Kan Escape from Tarkov bli nästa stora survival-spel?

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Och så är det från Ukraina

Vad är skillnaden?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

haha inte särskilt mycket? nåväl böckerna är bra mycket bättre men fortfarande, spelen är riktigt bra. Bättre att bara tala för sig själv och inte för alla, du kan stöta på samma skit av ett svensk utvecklat spel eller ett amerikanskt utvecklat spel med, att smutskasta ryssar bara sådär visar mer vad du är för människa.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Och så är det från Ukraina

Vad är skillnaden?

Det ena är Ryssland, det andra inte.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Utan att låta som ett fanboy så är de fel att jämnföra mot Rust. Detta är konkurrent till DayZ eller H1Z1.

Ser onekligen snyggt ut, men första känslan är....ett till?

Det verkar dock inte vara en konkurrent till DayZ eller H1Z1. Det här är ett MMO med allt som det innebär: PVP/PVE, raids, leveling, raids, guilds, quests, story-baserade quests, guild quests, etc. Allt som DayZ och H1Z1 inte handlar om.

Som en DayZ-spelare så är det inte mycket med Tarkov som lockar mig då spelen är helt annorlunda uppbyggda, och Tarkov verkar vara alltför strukturerat och traditionellt.

Lite mer info här i en intervju:

http://www.grind.fm/node/1571

Dock kan Tarkov naturligtvis bli ett bra spel! Men att jämföra det direkt med DayZ känns helt fel.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Och så är det från Ukraina

Östeuropeiska spel är ofta genialiska och avancerade men buggiga , metro är dock jävligt bra och stabilt. Annars finns spel som IL2 sturmovik serien, DCS, Rise of Flight, Men of War, Faces of War etc kommer därifrån m.fl. jävligt många bra spel men många lider av mkt buggar, dock är de rätt bra på avancerade simulationer.

Glöm inte tjeckien (antar att man kan kalla dom östeuropa) med Arma-serien.

The Witcher = Polen

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Och så är det från Ukraina

Vad är skillnaden?

Det ena är Ryssland, det andra inte.

Alla ukrainare, vitryssar och ryssar är ryssar, precis som skåningar är svenskar och kalifornier amerikaner. På samma sätt är preussare och bayrare tyskar, och nord- och sydkoreaner koreaner. Bara för att ett land är delat för en historisk sekund gör det inte delarna till olika nationer. Ukraina är Ryssland, och Ryssland är Ukraina.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag är mer pusslad till anledningen varför man är där? varför är man där varför ska man fly? är det bara spelare i spelet?

Kommer där vara ai med? nu är ju visserligen zombies så himla utjatat.

men riktigt läbbiga monster hade aldrig varit fel i ett spel som detta där AI:N faktist är jävligt farlig och inte något hur durr dåligt kodat skit som bara valsar runt och bara finns där.

utan något du är mer rädd för än spelare.

Tänk om något survival spel verkligen kodade bra ai med, monster som typ aliens som verkligen gömmer sig och är tyst, du kan givetvis höra se dom om du sneakar och gör bra ifrån dig.

Men klampar du runt i loot byggnader hur som helst eller skjuter ett skott kan du räkna med en eller 4 dyker upp i full fräs i ventilerna.

De jag läst är att det kommer finnas Raids som är på en 8 kvadratkilometer bana mot AI där även man kan komma på Andra spelare. Sen kommer de finnas Freeroam där 64 spelare per server kan mötas i både PvP och PvE combat på en 16 kvadratkilometer bana (inte helt säker på 16)

Medlem

Han såg ut att röra sig väldigt klumpigt, men det är nog ett designval gissar jag. Personligen hade jag dock hellre sett mer flytande rörelser så som i metal gear eller ghost recon.

Har de lyckats med en bra lösning för basbyggande där man har åtminstone en säker plats att låsa in det allra käraste så blir det nog ett köp.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Och så är det från Ukraina

Vad är skillnaden?

Det ena är Ryssland, det andra inte.

