personligen- som att jag skippar detta och kör det gamla om jag blir inspirerad till det, eftersom varje avbrott tar bort den känslan och det blir svårare att återfå den senare.

Jag är nog inte en sådan som vill ha min underhållning uppdelad i förbestämda episoder helt enkelt.

Medlem

En av de absolut största styrkorna med FFVII var ju att det inte hade röster!

12
Skriv svar