Rise of the Tomb Raider släpps snart via Steam

Robot
Medlem
Rise of the Tomb Raider släpps snart via Steam

Jaja. Skönt. Då kan folk snart spela spelet som det bör spelas..

Medlem

Bra. Jag ser fram emot det.

Medlem

Fan vad kul! Blev lite besviken när det blev exklusivt.

Medlem

Nice, detta ska spelas!

Medlem
Skrivet av Nunk:

Jaja. Skönt. Då kan folk snart spela spelet som det bör spelas..

När det kommer till tomb raider så spelar det ingen större roll om det är på pc eller konsol man spelar det. Så pc master race delen kan läggas ner redan nu

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Nunk:

Jaja. Skönt. Då kan folk snart spela spelet som det bör spelas..

När det kommer till tomb raider så spelar det ingen större roll om det är på pc eller konsol man spelar det. Så pc master race delen kan läggas ner redan nu

Varför spelar det ingen roll? Bättre hårdvara bör väl kunna ge bättre grafik även i Tomb Raider?

Vad nu hårdvaran har med att han verkar snacka mer om att spelet ska spelas med mus och tangentbord. Och snälla du, så hemskt stor skillnad har jag inte sett mellan pc, och nya generationens konsoler.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av pinalina:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Nunk:

Jaja. Skönt. Då kan folk snart spela spelet som det bör spelas..

När det kommer till tomb raider så spelar det ingen större roll om det är på pc eller konsol man spelar det. Så pc master race delen kan läggas ner redan nu

Varför spelar det ingen roll? Bättre hårdvara bör väl kunna ge bättre grafik även i Tomb Raider?

Vad nu hårdvaran har med att han verkar snacka mer om att spelet ska spelas med mus och tangentbord. Och snälla du, så hemskt stor skillnad har jag inte sett mellan pc, och nya generationens konsoler.

Sist jag kollade så har pc stöd för xbox kontroller. Sen går det spela i 4k upplösning på pc med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Så länge de inte gör en Rocksteady med PC-versionen så är det väl trevligt.

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Så länge de inte gör en Rocksteady med PC-versionen så är det väl trevligt.

Knappast troligt när PC-versionen av förra Tomb Raider var så bra.

Medlem
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av pinalina:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Nunk:

Jaja. Skönt. Då kan folk snart spela spelet som det bör spelas..

När det kommer till tomb raider så spelar det ingen större roll om det är på pc eller konsol man spelar det. Så pc master race delen kan läggas ner redan nu

Varför spelar det ingen roll? Bättre hårdvara bör väl kunna ge bättre grafik även i Tomb Raider?

Vad nu hårdvaran har med att han verkar snacka mer om att spelet ska spelas med mus och tangentbord. Och snälla du, så hemskt stor skillnad har jag inte sett mellan pc, och nya generationens konsoler.

Sist jag kollade så har pc stöd för xbox kontroller. Sen går det spela i 4k upplösning på pc med.

Det mer grafiska om du räknar bort 4k som inte alla har hårdvara till så är inte skillnaden nå markant märkbar, men att leka konsolhatande småbarn är ju det senaste man ska vara. Förvånar mig inte alls om ni vrålar hatiska saker mot folk om dom öppet på gatan pratar om att dom spelar på konsol.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av pinalina:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Nunk:

Jaja. Skönt. Då kan folk snart spela spelet som det bör spelas..

När det kommer till tomb raider så spelar det ingen större roll om det är på pc eller konsol man spelar det. Så pc master race delen kan läggas ner redan nu

Varför spelar det ingen roll? Bättre hårdvara bör väl kunna ge bättre grafik även i Tomb Raider?

Vad nu hårdvaran har med att han verkar snacka mer om att spelet ska spelas med mus och tangentbord. Och snälla du, så hemskt stor skillnad har jag inte sett mellan pc, och nya generationens konsoler.

Sist jag kollade så har pc stöd för xbox kontroller. Sen går det spela i 4k upplösning på pc med.

Det mer grafiska om du räknar bort 4k som inte alla har hårdvara till så är inte skillnaden nå markant märkbar, men att leka konsolhatande småbarn är ju det senaste man ska vara. Förvånar mig inte alls om ni vrålar hatiska saker mot folk om dom öppet på gatan pratar om att dom spelar på konsol.

Det är jättebra att spelen släpps på konsoler för dom som inte orkar att fippla med grafikinställningar. Men nuförtiden är det ju bara att plugga in en Xbox one/360 dosa i PCn och börja spela. Personligen älskar jag att leka med upplösningar och fps, ingenting slår att lira spel på en 144hz skärm. Hur som helst, kul att alla kan spela vad dom vill och på vad dom vill


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Äntligen kommer det till PC som sig bör!

Medlem

Sugen, men väntar på någon rea.


signatur

I drank what?

Medlem

Är så fruktansvärt less på att det ska gnabbas om PC vs konsoll hela hela tiden här i kommentarerna.

Kan vi inte allihop bara sjunga 'we shall overcome'.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Leffe76:

Är så fruktansvärt less på att det ska gnabbas om PC vs konsoll hela hela tiden här i kommentarerna.

Kan vi inte allihop bara sjunga 'we shall overcome'.

Jag kör hellre en ishacka genom mitt ditt huvud. (Än att sjunga den)

Hm, lite väl hårt skrivet där va?

Hmm, det sålde kanske inte så bra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hah det tog inte lång tid.

Medlem

Jag är jätte glad! Blir det första nya spelet till min nya dator ^^

Medlem

Då får man utnyttja nya datorn snart då


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Nunk:

Jaja. Skönt. Då kan folk snart spela spelet som det bör spelas..

När det kommer till tomb raider så spelar det ingen större roll om det är på pc eller konsol man spelar det. Så pc master race delen kan läggas ner redan nu

Ju högre framerate desto bättre respons, jag skiter i grafiken, frameraten är betydligt viktigare och är ofta direkt avgörande om jag gillar ett spel eller inte, står inte ut med slöa kontroller.

Det faktum att Xbox och PlayStation oftast siktar på 30 fps i deras stortitlar är den största anledningen jag inte ens funderat på att skaffa en konsol.

Medlem

Lagt till på önskelistan. Nu inväntar vi 80 procent rea i sommar.

KoP
Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Äntligen kommer det till PC som sig bör!

Japp. Och sen blir det massa whine då det visar sig vara en dålig port. Men det är ok.. då är ju allting "som sig bör".

Medlem

Plockade upp det för 349:- till Xbone idag.. KAn varmt rekommenderas för den som gillade 1:an eller Uncharted spelen

Medlem
Skrivet av zliddret:

Och snälla du, så hemskt stor skillnad har jag inte sett mellan pc, och nya generationens konsoler.

Antingen ser du dåligt och behöver skaffa glasögon, eller hade du bara otur när du tänkte den här gången. På en hyggligt bra specad PC får du ALLTID högre upplösning samt högre FPS med ultra texturer än vad du någonsin kan drömma om ur en konsol med flera år gammal hårdvara.
Har du dessutom en nyinköpt 4K TV kan du sitta där med din konsol och fisa luft medan PC spelaren kan nyttja den högre upplösningen fullt ut genom t ex dubbla högpresterande grafikkort. Svindyrt, javisst men tekniskt överlägset! Det kostar att ligga på topp. Att man ens ska behöva förklara sådana självklara saker :-/

Medlem
Skrivet av KoP:

Japp. Och sen blir det massa whine då det visar sig vara en dålig port. Men det är ok.. då är ju allting "som sig bör".

Mig veterligen är det samma studio som gav ut föregångaren till PC, så sannolikheten att det blir en dålig port är försvinnande liten. Oroar mig inte det minsta!

Medlem
Skrivet av devilrat:

Oroar mig inte det minsta!

Håller med. Första spelet var väldigt bra och kunde utnyttja datorns kraft. ULTRA och Hairworks/TressFX gjorde spelet väldigt fint. Hoppas alla texturer stödjer 4k också.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hmm, det sålde kanske inte så bra?

Hörde att det inte ens kom upp i 300 000 sålda kopior globalt, men har ingen gedigen källa på det. Microsoft har ju inte velat avslöja några siffror.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av walter_iego:

Hmm, det sålde kanske inte så bra?

Hörde att det inte ens kom upp i 300 000 sålda kopior globalt, men har ingen gedigen källa på det. Microsoft har ju inte velat avslöja några siffror.

Tror inte de skulle kunna bryta tidsexklusiviteten bara pga det sålt dåligt. Tror mer att de betalat mest för att hålla spelet borta från PS4, där det inte släpps än på bra länge. MS ser nog inte PC vs Xb1 som nån egentligen konkurrens eftersom de flesta har MS Windows för att kunna spela det på PC.

12
Skriv svar