Alla ukrainare, vitryssar och ryssar är ryssar, precis som skåningar är svenskar och kalifornier amerikaner. På samma sätt är preussare och bayrare tyskar, och nord- och sydkoreaner koreaner. Bara för att ett land är delat för en historisk sekund gör det inte delarna till olika nationer. Ukraina är Ryssland, och Ryssland är Ukraina.

Det ena är de facto Ryssland, det andra inte. Inte svårare än så. Skåne är en del av Sverige. Bayern är en del av Tyskland. Ukraina är inte en del av Ryssland. Vi pratade om rysk spelutveckling - inte ukrainsk. Historiska perspektiv är irrelevanta i sammanhanget.

I'm out.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Och så är det från Ukraina

Vad är skillnaden?

Det ena är Ryssland, det andra inte.

Alla ukrainare, vitryssar och ryssar är ryssar, precis som skåningar är svenskar och kalifornier amerikaner. På samma sätt är preussare och bayrare tyskar, och nord- och sydkoreaner koreaner. Bara för att ett land är delat för en historisk sekund gör det inte delarna till olika nationer. Ukraina är Ryssland, och Ryssland är Ukraina.

Det ena är de facto Ryssland, det andra inte. Inte svårare än så. Skåne är en del av Sverige. Bayern är en del av Tyskland. Ukraina är inte en del av Ryssland. Vi pratade om rysk spelutveckling - inte ukrainsk. Historiska perspektiv är irrelevanta i sammanhanget.

I'm out.

Fast ärligt talat bara för spelet är ryskt så innebär det inte att det blir dåligt, inte precis så att svenskar m.m är mer eliter när det kommer till att göra spel.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Han såg ut att röra sig väldigt klumpigt, men det är nog ett designval gissar jag. Personligen hade jag dock hellre sett mer flytande rörelser så som i metal gear eller ghost recon.

Har de lyckats med en bra lösning för basbyggande där man har åtminstone en säker plats att låsa in det allra käraste så blir det nog ett köp.

Är ju även inte fullt utvecklat ännu så nog lär dom kanske senare fixa rörelserna vid ett senare skede. Men man ser då fram emot detta

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ftmch:

Om det blir klart nån gång så kanske det.

Finns det några större survivalspel som har släppts och inte är i alpha/beta osv.? Allvarlig fråga alltså.

Minecraft

Ja du kan ju kalla minecraft survivalspel men helt allvarligt, det bör inte ens få kallas survivalspel för fem öre igentligen.

Varför inte?

Spelar du dum eller är du allvarlig nu?

Iaf oavsett vad, det enda du har som "survival" är att där kommer zombies och skelett på natten.

Och innan dess kan du ha din stuga eller din bas i ett berg färdigt och afka.

Du behöver knappt bry dig om ens slåss emot en av världens sämst ai, kodade monster.

Att kalla det survival spel. är som att säga att min röj är lika taktiskt och skicklighetbaserat som dota.

Medlem
Skrivet av emiaff96:
Skrivet av FuzioN:

Jag är mer pusslad till anledningen varför man är där? varför är man där varför ska man fly? är det bara spelare i spelet?

Kommer där vara ai med? nu är ju visserligen zombies så himla utjatat.

men riktigt läbbiga monster hade aldrig varit fel i ett spel som detta där AI:N faktist är jävligt farlig och inte något hur durr dåligt kodat skit som bara valsar runt och bara finns där.

utan något du är mer rädd för än spelare.

Tänk om något survival spel verkligen kodade bra ai med, monster som typ aliens som verkligen gömmer sig och är tyst, du kan givetvis höra se dom om du sneakar och gör bra ifrån dig.

Men klampar du runt i loot byggnader hur som helst eller skjuter ett skott kan du räkna med en eller 4 dyker upp i full fräs i ventilerna.

