Musik-Kalender [3rd] - Epilog

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - Epilog

Här kommer den lite försenade epilogen! Då var Musik-Kalender nummer 3 över, började verkligen pumpa runt på ångor där mot slutet då inspiration var seg. Men jag missade inte ett datum! ... Förutom det här inlägget då men det behöver vi inte räkna med!
Här kommer en lista om någon vill gå tillbaka till ett inlägg ni har missat:

#1 Skullgirls
#2 Mega Man X3
#3 Retro Eller Remix: Super Meat Boy
#4 Final Fantasy XIII
#5 Jake Kaufman
#6 Journey Down Ch.1
#7 Halo: Combat Evolved
#8 Donkey Kong Country
#9 Donkey Kong Country 2
#10 Donkey Kong Country 3
#11 Kirill Pokrovsky
#12 Bastion
#13 Danganronpa
#14 Retro Eller Remix: Castlevania
#15 Skullmonkeys
#16 Super Mario 3D World
#17 TMNT IV: Turtles in Time
#18 Disgaea: Hour of Darkness
#19 Splatoon
#20 Kirbys Fun Pak
#21 Ripple Dot Zero
#22 Warriors Orochi 3
#23 Starcraft
#24 Topp 10 Julmusik

Tack så mycket för alla som har följt kalendern, haft betydligt mindre kommentarer än förra årets, men fasen så bra med besökarsiffror jag har haft, har legat stadigt kring 600-700 besök varje dag. En dag hade jag exakt 1337 läsare, ganska kul sammanträffande!

Får se om kalendern kanske måste ta en break nästa år så jag får bygga upp en ordentlig lista med spel, jag var inne på bottenskrapet där mot slutet... Men det ser vi väl, tack igen för alla som följde och precis som förra året:

Vilka läste kalendern varje dag?

Gott nytt år!!

#blogg

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - Epilog

Jag har inte kommenterat så mycket, men jag har läst en del av det du skrivit.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag har inte kommenterat så mycket, men jag har läst en del av det du skrivit.

Härligt, vad tyckte du då?

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Bennii:

Jag har inte kommenterat så mycket, men jag har läst en del av det du skrivit.

Härligt, vad tyckte du då?

Det är ju alltid kul att höra lite spelmusik, även om spelmusik utanför sin kontext inte tilltalar mig jättemycket. Är det ett spel man njöt av så kan ju däremot musiken låta dig återuppleva och minnas delar av spelet du gillade.

Sen är julkalendrar alltid barnsligt roliga.

Medlem

Eftersom jag lyssnar mycket på spelmusik så var det ju mycket jag redan hört - men även mycket jag inte lyssnat på.
Det kan bero lite på att det inte faller inom ramen av den typen jag lyssnar på dock

När jag var yngre så rippade jag ur musiken flitigt själv, eller från CDskivor man kom över, nuförtiden så får man ju ofta med musiken eller kan köpa den på steam, det går även att ladda ner musik i råa format till t ex NES, SNES, Megadrive, etc etc, kräver bara lite plugins till Winamp

Har ~600 OSTs till NES, som legat som råa filer på min disk sedan ~1999 som jag dessutom lyssnar på till och från, senast i går faktiskt, med Castlevania 3, för Famicom - som har ett bättre ljudchip än vanliga NES, mer instrument!

Föresten, för ett par år sedan så tipsade jag om några andra låtar, lite mer ovanliga.
http://www.fz.se/bloggar/shazbot/20130925/nagra-latar-som-fra...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Föresten, här är OSTt till Hammerwatch (mitt spel), som du kan tanka gratis i MP3 eller FLAC, kanske kan vara av intresse, många gillar den musiken verkar det som.

Two Feathers, som består av Elvira och Nicklas, har även gjort musiken för Angry Birds 2 mfl, men jag tror vi var deras första projekt inom spel.

http://steamcommunity.com/app/239070/discussions/0/8109380820...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar