Se tio minuter gameplay från snygga rymdpangaren Everspace

Robot
Se tio minuter gameplay från snygga rymdpangaren Everspace

Star Citizen får hård konkurrens vad det gäller ögongodis.

#everspace, #star-citizen


Medlem
Se tio minuter gameplay från snygga rymdpangaren Everspace

Dunno, stryrningen ser/känns så arkad ut.

Medlem
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Dunno, stryrningen ser/känns så arkad ut.

Styrningen påminner om Freelancer, vilket är positivt i dessa tider när de flesta rymdspel har komplicerade simulatorkontroller. Jag avvaktar dock.

Medlem

Undra varför CIG inte valde unreal Engine 4, den verkar vara mer stabil än cryengine..


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av GarfieldPower:

Dunno, stryrningen ser/känns så arkad ut.

Styrningen påminner om Freelancer, vilket är positivt i dessa tider när de flesta rymdspel har komplicerade simulatorkontroller. Jag avvaktar dock.

Instämmer Freelancer hade en perfekt mix av dogfight och exploration styrning.... Gillade den.


signatur

P.L.U.R

Medlem

För arkadigt för min smak, vill jag ha något lättsmällt i VR så väljer jag nog EvE Valkyrie då det har en värld som man känner sig hemma i och spenderat mycket tid i. Inte nån random freelancer klon som enbart verkar gå ut på pangande

Kul med fler Rymdlir
Det finns plats åt alla för rymden är stor

Medlem

Såååå, vad annat kan man göra i spelet än att panga skepp?

Medlem

Håller med Robbis. Älskade Freelancer och trivs inte så himla bra med ED. Ser fram emot Storymode SC, men det här känns väldigt arkadigt och rent ut sagt tråkigt. Så han flyger bara runt där och skjuter på vad som dyker upp utan någon direkt teknik, verkar inte vara något särskilt uppdrag, mål osv, inga överraskningar, väldigt anonyma fiender, ingen dialog, ingen "bana", bara väldigt lätt "röj" med lite olika vapen.

Medlem
Skrivet av Krayze:

Undra varför CIG inte valde unreal Engine 4, den verkar vara mer stabil än cryengine..

UE4 fanns inte när de började utveckla spelet helt enkelt
det bästa som fanns då som passa dom var Cryengine

Medlem

Skulle gärna se ett nytt X-wing med dagens grafik.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Med tanke på att nutidens luftstrider sker med robotar långt innan motståndaren är synlig för ögat så ser alla rymdskjutare ut som något tagit från första världskriget.

Jag skulle vilja se ett rymdspel som vågar vägra fluffiga färger, där avstånden mäts i tusentals kilometer och man smyger på baksidan av en planet för att inte upptäckas av sensorer. Lite mer hård SF helt enkelt.

Medlem

Känns lite hjärndött på något sätt. :/

Medlem

"Star Citizen får hård konkurrens vad det gäller ögongodis."

"...kan det bli en rejäl konkurrent till Star Citizen, i alla fall på den visuella fronten."

wtf?

lol

Medlem

Fan vad alla ska klaga! Videon är PRE-ALPHA, det vill säga lååångt från färdigt. Detta är väl snarare mer en tech demo.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Ge mig freespace 3

1
Skriv svar