De jag läst är att det kommer finnas Raids som är på en 8 kvadratkilometer bana mot AI där även man kan komma på Andra spelare. Sen kommer de finnas Freeroam där 64 spelare per server kan mötas i både PvP och PvE combat på en 16 kvadratkilometer bana (inte helt säker på 16)

ok tack

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zliddret:

Fast ärligt talat bara för spelet är ryskt så innebär det inte att det blir dåligt,

Nä, och det har jag inte påstått heller. Jag generaliserade.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

haha inte särskilt mycket? nåväl böckerna är bra mycket bättre men fortfarande, spelen är riktigt bra. Bättre att bara tala för sig själv och inte för alla, du kan stöta på samma skit av ett svensk utvecklat spel eller ett amerikanskt utvecklat spel med, att smutskasta ryssar bara sådär visar mer vad du är för människa.

Du misstolkade vad jag skrev. Mycket = kvantitet, inte kvalitet. Alltså, två titlar var inte särskilt mycket att komma med för att motbevisa min poäng. Oavsett hur bra titlarna är. Som någon senare påpekade är spelen heller inte ens ryska.

Inte heller har jag påstått att det inte finns dåliga amerikanska eller svenska spel. Det enda jag konstaterade är att ryska spel generellt sett har större problem med tekniskt utförande och prestanda. Det är ok om du inte håller med, men du behöver inte lägga ord i munnen på mig. Jag har absolut inte "smutskastat ryssar", och vad jag skrev säger inget om vad jag är för typ av människa.

Vissa tar allt på blodigt allvar...

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ftmch:

Om det blir klart nån gång så kanske det.

Finns det några större survivalspel som har släppts och inte är i alpha/beta osv.? Allvarlig fråga alltså.

Minecraft

Ja du kan ju kalla minecraft survivalspel men helt allvarligt, det bör inte ens få kallas survivalspel för fem öre igentligen.

Varför inte?

Spelar du dum eller är du allvarlig nu?

Iaf oavsett vad, det enda du har som "survival" är att där kommer zombies och skelett på natten.

Och innan dess kan du ha din stuga eller din bas i ett berg färdigt och afka.

Du behöver knappt bry dig om ens slåss emot en av världens sämst ai, kodade monster.

Att kalla det survival spel. är som att säga att min röj är lika taktiskt och skicklighetbaserat som dota.

Ja dumma mig. Trodde det fanns hardcore pvp servrar i spelet. Men tydligen kan man klara av spelet med att bygga en stuga och gå afk.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:

Satan i gatan vad taggad jag blev, detta är verkligen ett spel jag ser fram emot. Synd med third person view dock, lär ju kunna ändra det i serverinställningarna förvisso.

är ganska säker på att utvecklarna sagt att det inte kommer finnas någon tredje person alls i spelet

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av zliddret:

Fast ärligt talat bara för spelet är ryskt så innebär det inte att det blir dåligt,

Nä, och det har jag inte påstått heller. Jag generaliserade.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

haha inte särskilt mycket? nåväl böckerna är bra mycket bättre men fortfarande, spelen är riktigt bra. Bättre att bara tala för sig själv och inte för alla, du kan stöta på samma skit av ett svensk utvecklat spel eller ett amerikanskt utvecklat spel med, att smutskasta ryssar bara sådär visar mer vad du är för människa.

Du misstolkade vad jag skrev. Mycket = kvantitet, inte kvalitet. Alltså, två titlar var inte särskilt mycket att komma med för att motbevisa min poäng. Oavsett hur bra titlarna är. Som någon senare påpekade är spelen heller inte ens ryska.

Inte heller har jag påstått att det inte finns dåliga amerikanska eller svenska spel. Det enda jag konstaterade är att ryska spel generellt sett har större problem med tekniskt utförande och prestanda. Det är ok om du inte håller med, men du behöver inte lägga ord i munnen på mig. Jag har absolut inte "smutskastat ryssar", och vad jag skrev säger inget om vad jag är för typ av människa.

Vissa tar allt på blodigt allvar...

Du drar ju upp att det är ryska spel som har mest problem och vad jag vet är det ryssar som jobbar på det här med, kan bero mer på att vissa företag anlitar studios som kanske inte har så mycket erfarenhet. Nu bland annat sitter det en blandad variation och bygger detta spel.

Och nej rent generelt var inte stalker ryskt, men i ukraina pratar man ryska samt så hör ukraina till ryssland så jo spelet på det viset ryskt även om du vill sitta och tjura. Jag la inga ord i munnen på dig, det är du som inte tänker efter vad du själv säger.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ftmch:

Om det blir klart nån gång så kanske det.

Finns det några större survivalspel som har släppts och inte är i alpha/beta osv.? Allvarlig fråga alltså.

Minecraft

Ja du kan ju kalla minecraft survivalspel men helt allvarligt, det bör inte ens få kallas survivalspel för fem öre igentligen.

Varför inte?

Spelar du dum eller är du allvarlig nu?

Iaf oavsett vad, det enda du har som "survival" är att där kommer zombies och skelett på natten.

Och innan dess kan du ha din stuga eller din bas i ett berg färdigt och afka.

Du behöver knappt bry dig om ens slåss emot en av världens sämst ai, kodade monster.

Att kalla det survival spel. är som att säga att min röj är lika taktiskt och skicklighetbaserat som dota.

Jag vet inte när du sist spelade minecraft, men jag spelar det till och från. Att sitta afk innebär du svälter ihjäl, samt spelet hör till survival genren oavsett vad du säger. Med din logik är det som att säga dayz, rust, don't starve, the forest m.m inte är survival spel heller. Vad ska vi kalla dom då?

Det du säger är så förbannat ologiskt och irrelevant

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av zliddret:

Fast ärligt talat bara för spelet är ryskt så innebär det inte att det blir dåligt,

Nä, och det har jag inte påstått heller. Jag generaliserade.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

haha inte särskilt mycket? nåväl böckerna är bra mycket bättre men fortfarande, spelen är riktigt bra. Bättre att bara tala för sig själv och inte för alla, du kan stöta på samma skit av ett svensk utvecklat spel eller ett amerikanskt utvecklat spel med, att smutskasta ryssar bara sådär visar mer vad du är för människa.

Du misstolkade vad jag skrev. Mycket = kvantitet, inte kvalitet. Alltså, två titlar var inte särskilt mycket att komma med för att motbevisa min poäng. Oavsett hur bra titlarna är. Som någon senare påpekade är spelen heller inte ens ryska.

Inte heller har jag påstått att det inte finns dåliga amerikanska eller svenska spel. Det enda jag konstaterade är att ryska spel generellt sett har större problem med tekniskt utförande och prestanda. Det är ok om du inte håller med, men du behöver inte lägga ord i munnen på mig. Jag har absolut inte "smutskastat ryssar", och vad jag skrev säger inget om vad jag är för typ av människa.

Vissa tar allt på blodigt allvar...

Du drar ju upp att det är ryska spel som har mest problem och vad jag vet är det ryssar som jobbar på det här med, kan bero mer på att vissa företag anlitar studios som kanske inte har så mycket erfarenhet. Nu bland annat sitter det en blandad variation och bygger detta spel.

Och nej rent generelt var inte stalker ryskt, men i ukraina pratar man ryska samt så hör ukraina till ryssland så jo spelet på det viset ryskt även om du vill sitta och tjura. Jag la inga ord i munnen på dig, det är du som inte tänker efter vad du själv säger.

I Ukraina talar man Ukrainska, inte Ryska även om det är ett andra språk för många precis som Engelska är det för oss.
Under den Ryska ockupationen förbjöd man undervisning av Ukrainska i delar av landet men det innebär inte att folk har slutat tala det.
Faktum är att språket har mer gemensamt med Polska än Ryska.
Att SPELEN som kommer från området är på ryska har exakt samma orsak som att spelen från Sverige är på Engelska.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av zliddret:

Fast ärligt talat bara för spelet är ryskt så innebär det inte att det blir dåligt,

Nä, och det har jag inte påstått heller. Jag generaliserade.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

haha inte särskilt mycket? nåväl böckerna är bra mycket bättre men fortfarande, spelen är riktigt bra. Bättre att bara tala för sig själv och inte för alla, du kan stöta på samma skit av ett svensk utvecklat spel eller ett amerikanskt utvecklat spel med, att smutskasta ryssar bara sådär visar mer vad du är för människa.

Du misstolkade vad jag skrev. Mycket = kvantitet, inte kvalitet. Alltså, två titlar var inte särskilt mycket att komma med för att motbevisa min poäng. Oavsett hur bra titlarna är. Som någon senare påpekade är spelen heller inte ens ryska.

Inte heller har jag påstått att det inte finns dåliga amerikanska eller svenska spel. Det enda jag konstaterade är att ryska spel generellt sett har större problem med tekniskt utförande och prestanda. Det är ok om du inte håller med, men du behöver inte lägga ord i munnen på mig. Jag har absolut inte "smutskastat ryssar", och vad jag skrev säger inget om vad jag är för typ av människa.

Vissa tar allt på blodigt allvar...

Du drar ju upp att det är ryska spel som har mest problem och vad jag vet är det ryssar som jobbar på det här med, kan bero mer på att vissa företag anlitar studios som kanske inte har så mycket erfarenhet. Nu bland annat sitter det en blandad variation och bygger detta spel.

Och nej rent generelt var inte stalker ryskt, men i ukraina pratar man ryska samt så hör ukraina till ryssland så jo spelet på det viset ryskt även om du vill sitta och tjura. Jag la inga ord i munnen på dig, det är du som inte tänker efter vad du själv säger.

I Ukraina talar man Ukrainska, inte Ryska även om det är ett andra språk för många precis som Engelska är det för oss.
Under den Ryska ockupationen förbjöd man undervisning av Ukrainska i delar av landet men det innebär inte att folk har slutat tala det.
Faktum är att språket har mer gemensamt med Polska än Ryska.
Att SPELEN som kommer från området är på ryska har exakt samma orsak som att spelen från Sverige är på Engelska.

2012 införde parlamentet en språklag som möjliggjorde andra språk än ukrainska som officiella språk på regional nivå, och detta har inneburit att ryska sedan dess (åter)införts som lokalt administrationsspråk i ett antal städer och regioner i östra och södra Ukraina.

Trots att ukrainska är modersmål för större delen av befolkningen, är dess ställning inom litteratur och massmedier märkbart svagare. Drygt 80 procent av (den grundläggande) utbildningen utförs på ukrainska, samtidigt som ryskan i början av 2010-talet hade en lika stor övervikt vad gäller sålda böcker i landet. Drygt hälften av TV-programmen sänds (uppgift rapporterad 2012) på ryska, och de allra flesta av de större dagstidningarna trycks fortfarande på ryska. Endast i den västligaste delen av landet dominerar ukrainskspråkig press utgivningen, bland annat tack vare Ekspres (baserad i Lviv men försåld i hela landet) och dess upplaga på drygt en halv miljon exemplar.

mhm och ändå väger ryskan mer där på dom flesta ställen? Och kan dock inte hålla med om att ukrainska är mer närmare polska än ryska, för mycket stark glögg?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zliddret:

Du drar ju upp att det är ryska spel som har mest problem och vad jag vet är det ryssar som jobbar på det här med, kan bero mer på att vissa företag anlitar studios som kanske inte har så mycket erfarenhet. Nu bland annat sitter det en blandad variation och bygger detta spel.

Jag har ingen aning om varför den tekniska standarden på spel från Ryssland är som den är, men den teorin är en möjlighet. Kanske haltar utbildningen.

Skrivet av zliddret:

Och nej rent generelt var inte stalker ryskt, men i ukraina pratar man ryska samt så hör ukraina till ryssland så jo spelet på det viset ryskt även om du vill sitta och tjura. Jag la inga ord i munnen på dig, det är du som inte tänker efter vad du själv säger.

Men lägg ner nu bara. Man pratar för fan ukrainska i Ukraina, och Ukraina tillhör inte Ryssland (även om Ryssland annekterat Krim). Och jo, du la ord i munnen på mig. Hela ditt inlägg gick ut på att du hittade på intentionerna med vad jag sagt och argumenterade därefter.

Ett jävla ordmärkande och tramseri nu. Jag lägger ner nu i alla fall. Var inte ute efter någon diskussion om Ukraina är ryskt eller inte, och ärligt talat bryr jag mig inte. Tjoflöjt.

Medlem

Jag hoppas verkligen att spelet lever upp till sina trailers. Ser asbra ut!

Medlem

Skitsnack. "Ukrainska" är en rysk dialekt som härstammar från det av Österrike ockuperade Galicien (befriat från Polen av Stalin). Där är man katoliker, i övriga delar talar man i städerna ryska, är ortodoxa, och på landet en slags bondryska som är regional slang.

Krim är inte annekterat. Autonoma republiken Krim gick ur Ukraina och anslöt sig enligt folkrätten till övriga Ryssland (dvs Federationen).

Ukraina i sig sjävt, idag består av Galicien, Lillryssland och Nyryssland. Galicien (med huvudstad Lemberg/Lvov) är där man talar Ukrainska, dvs det som är en blandning av polska och ryska, det är en försvinnande del av landet, kulturellt och befolkningsmässigt), men drivande i Maidan. Därifrån bussades volontärer till Odessa och andra städer för att bränna inne ett hundratal självständighetsförespråkare som ville ha frihet från Wall Streetjuntan i Kiev. Ryssland är ett självständigt land efter Jeltsin och det är ständigt en nagel i ögat på marknadsnissarna i väst.

Varken Ukraina eller Vitryssland har existerat eller existerar som självständiga stater.

Ukraina är en rysk stat, precis som Vitryssland och Ryssland. Stora delar av Kazakhstan är även de helryska både etniskt och nationellt. Ingen centralasiatisk stat ville ens bryta sig ur Sovjetunionen, man gick ur efter Washingtonlakejerna i Ryssland.

Ukraina är en självständig rysk provins. Undantag Lemberg som eventuellt bildar en egen nation, mellan Polen och Ryssland. Ordet Ukraina i sig betyder "vid gränsen"/gränsland. Det var gränsen mot turkar och polska paner.

Medlem

Mattias, de heter ju faktiskt Battlestategames, inte Battlestate.
http://www.battlestategames.com/


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Sisyr:

Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.

allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben

Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.

Och så är det från Ukraina

Vad är skillnaden?

Det undrar Putin också

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av LoffeLuff:

*massa skitsnack*

Visst fan, nu kände jag igen ditt användarnamn. Det är ju du som är kommunisten och som försvarar Ryssland överallt, i alla lägen. Det förklarar det mesta. Ukrainska är f.ö. fortfarande ett språk och inte en dialekt.

Ha det gött.

Medlem

Skånska är det som talas i skåne. Det är inget språk för det. Hade de haft egen flotta och armé hade något ljushuvud säkert kommit upp med nya rättstavningsprinciper etc etc, ungefär som i Jugoslavien. Det är fortfarande samma språk. Det är ryska som talas i Ukraina. Ukrainska är ryska i Ukraina, precis som skånska är svenska i Skåne.

"Ukrainska" i meningen blandningen av polska och ryska, som talas i Lemberg/Galicien med omnejd talas av väldigt få.

Medlem

Oj oj.. Som gammalt Stalker fan blir man ju alldeles till sig när man ser sånt här! Kan absolut tänka mig att lufsa runt i den där världen mången timma!

Medlem

givet köp! ser ju ut och ha lite influenser från the Division oxå.

Medlem
Skrivet av Chassimannen:

Mattias, de heter ju faktiskt Battlestategames, inte Battlestate.
http://www.battlestategames.com/

Eller som titeln på sidan "Batllestate Games"

123
Skriv svar